ct til singapore. hvilke selskap skal jeg gå for?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av leeds1979, 16. juli 2019.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Man trenger ikke å ha mye erfaring eller egentlig å prøve CA F for å skjønne at det er en av de svake F produktene til Star Alliance, både på bakken og i luften.
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke prøvd dem selv, men F er F.
    Rapporter fra de som faktisk har testet del er jo positive..
     
    animals liker dette
  3. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Konklusjonen min etter div reisebrev her inne er;
    Crap på grounservices
    Knallbra service i lufta
    Kongebra mat dersom du IKKE reiser ut fra PEK
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor har du plukket ut dette skjermbildet?
     
  5. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    travelmap.net.
     
    Gullars liker dette
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Joda man sier vel så. Men jeg har en liten teori og magefølelse på at nye SQ C er bedre enn CA F. Bare ved å ha lest ulike reviews.

    Synes ikke maten på CA F ser så appetittlig ut og bakkeopplevelsen skremmer meg. Kina blir som regel en kjedelig omvei også totalt da (med mindre man har noe annet enn CA videre). Så tviler på jeg kommer til å prøve CA F.

    Har ikke prøvd det, så skal ikke rope så høyt her :)
     
    drsyk liker dette
  7. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Noe drar meg i retning FRA og muligheter for first.
    Det heller nok derfor mot en booking av tilknytning hit, og videre til JNB.

    I den forbindelse har jeg en del rookie loungespm;
    Leser i anmeldelser at ikke alle first blir hentet. Trodde det?
    Hvilken pir lander man stort sett fra Scandinavia?
    Det er kun på terminalen de forjette badekarene med tilhørende ender finnes?
    Er det spa/massasje Mulighet å bestille på alle tre, eller en spesielt?
    Blir man hentet og kjørt ut til flyet?

    Har noen en favoritt?

    Dersom first drømmen brister, blir det nok biz med SAA til JNB.
    Ville dere da gått for LHR som utgpunkt isteden for FRA? Hva er beste loungene jeg har tilgang på der? Kun prøvd LH sin, og var sånn sett fornøyd, men gøy med noe nytt.

    Håper på hjemreise via IST så jeg får prøvd loungen der da.

    Håper på god hjelp og svar
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir jo subjektivt på noen av svarene.
    Men ad "hentet", du blir hentet med bil om du får bussgate, forutsatt at du ankommer med Lufthansa materiell (Lufthansa, Austrian, Swiss).
    Oslo er vel stort sett A gates tror jeg. Om det og gjelder resten av Scan vet jeg ikke, antagelig.
    Badekar og ender finnes både i FCT og FCL.
    Spa og massasje vet jeg ikke. Sjekk Lufthansa.com.
    Du blir iallefall hentet og kjørt fra FCT (incentiv til å velge terminalen), hva anår lounge så kan det bero på humøret og pir loungen er på versus pir flyet er på.
    Jeg velger helst FCT :)

    Ad SAA, jeg ville fløyet fra LHR, om ikke annet fordi FRA som flyplass er dårligere enn LHR, dernest fordi jeg har vært en million ganger på senator lounger, på LHR kan jeg frekventere flere alternativer, og da aller helst Singapore loungen :)
    Nå snakker jeg ut fra at jeg er EBG, hvis du ikke er EBG eller bedre, er jeg usikker på om det er begrensninger på å komme inn på LHR, du kommer iallefall ikke inn på senator hverken i FRA eller LHR
     
    leeds1979 liker dette
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk for gode svar. trodde biz bilett ga meg samme tilgang som gold?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det gjør nok ikke det. Det er store variasjoner. Lufthansa f.eks har en dårligere lounge for Biz billetter enn *A Gold. Singapore på sin side har på hjemmebane en bedre lounge for biz billetter enn *A Gold. Reiser du SAS "biz" (les: Plus) så risikerer du å ikke få lounge i hele tatt.
     
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    ok.
    bare inn med teskje her;
    dersom jeg booker fra FRA med LH vil jeg da ha tilgang til deres biz evt first hvis jeg blir oppgradert. stemmer?
    og hva om jeg går for SAA? ser ikke at de har lounge der eller på LHR. fikk tilgang med biz(SKpluss) i LH sin lounge uten problem der tidligere. har hørt canadian sin skal være fin. det er longshot mao?
    og på returen dersom jeg reiser biz med TK vil jeg vel også ha tilgang til deres lounge i IST?

    er vel mer tilgang til andre* enn jeg flyr med som blir utfordringen her?
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Flyr du Business med et *A selskap har du tilgang til alle *A Business lounger, men uten EBG kommer du ikke inn i Lufthansas Senatorlounge.
    På LHR kommer du inn på Singapore, Air Canada, United og Lufthansa! Men ikke inn i den innerste delen hos Lufthansa som er Senator.

    På FRA kommer du inn på Lufthansa sine Business Lounger og Air Canada sin Lounge. Men du kommer ikke inn i Lufthansa sine Senator Lounger.

    Reiser du fra LHR er Singapore og United å foretrekke fremfor Lufthansa og Air Canada
     
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for supre svar.
    Snuser også på SQ til SIN fra LHR og retur til CDG.
    I så fall er jo lounger på LHR i boks.
    Akkurat senator delen skal jeg nok klare meg uten, men om det er snakk om first fra FRA så sier jeg vel ikke nei heller;)

    Tips til CDG? Og på SIN antar jeg det er deres egen lounge som er første pri?
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,303
    Bonuspoeng:
    293
    På CDG og du reiser med Star Alliance (og riktig klasse), får du tilgang til Star Alliance loungen. Ikke noe å skrive hjem om, men helt grei.
     
  15. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    dette er ikke lett!!

    først skulle jeg til MRU da jeg kunn efly via FRA og mulighet for first. ser at jeg låser meg til en destinasjon som er noget dårlig på tilgjengelighet både til og fra.... den utgår dermed. (mest sannsylig)

    jeg har nå havne på SIN, og fått bekreftet av Tallin at det er ledig biz hjem i november. Hun bekreftet at First legges ut noen dager, opptil 1 uke før.
    utreisen blir fra AMS med BR til TPE i biz. har lest det er bra greier?

    får da prøve EVA og Singapore.

    leser at lounge i AMS ikke er terningkast 6, hva kan man velge i her?
    loungetilgang i TPE ved ankomst?
    på LHR blir det nok singapore og evt canadian, etter anbefaling her inne.

    kommentarer og innspill settes meget stor pris på CT 2.png
     
    Nevari liker dette
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    jeg husker når jeg syntes toppen var å reise i SK+ med fritt setevalg, ekstra bagasje og en gratis pils ombord.....
    da var alt liksom så lett:confused:

    jeg ser ut til å ende opp i SIN, og har jobbet meg frem til at jeg tror det blir følgende rute.
    BGO-OSL-FRA-PEK-SIN
    SIN-FRA??-OSL-BGO
    FRA-PEK er ledig i first, og bytter til LH om det blir ledig.
    PEK-SIN i suite?, fikk tilbakemelding fra tallin at det var tilgjengelig et par datoer som er aktuelle. får da også prøve TPR ved ankomst.
    SIN-FRA
    her er mer usikkert. tenker å booke FRA med LH, og håpe på first dersom jeg ikke får det på utreisen til PEK.
    dersom jeg klarer LH first på utreisen ligger det i kortene at det blir SQ i biz hjem til en av mange alternativer. (ARN,CPH,FRA,LHR,IST,CDG)

    Håper helt klart på first på ut, eller hjem med LH så jeg kan stikke hodet innom FCT på FRA og snike med meg den berømte anda.;)

    et par spm;
    hvordan ville dere booket? og hvorfor? er det noe jeg har oversett? ad hjemreise SIN-FRA; dersom first dukker opp etter min reise har startet er det vel ikke mulighet å bytte fra biz til first? tenker siden de stort sett dukker opp et par dager før bare.

    vi er to som reiser.
     
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Fin plan for utreisen. For returen ville jeg posisjonert meg for TG F. Altså SQ C til BKK og TG F videre. Men frem til det eventuelt åpner seg noe må jo SQ C være bra,
     
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    jo takk for innspill. hadde jeg vært alene så hadde det nok blitt slik, men med tidslomme å være borte på max 5 døgn og ei passe lite flyinterressert kone synes
    hun nok 2 døgn allerede er litt kort i SIN.:rolleyes:o_O

    men det er klart at dersom jeg hadde klart å lande LH first FRA-PEK så "slipper" jeg innom FRA på returen og kan dermed tenke TG fra BKK.
    AAAAARGG, the options!!
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    TG F BKK-Eur er jo et ganske effektivt alternativ fra SIN hvis du lander en connection mellom SIN og BKK uten altfor langt stopp på BKK. Hvilke datoer vurderer du retur?
     
  20. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Fant en flight i 2000 tia fra SIN, så det er en mulighet ja.
    Slik det ser ut nå, kan det bli retur 4/5.11 dvs 4. Frem til 23:59.
    Hjemme i bgo 5.11
     

Del denne siden