CT Tur til Malaysia i First

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sjefen1234, 17. juli 2017.

1. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Driver å leter etter neste års CT tur i First class og denne gangen er Malaysia målet 10-14 dager i Malaysia en eller annen plass. Jeg tenker å booke et eller annet i first til å begynne med, slik at jeg kan bytte til LH first fra Frankfurt når det nærmer seg avreise.
    Så da lurer jeg på følgende, hvilke byer bør jeg velge for best mulig å komme meg til KUL. Jeg ser at Hjemreise via BKK med Thai er en mulighet, fløy med Thai F i mars og var fornøyd med det. kunne tenkt meg å stoppet i en by på vei ned for en overnatting før man dro videre (gjorde dette i seoul på forrige tur).

er det noen andre gode forslag/tips fra ekspertene? hvilke ruter er tilllatt å reise på CT til malaysia? ønsker mest mulig i first class.

Forrige reise var følgende til Tokyo: OSL-FRA (LH C), FRA-ICN (OZ F), ICN-NRT (OZ C), NRT-BKK (TG F), BKK-LHR (TG F), LHR-OSL (SAS Plus)

Takker og bukker for alle tips:)

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde prøved å få til CGK-SIN ruten med SQ F. F.eks KUL-SIN-CGK-BKK

Sjefen1234 liker dette
  3. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Men er vel veldig vanskelig å få booket SQ F? evt når slipper de bonusbillettene?
    Trenger bare litt starthjelp i vlag av rute/ruter hvilke byer jeg bør velge å mellomlande i for å komme til Malaysia (er også åpen for andre gode forslag til fine strender i asia

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, veldig.
    Unntaket er Jakarta, og der finnes det flust. Er en kort flight og ikke suites, men fortsatt F med tilhørende lounge osv.
    Du kan også ta turen innom loungen kvelden før og spise middag i a la carte restauranten og sove airside.

En annen morsom greie er at det er/har vært tilgjengelig C på A359 KUL-SIN. De har den nyeste business class til Singapore. En av våre forumsvenner har booket dette som en del av en F-tur til Malaysia :)

Sjefen1234 liker dette
  5. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    hvilken rute valgte han til malaysia? er det en tråd her om denne evt?

6. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Om jeg ikke husket feil var det XXX-OSL-FRA-ICN-SIN-KUL/KUL-BKK-LHR-OSL-XXX
    OZ F, TG F og nye A359 SQ C.
    Hyggelig tur det vil jeg tro, kunne tenkt meg samme rute selv.. :)
    (Som diskré egenreklame kan jeg nevne at det var jeg som satt opp ruta)

7. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tipset, når slipper SQ sine bonusbilletter? Målet denne gangen er LH first fra fra og det er jo mulig med denne routingen

8. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Har funnet ledig
    OSL-fra lh c
    Fra-bkk tg f
    Bkk-kul tg c
    Kul-Bkk tg c
    Bkk-fra tg f
    Fra-OSL lh c
    men er jo ikke akkuratt den kuleste ruten. Men om jeg får endret til fra-tokyo-Bkk Med lh f fra fra-tokyo og tg f fra tokyo til Bkk.
    Evt om det er mulig med noen andre kreative ruter som ikke blir for vanskelig å få booket.
    Hadde dere bare booket den som jeg har funnet og deretter endret underveis?

9. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
    Bedre med Thai F x2 enn å svette seg ørten timer i økonomi fordi alle andre muligheter ble borte...
    Koster 150kr per person å bytte, gratis å avbestille og booke nytt.

Sjefen1234 liker dette
  10. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Regner med å bestille den inntil det slippes LH first 14 dager før så får vi se hvor ruten ned blir endret til. Likte Tokyo veldig godt så mulig det blir en overnatting/noen timer i tokyo før vi reiser videre til KUL og tar 1/2 dager der før vi reiser til en plass med sol/strand, har fått tips om kota kinabalu, noen som har vært der eller har andre plasser de anbefaler i malaysia?
    Hjemreisen er jeg godt fornøyd med å ha first class fra bkk med massasje osv i loungen, TG first fra Asia er meget bra synes jeg.

11. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    163
    Kota Kinabalu er bra utgangspunkt for å utforske vestkysten av Borneo, Mount Kinabalu og nærliggende regnskog. Og man kan feks ta dagstur til Brunei. Anbefaler å bo på Shangri La Rasa Ria, med havutsikt.

Sjefen1234 liker dette
  12. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg snakket med Tallinn og reisen er bestilt, 5900,- i avgifter for 2 personer:) da er det bare å vente på at LH slipper sine first class billetter:) da er det reisemål og hotell som skal planlegges.
    regner med 2 dager i kuala lumpur før vi drar videre til 1-2 plasser i Malaysia. kom gjerne med tips om plasser og hotell, liker luksus, men innen rimelighetens grenser;) kota kinabalu er ikke lenger på listen.

13. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Er denne ruten mulig på CT?
    OSL-FRA
    FRA-Tokyo
    Tokyo-BKK
    BKK-KUL
    KUL-BKK
    BKK-FRA
    FRA-OSL

14. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Burde funke.

Sjefen1234 liker dette
  15. Sjefen1234

Sjefen1234 Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    når man lander i tokyo 1720 og det er THAI f til bkk ledig dagen etter kl 1725, vil det være tillatt på CT? er jo 24 t og 5 min.... men men

16. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    har selv fått både ja og nei på denne, men skader jo ikke å prøve....

Sjefen1234 liker dette
  17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ha du fått "ja det går an" eller "ja nå er billetten din booket"?

Jeg tror nemmelig at det ikke går. Fordi går det tross alt er over 24 timer og det er en av de få hard-coded regler som finnes.

18. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fikk den booket, men gjorde senere om på ruten fra Seoul til Tokyo pga bytte av flyplass og flytype. Ga oss utgangspunktet 1 dag + 5 min i Tokyo. Nå hadde vi mindre en 24 timer i både NYC og Seoul, men på min Eurobonus konto stod det Seoul som destinasjon.....kan selvfølgelig være her det ligger.

19. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Forstår jeg rett, du hadde destinasjon der det var over 24 timer?

20. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hei Are, Vi gjorde om på turen en del ganger, men ett av scenariene var Ca 4 timer i frankfurt, ca 18 timer i NYC, ca 14t i Seoul, 1d og 5 min i Tokyo, ca 10 timer i Chicago og noen timer i Frankfurt igjen. På min Eurobonus konto stod det at destinasjon var Seoul, noe de også bekreftet når vi igjen endret på billetten.

Del denne siden