CT tur til Oceania 2019, ta med to pass, regler?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 02. aug 2018.

1. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg ser nå at jeg brukte litt feil ord, jeg blandet litt mellom gyldig og aktiv.

Du kan ha max 3 gyldige pass på ditt personnummer, men du kan kun ha 2 aktive pass på ditt personnummer.

2. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Grunn nr 3 hadde ikke jeg tatt sjansen på å teste ut. På ESTA må du vel oppgi om du har vært i Iran og sjansen for at de finner det ut selv om du ikke har visumet i samme pass er definitivt til stede.

Jeg løste grunn 2 ved å dra til Israel rett før jeg skulle bytte pass. Mulig jeg drar til Israel igjen, men da kommer jeg mest sannsynligvis ikke til å dra over landegrensa, sånn at det ikke har noe å si. Men sikkert fornuftig å ha to pass uansett, jeg ble grillet rimelig bra når jeg var i Israel for alle stempel i passet fra muslimske land.

3. Outback_Oggy

Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Denne tråden har utviklet seg til en diskusjon om man kan ha flere pass og hvorfor man eventuelt skulle ha det. Interessant nok for en utenforstående, men usikker på om det gir så mye verdi for trådstarter som beviselig har mer enn ett pass... :)

Jeg har ingen erfaring med dette, og det eneste rådet jeg kan gi er at du bruker samme pass som i visumet ved innreise til/utreise fra Australia. For de øvrige landene du skal besøke er det så vidt jeg kan se visumfrihet for nordmenn, så der er i alle fall ikke det noe problem. Jeg vil tro at det viktigste er at du bruker samme pass ved innreise og utreise.

Hvorvidt du faktisk har behov for 2 pass på denne reisen er et annet spørsmål. Ut fra det du sier virker det som om antall ledige sider er en problemstilling, men det er jo stadig flere land som ikke lengre stempler i passet. Australia gjør det ikke, mens New Zealand gjorde det ved mitt siste besøk (2016). Det er såpass lenge siden jeg besøkte noen av de øvrige reisemålene dine at jeg ikke tør si om de har endret praksis.

Travellingalf and flying_all like this.
  4. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo det vi gjør på dette forumet, det er bare å se rundt på trådene....

Enten så er du den som tar tråden fullstending ut av emne... eller så er du den som henter popcorn. :p:p

5. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Mener å ha lest flere som har to pass som bruker ene til Iran og det andre til USA. Men ikke testet selv som sagt.

Jeg var i Aqaba (Jordan) i fjor, fristelsen for å dra over til Eilat (Israel) ble for stor, og da var det bare å søke om et pass nr 2 :p

Morro det med å ta taxi til grensa, rusle forbi væpnet jordanske soldater gå et par hundre meter til, igjennom noen hus og over til israelsk side. Vi var de eneste turistene (som jeg såg), sammen med en haug med jordanske arbeidere som jobbet i eilat.

6. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Ang temaskiftet: ingen problem for meg. Bare morro å diskutere alt mulig. Hehehe!!

Ja problemet er ledige sider og jeg har en stor tvangstanke om å ikke la det være ledige sider når passet går ut. Må fylles helt opp!! Pass nr 2 (sekundærpasset går nemlig ut sommeren 2019 så denne turen er siste sjansen å fylle ut siste sidene, dog ikke nok sider til å bruke bare det). Derfor blir løsningen 2 pass på samme tur :)

Outback_Oggy liker dette
  7. Outback_Oggy

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, si ikke det. Som nevnt så får du ikke stempel i passet i Australia - og hvis du har 6 sider ledig for 7 land så bør det gå greit. Jeg har vært på fire av de syv, og ingen av dem krever mer enn en halv side for stempel inn og ut (kanskje med unntak av Vanuatu). Du skal bare se at du får fylt hele passet slik at du får ro i sjelen til neste pass går ut... :D

flying_all liker dette
  8. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe takker for informasjonen! Settes pris på.

Blir det bråk i immigrasjonen på Tonga og Samoa viss det er mindre enn 6 mnd til passet går ut?? :p Hadde vært morro å få fyllt hele passet som går ut i juli 2019.

9. Outback_Oggy

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Bråk i immigrasjonen på Tonga og Samoa? Kjenner jeg øyfolket i Stillehavet rett så skal det mer enn et pass som ikke fyller alle kriterier for at de orker å lage bråk. Kanskje et undrende blikk før de hever skuldrene, stempler passet og lar deg slippe inn. Husk at vi snakker om et folkeslag som tenker at "det vi ikke får gjort i dag får vi sikkert ikke gjort i morgen heller..." :D

flying_all and Edvard like this.
  10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    haha fantastisk holdning :D

flying_all liker dette
  11. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hahahaha.... så det skal bety at de sjekker passet i morgen heller og kanskje slipper oss inn? :D God helg!!

Del denne siden