CU på EWR

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paramberg, 03. juli 2017.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,911
    Bonuspoeng:
    293
    Dagens OP-UP!
    Min datter booket for flere mnd. siden på SK 907 i dag til EWR i Go og la inn Plusgrade til Plus for poeng.
    .... så fikk hun "plutselig" gavegull fra far,
    Oppgradering til Plus gikk gjennom 48 timer før avreise og hun sjekket inn på 20 A.

Ved gate fikk hun 7 H ... lykkelig ringte hun far fra OSL

Nanping, Petter B-C, KRS and 17 others like this.
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,128
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat, er slik jeg mener. Er det ledig og det er ingen som har kjøpt biz ved innsjekk, så burde de flytte EBG/EBD/EBP opp i biz. Helt vanlig hos Emirates og andre selskap.

Bra service av SAS for datteren din det der, Eddie :)

3. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,460
    Bonuspoeng:
    113
    Tror op-up har blitt langt mindre vanlig hos SAS de siste par årene, ettersom de har blitt flinkere på "monetizing upgrades", dvs selge dem for poeng eller penger, både i forkant og på reisedagen, i tillegg til CU som kun er for EBD/EBP.

Selvsagt med mulig unntak for feriesesongen, hvor det overbookes bak og er lite betalande business pax foran.

4. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Hey, I want to move to your planet. :) Du må ha uvanlig god sjarm og flaks.

5. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,030
    Bonuspoeng:
    113
    Et selskap som tenker langsiktig ser vel verdien av å fylle tomme biz seter med op-up i gate til gode kunder. Men på kort sikt er det vel billigere å la kundene sitte i sine rimeligere seter mtp catering?

6. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Heller motsatt;

på kort sikt er det bedre deal for Emirates å oppgradere en kunde med høy status for å få lastet en revenue PAX inn på Economy/Business. Hadde det vore økonomisk fornuftig å oppgradere passasjerer når lavere klasse ikke er fullbooket, så ville flere flyselskap gjort dette regelmessig – It’s just not happening.

7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Tror nok de tjener ekstremt lite på op-up for EBG ;)

8. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg for min del har i alle fall aldri fått en op-up fra noe flyselskap, noen gang.

9. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fikk op-up fra Chicago og hjem i mai. Satte inn bud på plusgrade på kidsa fra plus til C som gikk gjennom. Tenkte som så at en av oss voksne fikk sette seg i C med den av ungene som trengte mest søvn over dammen, og så fikk det andre barnet og voksne sitte i plus. Men - ved gaten ble vi to voksne oppropt og fikk flytte frem til C. Det fristet kanskje ikke så mye med to reisevante unger fremme i businessavdelingen helt alene? Hva vet jeg?
    Resultatet: Et stykk lykkelig familie som fikk den bakerste delen av C-klasse helt for seg selv og åtte seter til rådighet! Vi som fikk op-up var EBG og så ikke ut som "menn i dress".

Petter B-C, DanH, Fredrik81 and 2 others like this.
  10. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Som jeg prøvde å forklare over så fikk jeg forklart fra noen som jobber i SAS gaten at listene kom ut etter når du sjekket inn og er du øverst med gull og de kun skal flytte en så flytter de deg, eventuelt Noen med høyere status lengre ned på listen. Jeg hadde ikke fått valgt sete engang og da var flyet smekkfult og ble da plassert i plus så ingen unntak uten regel. Og det blir fort tombola når det er mennesker som tar valg på synsing.

11. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Fredrik81 Så med andre ord så lønner det seg å sjekke inn online/via app/SMS så fort sjekkin åpner?

12. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    36timer før er det mulig å sjekke inn. Vel det er det jeg er fortalt, men som sagt det kanskje mange faktorer når mennesker er involvert, men slik jeg forstår så står du øverst på listen om du har sjekket inn først, det har vært slik tidligere, kan umulig skade å være første man som sjekker inn.

Misterix liker dette

Del denne siden