Dagstur til LHR T3 og T5 med BA

Tråd i 'Reisebrev' startet av TravelManBiz, 09. febr 2020.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vel en F-lounge tilnærmet lik:D
     
    TravelManBiz and RoadKing like this.
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da var dagsturen over. Vi ble forsinket fra LHR og tok av ca 1.5t forsinket. Vi landet ca 0025 på OSL. Vinden hadde løyet så vi hadde en rolig tur og landing tilbake. Flyet var nesten helt fullt hjemover, men TS slo på stortrommen på returen også og fikset seat block på midsetet på nødutgang rekken:)

    Siden vi landet så seint var det ingen shuttle busser til hotellene i nærheten og ingen tog eller busser til Oslo. I tillegg var begge Radisson hotellene fulle. Så det ble en lang natt på benken på OSL:eek::confused: Ikke helt å anbefale, spesielt ikke etter en lang dag fra før. Så tok vi første tog fra OSL hjem. Ringte forsikringen som sa at de dekket hotell over 1.5t forsinkelse, men kun hvis jeg hadde forhåndsbestilt tog på forhånd og mistet toget. Siden jeg hadde planlagt å kjøpe togbillett på OSL så gjaldt ikke forsikringen:mad: Så moralen er å kjøpe en togbillett til Lillestrøm (fordi om du helt sikkert ikke rekker toget)

    Ellers var turen helt topp. Masse vind og mange kanselleringer, men da fikk vi i det minste god plass i loungene. Som dere så av bildene så er det alle 3 F loungene veldig bra. Men spesielt CX F loungen er meget bra:)

    Jeg har allerede booket 3 nye turer til LHR i Mars. 2 stykker med kona og en med en kamerat. På den ene turen med kona har jeg booket Finnair fra OSL til HEL i C. Så har vi 5t på HEL da jeg har tilgang til den nye Platinum Wing (som en F lounge) Der har de bar med bartender og en restaurant. I tillegg har de sauna så kona og jeg tar med badetøy for å prøve saunaen:) Så blir det enten A350 eller A330 i C til LHR med AY der også. Som jeg har sagt før, den beste måten å fly til LHR er med AY i C via HEL:D:p

    Takk for alle likes og kommentarer og at dere har fulgt oss på denne reisen. Kanskje noen flere har blitt inspirert til å gå for BA gull også?:) Her er er par andre bilder:
    5E5199C6-3675-457E-BB10-6F9A91A6CF9F.jpeg BE5C3586-513D-43E0-A13E-2D0BAF62B2EA.jpeg 068395F4-4776-41B6-8D49-B8A0BF2EAE9A.jpeg
     
    lMartin, drsyk, Kristian and 10 others like this.
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Utvalget av lounger på T3 og T5 er jo så stort og variert så det er ikke noe poeng å fly rundt til andre flyplasser hvis du er OneWorld Emerald i hvert fall:)
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    :) Du er vel på vei over til BA du også? Husk at BA C kun gir deg tilgang til C loungene på LHR. De loungene vi var på må du ha BA gull (som du sikkert skal få snart?):D
     
    drsyk, Earl and jgroneng like this.
  5. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk En veldig bra dag ja! Men neste gang overnatter jeg på OSL før flyet går 0725. Har blitt for gammel til å stå opp 0330:confused:
     
    drsyk, Earl and jgroneng like this.
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mye ekstra for en slik "omvei"?
     
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Under 3000,- per person i C:) I tillegg får man 120 Tier Points til BA og en del Avios. Men husk at AY C ikke gir tilgang til Platinum Wing. Da må man være Emerald. Men de har pusset opp C loungen også, men da har man ikke tilgang til sauna.
     
    Last edited: 11. febr 2020
    drsyk, Earl, paron and 1 other person like this.
  8. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    93
    Flott rapport fra fremragende lounger!
    Meg har du overbevist fra før, men dette bekrefter at BA gull har stor verdi og absolutt noe å gå inn for. Mitt blir oppnådd i løpet av april;)
     
    jgroneng, phileas and TravelManBiz like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Artig tur. :)
     
    TravelManBiz liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hehehe C loungene kan ihvertfall ikke være dårligere enn *A C loungene og en må jo starte på bånn...

    EBD gikk fortere enn jeg ante, så BA GOLD skal jeg fly inn ila 2021, har god tid, det er fruen som setter kjepper i hjula, men nå ,denne gang har en sikret seg både i hue og r@%a, dermed er BA GOLD innvilget i hus budsjettet :cool:
     
    jgroneng, Avixlo and TravelManBiz like this.
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for titten inn i 1W-verda! Når BA oppretter fast rute til Aust-Finnmark, så er eg med!
     
    Earl, drsyk and TravelManBiz like this.
  12. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Finnair har jo samarbeid med Widerøe i Norge. Så da kan du fly TOS-HEL-LHR?
     
    Earl and drsyk like this.
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Er "kun" EBG, så det hjelper lite for adgang til OneWorld-verden. Men *A har en del lounger på LHR også, så ikke se bort ifra en test fra min side etterhvert.

    OneWorld er litt upraktisk når hjemmebasen er TRD. Men vi har nå fått en rute TRD-HEL, så det finnes muligheter.

    Takk igjen for bra rapport!
     
    drsyk liker dette
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, men det er jo 800 km til Tromsø, då... Då er det kortare til Ivalo, berre 290 km. Rutesamarbeidet mellom Finnair og Widerøe inkluderer faktisk tilslutningsfly frå Kirkenes (og så til HEL frå TOS), men det er jo fader meg 170 km dit, òg. No er eg jo vant til å berre ha 5 km til lokalflyplassen... :rolleyes:

    Når det er sagt, ved fleire høve har eg fleire gongar testa BA intra-Europa og synst det yter ein brillefin ombordsørvis. Vidare har eg vorte gjesta inn i sjampisloungen på LHR og der var det slett ikkje utriveleg. Så 1W har mange fine sider. Den største nedturen er vel at eg bur i Gokk :eek:;)
     
    Earl and drsyk like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Bli med på felles tur den 9 mai lørdag, T/R LHR blir en fest uten like, for tralla skal tømmes :rolleyes:
     
  16. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Meget fristende! Men det er en helg som dessverre ikke passer.
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Thats life. Det kommer ny runde til 2021.
     
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da med BA Gull og OneWorld lounger vel?:)
     
    jgroneng and drsyk like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    YES :cool: Ser på BA bookinger i januar allerede! AmEx eller SAS MC premium, mulig AmEx Platinum må fin regnes i kveld;)
     
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    MC Premium har doble poeng i helgen vel?
     
    drsyk liker dette

Del denne siden