Det er sikkert flere enn meg som har fått e-post fra TripAdvisor i dag med kåring av bl.a. de 25 beste hotellene i verden. Personlig så har jeg ikke bodd på noen av de dessverre, men det har kanskje andre her inne? Det ser i alle fall ut til å være mange flotte hoteller på listen og mange jeg selv kunne tenke meg å ha prøvd. https://www.tripadvisor.com/TravelersChoice-Hotels-a_Mode.expanded
Nummer 20 (JK Place i Roma) og 24. Al Maha i UAE ørkenen har jeg bodd på. Jeg kan ramse opp 30 hoteller jeg har bodd på som er bedre enn begge to. Men sånn er det med slike kåringer
Hvis man trives med engelsk landsbyluksus kan jeg anbefale nr 6 på listen. Et sted som setter deg hardt tilbake økonomisk, men din høyt elskede som du selvsagt tar med, vil aldri glemme stedet.
Le manoir aux quat saisons. Ligger i nærheten av Oxford. Har tatt taxi fra London og leiebil fra Heathrow. Begge deler funker bra. Restauranten har hatt 2 stjerner i Michelin-guiden i årevis og rommene ligger i små anneks rundt på eiendommen.