Selvsagt er det logisk at de beste kundene til selskapet skal prioriteres fremfor de som bare har kjøpt seg en dyr billett den ene gangen. De fleste med Diamant/Gullkort reiser MYE med selskapet og ofte MYE i dyre klasser.. Enkel logikk og slik er det i alle seriøse selskaper, jfr. Business-lounge kontra Senator-lounge hos LH osv osv..
Er det fordi dette var 117-billett at SAS kunne hjelpe deg med dette? Trodde ikke LH ga setevalg til *G lenger (bare egne Sentators). Men hvis det er mulig å ordne dette via gull-mailen er jo det gode nyheter!
Det var nok pga at dette er codeshare ja. Jeg fikk i alle fall beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg med oppgraderinger på LH-flightene (med bonuspoeng) så lenge det var codeshare, men valg av seter var ikke noe problem.
Absolutt, av den grunn velger jeg mye heller LH så lenge det er praktisk (særlig langdistanse) enn SK.
Dette kommer an på bookingklassen du er i. De aller billigste klassene går det ikke, noe dyrere så går det. Kan også være at SAS ikke selger de aller billigste klassene til lufthansa og dermed unngår problemstillingen.
Dette kan veldig godt stemme ja. Det var nok nemlig ikke i de aller billigste klassene vi hadde blitt booket i siden jeg bestilte så sent.