De tre beste tingene som skjedde i dag. En føljetong i 20 deler.

Tråd i 'Reisebrev' startet av democomputer, 17. juli 2019.

1. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!

Jeg så fra anmeldelser at det nok ikke kom til å bli turens kulinariske høydepunkt, men kidza skulle ha taco!

K

2. democomputer

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 12
    1. Ikke så mye trafikk
    2. Fire på rad
    3. Hot wings
    Transport fra Santa Barbara til LA. Først en strandvandring og mer taco til lunsj. Kidza har oppdaget mexikanske restauranter og erklært det for ny favoritt. Far bestiller for mye mat og vi drukner i ost og carnitas. Mony's var stengt i dag, så det ble Rudy's. Gatekjøkken-aktig, men veldig god mat.

Google maps mente turen til LA skulle ta drøyt tre timer og guidet oss rundt i innlandet på diverse småveier. Men etter at jeg huket vekk "unngå motorvei" i preferansene halverte vi reisetiden og la i vei på 101 og 1 og nøt utsikt utover kysten hele veien.

Det var en sliten gjeng som kom frem til hotellet, så det ble tid i bassenget og middag på hotellet. De hadde guacamole og quesedilla på happy hour. Og wings. Buffalo wings. Det er jo national wing holiday må vite. (joda, bare slå opp i ditt lokale internettoppslagsverk). Røyken sto ut av ørene på kid2 men han fullførte to vinger.

Etter middag ble det bordtennis og fire på rad på patio med en drink i hånden.
    647610092.png

K

3. democomputer

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 13

1. National cheesecake day
    2. Nordmenn
    3. Sand og salt
    Vi tasset ned på Venice Beach i dag og lot ungene slå seg løs i salte bølger.
    MVIMG_20190730_113305_1~2.jpg

Gode venner hjemmefra hadde sin nest siste dag på omtrent samme rundturen og vi tok følge til Santa Monica for mer sand. Da gnagsårene fra sand og salt var for ille dro vi tilbake til hotellet og fikk oss Marina Mule i happy hour. Middagen ble på ostekakefabrikken der vi oppdaget at vi hadde truffet national helligdag med halv pris på kakestykkene. Biffen var god og kid2 ble introdusert til corn dog. God stemning.

K

4. democomputer

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 14

1. Den øllen etterpå
    2. Snike i køen
    3. Baklengs karusell i mørket
    Universal Studios i dag. Tidlig avgårde, vi hadde early access og gikk in porten 0830. Det blir drøye køer her, så jeg tør anbefale å bruke penger på express. Det er dyrt, men du får veldig mye mer ut av dagen. Høydepunkt for ungene var Harry Potter verden med både gode karuseller og gjennomført landsby. Alle opplevelsene er gjennomførte og helheten er imponerende. Vi blir underholdt på amerikansk hollywoodvis hele dagen.

Vi holdt ut i drøyt 10 timer og sjelden har jeg fortjent en mer velsmakende øl enn den jeg fikk i hotellerestauranten. Sliten nå.
    IMG_20190731_095730~2.jpg
    K

5. democomputer

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 15

1. BevMo
    2. En familie like slapp som far
    3. Hele happy hour menyen. (nesten)
    Vi sov så lenge vi kunne men fremdels rakk frokosten før ti. Det var en slapp gjeng i dag som ikke hadde store behov for aktiviteter. Resten av familien forlot aldri hotellet, men det ble en runde bordtennis og litt bading. Far tok avgårde tre kilometer til nærmeste BevMo. Er nå medlem. Fikk med hjem litt riesling, litt chardonnay og cabernet sauvignon, så nå er vinkofferten full. Prøver meg på en flaske whiskey også.
    IMG_20190801_152512.jpg
    Tilbake på hotellet hoppet vi over lunsj til fordel for noen av godteriene innkjøpt hos honeydukes i går og ble sittende i hotellrestauranten gjennom hele happy hour og spiste oss gjennom hele snacksmenyen, unntatt ceviche. Sliders, hot wings, sweet chili wings, chicken quesedilla, garlic fries, calamaris og guacamole med chips. Og en ekstra runde med hot wings. Resten av kvelden satt kidza på rommet og glante og vi som har lov til sånt fant noe godt i baren.

K

Stuttfeiten, Eddie47, Upsaker and 6 others like this.
  6. democomputer

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 16
    1. Oppgradering
    2. Fyrverkeri
    3. Home Depot
    Siste destinasjon, Anaheim. Vi brukte formiddagen i trafikken i LA, den er jo verdenskjent, så den attraksjonen ville vi ikke få glipp av. Vi kjørte sunset boulevard helt fra 405 til Hollywood og gikk en tur på walk of fame. Det kom ikke på topp tre. En snartur innom parkeringen på taket av Home Depot for å kikke på Hollywoodskiltet før vi virkelig satte oss fast i trafikken sørover på hwy5.
    MVIMG_20190802_140336~2.jpg
    Vel fremme på Majestic Garden Hotel ble vi oppgradert som expedia vip til rom med køyesenger. Ungene digget det mer enn jeg trodde.
    IMG_20190802_191207.jpg
    Etter en liten dukkert i hotellbassenget ble det middag på hotellet og filmfremvisning i rosehagen. Skjønnheten og udyret gledet store og små. Filmen var slutt akkurat i tide til å få med seg fyrverkeriet fra parkeringsplassen.
    IMG_20190802_215201.jpg
    Tror denne delen kommer til å havne høyt på ungene sin liste når turen er over.

K

7. democomputer

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 17

1. Den øllen vinner igjen
    2. Millennium Falcon
    3. Crudité

Disneyland i dag. Litt blandet opplevelse. Hurtigkøsystemet er godt under par. Restaurant til frokost var oppbooket før dagen begynte. Lunsjreservasjonen klarte ikke gi oss bord før 20 minutter etter oppsatt tid og gav oss stusselig mat. En del av parken er gammel og litt sliten og feks Pirates of the Caribbean er tydeligvis en gammel piratride som er rebrandet med et par Jack Sparrow figurer. Men det er flere fine rides. Mest for små men for store også. Super tømmerrenne, gøyalt med Indiana Jones biltur. Det nye hjørnet med Star Wars er fantastisk og kan måle seg med de flotteste installasjonene i Universal Studios. Også smugglers run der vi fikk kjøre Millennium Falcon i en vellykket interaktiv ride.
    MVIMG_20190803_120154.jpg
    Seint tilbake på hotellet ble det et utvalg forretter fra bistroen. Sierra Nevada Pale Ale sørger for dagens førsteplass. Makan det er godt med øl etter en lang dag i parken. Jeg er glad for at åttitallsklassikerne er tilbake. Rekecoctailen i går var skuff, men dagens crudité var framifrå.
    IMG_20190803_214333~2.jpg
    K

Last edited: 04. aug 2019
  8. democomputer

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 18

1. Incredicoster
    2. Guardians of the Galaxy
    3. Den øllen
    Feriens siste hele dag i Amerika. Out with a bang. Hel dag i Disney California Adventure park. Disney har i sin visdom delt parken sin i to og gjort det vanskelig/dyrt å kombinere på samme dag, så etter gårsdagen i Disneyland var det dags for fetteren i syd. Vi var litt mer rutinerte på bruken av fastpass og bestilling av mat, men det er fremdeles et tøysete system. Cars land er veldig gjennomført og er nok like bra for sin målgruppe som Star Wars er for meg. De hadde også gjort sitt for at far skal trives.
    IMG_20190804_114108.jpg

Incredicoster er den kuleste tradisjonelle berg-og-dalbanen i parkene. Vi tok den tre ganger.
    387938076.png
    Guardians of the Galaxy er en kombinasjon av klassisk space-shot med moderne interaktive skjermer. Magen sitter konstant igjen i forrige avsnitt.

Vi var litt seine i gang og ga oss litt tidliger i dag enn i går. Det ble dermed tid til hvile på hotellrommet, med den øllen, og middag før fyrverkeriet.

K

9. democomputer

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Dag 19

1. Hjemme best
    2. Hjulene på bussen går rundt og rundt
    3. Auchentoshan American Oak
    Hjemreisedag. Lang dag, vanskelig å finne gode kandidater til topp 3. Hertz var mer effektiv på innlevering enn på utlevering, og shuttlebussjåføren sang og fulgte rytmen med hornet bort til flyplassen. Mor og kid1 handlet nakkeputer på flyplassen mens far og kid2 dro i loungen. Ok lounge for *A i terminal B. Ble et glass bobler, en GT og en whisky før jeg dro. Takterrassen hadde utsikt til en byggeplass, så da var kid2 underholdt. Spurte pent om jeg kunne bytte gjest i loungen så kid1 fikk en runde også, men nei.

SAS plus hadde begredelig flymat i dag. Kid1 sov ikke og ble såpass sliten at hun kastet opp. Kid2 sov et par timer og glemte igjen telefon på flyet. Behagelig liten flytur på første rad fra ARN og hjem til OSL.

Skal se om jeg oppdaterer første post med et lite sammendrag, men foreløpig er det over og ut. Takk for denne gang!

K

Stuttfeiten, Finnks, drsyk and 10 others like this.
  10. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for nok eit fin-fint reisebrev! :)

democomputer liker dette
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!

democomputer liker dette
  12. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for en strålende tur :)

democomputer liker dette
  13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var moro å få følge med på, fengende stikkord, og bilder som taler ved. Her har dere kost dere, kan en trygt si. Takk for turen :)

democomputer liker dette
  14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for at vi fikk være med på tur! Mye bra inspirasjon her til mine egne små blir noen år eldre :)

democomputer liker dette
  15. democomputer

Likes mottatt:
    5,616
    Bonuspoeng:
    183
    Takk.

Vi hadde forberedt oss godt og sett både Jurrasic park, Night at the museum, Madagaskar, Who framed Roger Rabbit i tillegg til obligatoriske Pixar og Disney filmer. Jeg tror 8-12 år er fin alder for introduksjon til denne typen amerikatur. Disneyland fungerer jo fra betydelig yngre alder, men for litt utbytte av de storbyene og resten av turen er det fordel med litt alder og kanskje tilogmed noen ord med engelskkunnskap.

K

Stuttfeiten and drsyk like this.

Del denne siden