Debutanter i det gode selskap - LH F, CA C og TG C/F

Tråd i 'Reisebrev' startet av steinaraa, 16. febr 2018.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Satan! :D

    Hjertelig takk for reisebrevet!
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,204
    Likes mottatt:
    5,293
    Bonuspoeng:
    183
    Framifrå!

    Har booket min førsteklassedebut til høsten selv og håper selvsagt på ombooking til LH. Mye fin inspirasjon. Og nå gleder jeg meg enda mer til returen med Thai.

    K
     
  3. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk lesing!
     
  4. steinaraa

    steinaraa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    48
    Vi bodde på Westin Siray Bay, litt avsidesliggende et lite kvarters taxitur øst for Phuket by. Vi trivdes veldig godt - tipptopp servicenivå og god mat på hotellets tre restauranter. Fikk oppgradert rom uten ble ønsket velkommen som VIP-gjest i en hotell-allianse jeg har aldri har hørt om, så da var det bare å takke, bukke og ta et bad i privatbassenget på verandaen!

    Om man reiser alene eller er glad i fest og fart og moro, så er dette kanskje ikke det beste valget, men til en kjærestetur der avslapping står i høysetet så var det midt i blinken! Vi reiste videre fra Phuket med båt fra Rassada Pier, og dermed lå hotellet glimrende til for vål del:)
     
    DanH liker dette
  5. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du skrive en bok?

    Beste reisebrevet jeg har lest på lenge :D
     
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Super debut og herlig skrevet.
    Håper du har anledning til å møte på Fly&Øl som arrangeres i Trondheim med ujevne mellomrom :):):)
     
  7. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for et nydelig reisebrev så langt! Må være et av de bedre jeg har lest her. Kjenner jeg drømmer meg bort til sol og varme nå ja..
     
  8. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Pool access eller eget basseng står på lista.
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    @steinaraa

    Hvordan vill du rangere TG C mot F ?

    Regner med LH F gruser TG F.
     
  10. steinaraa

    steinaraa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    48
    Opplevelsen ombord på Thai C fra KUL til BKK var helt super - hyggelig besetning med glimt i øyet, tommel opp for Veuve Clicquot før avgang og helt brukbar mat. Innlandsflighten mellom Bangkok og Phuket var også grei, det er bestandig godt med litt ekstra armslag til tross for kort tid i lufta!
    Thai F føles selvsagt enda mer eksklusivt i alle ledd, også mye på grunn av flytypen og plass ombord, A380 vs B777. Imponerende lavt lydnivå på loftet i Airbus sitt storskyts. Hummer, Wagyu-biff, gåselever og kaviar på tallerkenen, samt Dom Perignon i glasset gjør jo at man føler seg alldeles som en adelig der man sitter i et behagelig sete i en lys og lekker kabin! Følelsen av å skamløst skylle nedpå champagne til tusen kroner flaska gjør inntrykk på en nøktern nordmøring!

    Likevel opplevde vi Lufthansa som ganske mange hakk raffere enn Thai på denne turen. Jeg velger å tro at det hovedsaklig var på grunn av full kabin med 12 stykk hos Thai mot halvfull kabin med bare 4 personer hos Lufthansa. Besetningen hos Thai denne aftenen fant jeg heller ikke den gode tonen med. Kall meg gjerne sjåvinistisk, men middelaldrende menn (og særlig uten spesielt hyggelig framtoning) er ikke det jeg forbinder med førsteklasse.
    Vi ble også avglemt ved et par-tre anledninger, og det mener jeg oppriktig ikke holder mål på et produkt som de krever titusener av kroner for. Engelskkunnskapene var heller ikke de helt store, så hvis man skal være superkritisk, så må jeg nesten si at at de skuffet litt sett opp mot Lufthansa F. Men så skal man heller ikke glemme at det er forskjell på utreise og hjemreise - til tross for at man reiser på First, så har man jo litt lyst til å bare komme seg hjem...
    Jeg sitter igjen med en følelse av at Lufthansa overpresterte mens Thai underpresterte hva service ombord angår. I tillegg er jo FCT i Frankfurt en ferietur i seg selv!

    Og hvorfor Thai har valgt å lage en egen (og ganske malplassert) sittegruppe fremst i F-kabinen der Lufthansa i stedet har doblet opp med to store toaletter skjønner jeg lite av. Når de i tillegg har 50% flere seter, så blir det enda mer uforståelig. Å stå i kø når man skal ta kvedsstellet er jo noe dritt... Men Thai-pysjen var til gjengjeld såpass god at jeg i skrivende stund har den på!
     
    wilhelm, TigerTravel, LN-FHU and 11 others like this.
  11. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var en fornøyelse å lese:) tommel opp.
     
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Den fine med SAS cuben på vei hjem fra F-opplevelser er at man litt bakkekontakt igjen etter alle utskeielsene. Nå er det slutt, liksom.

    Flott rapport, vil gjerne si at TG F på LHR ruta synes å få en del spesielle både ansatte og kunder. Tydeligvis en prestisjetung rute for ansatte og det er en del rare varianter i TG F noen ganger, gamle og nesten sure menn og damer (som ikke smiler, unaturlig i Thailand) og muligens er så senior at de har førstevalg på slike ruter, ikke vet jeg. Kabinen har vært helt full de gangene jeg har reist, det har dog vært mye ledig opp mot avreise så misteker en del oppgraderinger. Thai har før i tiden slitt med at VIP kunder havner i F uansett, mulig det fortsatt gjelder. Hit&Miss er mottoet for Thai føler jeg, det gjelder både crew og også selve flyenene siden de ofte skifter på kort varsel.
     
  13. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Knallbra rapport så langt! Hvilket hotell var dette og var det bra? Ok avstand/logistikk til BKK?

    Edit: westin siray bay var det ja:)
     
  14. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Wow - for en debut! Du har umiddelbart skrevet deg inn i elitedivisjonen, og mange av formuleringene vil overleve mange av oss!

    Jeg gleder meg til å følge deg framover!
     
    Nanping and DanH like this.
  15. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig bra skrevet :);)
     
  16. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Supert skrevet, takk for fornøyelsen.
    Slutter aldri å le over at de (i dette tilfellet TG, men det gjelder vel egentlig de fleste) tar seg betalt et par dollar for litt internett, mens vi skal være velkomne til å be om at de åpner enda en flaske bobler til 1000 kroner, eller skamløst spør om de har litt mer kaviar til 500 kroner boksen.
     
  17. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, det har jeg aldri tenkt på. Men ja, Thai er flinke til å sprette champagnen. Jeg ble forsøkt pushet på ekstra kaviar og vodka også (ville bare sove), men skal du sjekke mailen din derimot... Da må du betale.
     
  18. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Sist jeg fløy Thai F i november fikk vi en internett vocher både til og fra BKK. Var ikke allverdens med MB, men nok til the basics. Burde vært en selvfølge når man flyr F spør du meg!
     
  19. steinaraa

    steinaraa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    48
    Ja, vi fikk også en kupong på 20MB. Det var akkurat nok til å logge seg på, prøve å sende bilde på Snapchat gjentatte ganger uten hell, bli irritert og trøstedrikke Dom Perignon, for deretter å få beskjed om at "your voucher has expired".
    Prisene for data er jo voldsomme, og når nettet i tillegg er ustabilt og dårlig, så synes jeg det er like gret å bare lene seg tilbake, ta en ekstra gaffel med gåselever og la mobilen ligge. Man greier jo tross alt noen tmer uten nettilgang ombord (og sikkert uten gåselever og champagne også, men ikke la oss blande det borti her nå da...).
     
    Liza, TigerTravel, Eddie47 and 3 others like this.
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Gåselever!!? Skjønner ikke at....

    Neida. Bare kødda :D
     

Del denne siden