Den store Mileagerun tråden (SAS/Star Alliance)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... Skal en kjapp MR til Gdansk på lørdag, meldt litt ruskete vær og med bare 40 minutter transfer på CPH kan jo dette bli i overkant spennende med 2 x enveis billetter...
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Er det noen EB-regnemestere der ute ?

    Jeg har funnet en tur (MR) i Business Class OSL-LHR-SIN-AKL t/r (26 timer i NZ), det er SQ som står for frakten. Prisen er ca TNOK 25,
    Vil ikke dette lønne seg enn å bruke flere helger på å sanke de siste 30K poengene jeg trenger får re-kvalifisering til EBD ?
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Om jeg ikke tar mye feil så vil dette bli totalt 25 480 miles og med 200% opptjening så blir vel det 51000 EB-poeng? I alle fall en veldig fin MR for å beholde EBD! Kanskje jeg skal bli med...? ;)
     
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Så absolutt. Dette vil gi ca 54000 poeng. Da gir 200% opptjening i biz. En meget komfortabel måte å oppnå status spør du meg.
     
  5. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Da var 30k i boks. Herlig. Følgende 10 legs ga full pott: trd-osl-ham-cph-osl-trd og trd-osl-bcn-cph-osl-trd. Hvordan kan det feires?
     
    Travellingalf liker dette
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Et godt glass drikke og planlegging av hvordan du skal bruke poengene best mulig i fremtiden.
     
    Travellingalf liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Dæsken... Lurer på hvordan jeg skal få lov av fru Roadking... :)
     
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle fått til en AKL MR-DO
    Et utrolig viktig fly og øl møte i Auckland med mye viktig faglig innhold. Pluss at det går raskere til ny bonustur i first. Det burde være argumenter nok.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    He, he, he... :)
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter med en finger på booking 11 august blir kun borte fredag og halve mandagen.
     
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hyggelig !
     
    Travellingalf liker dette
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Strålende pris på Singapore Airlines business, sjelden de har så gode priser som dette. De tilbyr også gratis stop-over i Singapore, tror det må bestilles via tlf.

    Jeg la merke til at man kan reise codeshare på SIN-AKL og få testet ut Air New Zealand sin business på 789 også. Faktisk med 789 fra AMS-SIN kan man reise i denne flytypen på begge lang strekkene.

    Kunne tenkt meg å få testet ut den "nye" business klassen også på 777-300ER hos SQ, de har pusset litt opp ser jeg på de nye modellene. Setet er visst litt smalere enn før, ikke at det gjør noe. Kunne kombinert dette med A380 for å få flest mulig flytyper og selskaper for pengene.

    Utvilsomt langt mer behagelig enn SAS PLUS rundt i Europa, men nå er jo 25 laken fortsatt litt penger, spesielt om man ikke hadde tenkt seg down under likevel.
     
  13. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er "business saver" ikke sant? Hva er forskjellen på det og vanlig business med SQ?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, men når du hanker inn drøyt 50000 poeng. Regnestykket er greit. Du har da 5 innenriks turer, samtidig som du er gull.
    Som ett alternativ til x antall MR i nord europa funker dette veldig bra syns jeg. Ta f.eks en MR til Gdansk, mye stress og ikke no stas i forhold til SQ. Der må du ut med ca 3000 for ca 5000 poeng. Ta 10 gangen og bortkastet tid så...
     
  15. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis en slik tur i tillegg sikrer deg EBD-status, kan du også spare noen kroner på å selge et par tre gullkort.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    he, he, ja. Om man selger ett kort for 5 laken, så begynner det å bli virkelig billig.
     
  17. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Selge et par 3 gullkort? Er det ikke bare 1?
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    2. et det inneværende år(dog må du nok oppnå EBD før siste dagen i din periode), og 1 neste om jeg ikke tar feil ;) mulig du og kan gi et i grace perioden som er 3 mnd etter. da blir det 3 :)
     
  19. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Kan bekrefte at en kan gi vekk et gullkort i grace perioden, har gitt vekk 3 gullkort til barna de siste 14 mnd, opparbeidet diamant helt i slutten av 2014 men klarte ikke å rekvalifisere. Er nå 3 dager ut igrace perioden
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Oppfattet du det som relativt enkelt å finne en sånn rute, eller var en sjelden mulighet?
     

Del denne siden