Ved søk på hjemmesidene til SQ finner jeg denne prisen flere ganger (f.eks 20.-27.sept) og alternativene er sjelden dyrere enn 30K, men det er ikke alltid via LHR. Er via FRA og CPH f.eks..
Nesten så jeg får lyst til å ta en MR jeg, så sikrer jeg meg EBD. Noen som er med en tur i april eller mai?
Litt ujevn reiseaktivitet i vinter har gjort at jeg for første gang må ut på MR for å være helt sikker på å beholde gullkortet. Går for poenggrensen, ikke legs. Endte med OSL-ARN-LAX for 7000kr t/r (helg). Med Plus på retur og gullkort, gir det nesten 15000 poeng. Det betyr at statusen er sikret. Og det betyr at poengene blir høstet på en langt mindre stressende og behagelig måte enn fem pass- og sikkerhetskontroller på en dag. Et døgn i LA og evt fordeler poeng- eller OT-oppgradering fører med seg, er god ekstrabonus. Mulig jeg er både snobbete og lat. Men sjekket og sjekket - og klarer ikke å se at det går an å få så mye mer poeng per krone-verdi utav å fly mange legs vs en langtur som dette med SAS. Eller tar jeg feil..?
Selv blei det OSL-ARN-HKG. plus begge veier for kr 6000. Siden jeg ikke er gull ennå blir det kun 13500 poeng på denne turen. To slike turer og en i Go, så har du gull
Ai, godt tilbud! Var litt treig i avtrekkeren, så fikk ikke de beste Plus-tilbudene. Men behagelig måte å hamstre poeng på. Og HKG er kul by!
Er man veldig gal hvis man tar en slik MR? Hvis jeg booker billetten online, hvordan kan jeg være sikker på at jeg får 200% inntjening?
Passe på å booke riktig bookingklasse Jeg fant ut følgende EB opptjening med SQ og SK , stemmer dette ? CPH-SIN 12 380 SIN-LHR 13 520 OSL-CPH 1 500 LHR-OSL 1 500 Totalt 28 900 poeng med 200 % opptjening
Jeg var litt sen i avtrekkeren - på booking fingeren, Det ser ut som D-klassen hos SQ har forduftet. Men det er kanskje LHR-SIN som er vanskelig når alle skolebarna skal til/fra boarding school. Jeg mener turen på SQ i D til AKL skal nette ca 50K EB Grunn-poeng.
Har funnet til 26K på SIAs egne hjemmesider. Routingen er stort sett via/via AMS/FRA og SINselvfølgelig.