Den store Norge 2020 tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av OttoL, 10. mai 2020.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte å lage en tråd om årets sommerferie. Hvor drar folk? Hytten teller ikke. Ettersom jeg tror at vi ikke kan dra til utlandet før i 2021, tenkte jeg det er greit å ha noe planlegging for reiser iallfall.

    Jeg har planlagt to turer i sommer, en med bil og en med fly. Turen med bil kan også bli en erstatning for turen med fly. Fly innebærer fly t/r OSL-EVE og så kjøre (leie)bil i Lofoten. Tur nummer 2 innebærer å kjøre fra Oslo til Sunmøre. Avhengig av været blir det forhåpentligvis tur til både Saksa, Slogen og Skåla.

    Det jeg lurer på er om det er like greit å bruke air bnb, eller om jeg skal kjøre det tradisjonelle hotellstoppet. Hva tenker folket?
     
    Edvard and Kristian like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,292
    Bonuspoeng:
    293
    Sommerresidensen!
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilt i fjor og henger i en meget tynn tråd, Bali biz tur/retur med Turkish og Sq.
    Back up 1 Kroatia booket tur i starten av Juli
    Back up 2 Kroatia booket tur i slutten av Juli
    Back up 3 Lofoten.

    Har snart booket opp min eb formue men sitter med en del CT-er som må brennes av når man kan booke Star Alliance igjen :)

    Jeg tror man åpner opp Skandinavia innen få uker og land som Hellas, Kroatia, Tsjekkia vil man kunne ta sommerferien i, det er mine tips.
     
    Wiolenze liker dette
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Har du gjort noen gode tips med tanke på leiebil fra Eve?
     
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Årets ferie er planlagt å starte på Scandic Hafjell og Lilleputthammer, viktig å legge lista lavt når man drar med seg barn på ferie :cool: Etter det går det bare oppover med rundtur til ulike familiehytter på vestlandet før det hele rundes av med noen netter på hotell i Bergen (ikke booket enda). Innimellom der håper vi å få besøkt noen lokale tilbud, men om smitteverntiltakene blir for rigide dropper vi det.
     
  6. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Vi runda Nord-Norge med bobil på en 3,5 ukers tur i fjor, så vi hadde egentlig sett for oss noe annet i år. Men det ligger vel an til å bli en slags reprise, mulig sør- og vestlandet i stedet i år da?!
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,601
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje vi kan møtes til Fly&Øl rundt om i landet .....
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Vi tar til Trøndelag (nord) og holder været tar vi kysten tilbake til Lillestrøm. På Harley :)
     
    Sunnfjordingen liker dette
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Tar ferien hjemme. Og sparer alle de pengene jeg kan, håper fortsatt på å få godkjent byggesøknaden min. Håper også på å få lov til å overføre all ferie til neste år, selv om jeg ikke helt har trua på at det skal kunne la seg gjennomføre.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    Bestill så fort som mulig er mitt tips. Det kan være utbooket der en tilfeldig vårhelg i normalsituasjon. Ellers har priser variert på firmaene, og har opplevd grei service hos alle firmaene jeg har brukt, de gangene jeg har hatt bil der.
     
    Maggie liker dette
  11. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Bonusbillett til EVE også leiebil 1 uke rundt omkring i Lofoten, som resten av Norge :p Rorbu i Å en natt er foreløpig det enste som er bestilt. Blir nok mye telt.

    Har også en first tur til New Zealand i september, meeen usikker på om den går, foreløpig ingen kanselleringer på flyene.
     
    Sunnfjordingen and OttoL like this.
  12. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    12,828
    Bonuspoeng:
    183
    Hurtigruten sydgående 5 dgr bestilt på julekalender-tilbud, avreise primo august med Kong Harald. Håper han er i form på den tiden.
    Nordover er det pt SK plusbonus, og så leiebil for noen dagers opphold i det austfinnmarkske. Vi får se, kanskje blir det ruteXC60 i stedet, og betale kr 2600 for bil på båt.
    Håper dette blir realisert. Eksforloveden gleder seg også, selv om hun har mange sjøsyke - og stormminner fra Hurtigruten.
     
    Last edited: 11. mai 2020
    Sunnfjordingen liker dette
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Vel nå er vi bare 2, men gikk for hertz ettersom de var billigst for 2 uker siden.
     
    Maggie liker dette
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det høres ikke feil ut. Air BNB eller?
     
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Sommerens lengre tur har hittil fly til Evenes, leiebil og en booking noen dager med en Instagram-vennlig van fra Lofoten Vanlife. Rorbu i Kabelvåg er booket rett etterpå; og så har vi noen dager som ikke er planlagt enda, men som nok blir fordelt i Lofoten og Vesterålen, formodentlig også med noe vennebesøk.

    [​IMG]

    Blir definitivt en tur nedover til palmekysten for familiebesøk også.

    Leker litt med løse planer for en solotur med motorsykkel på et par dager i starten av sommerferien, men ikke landet helt på ruter og overnattingsmuligheter enda. Men den tid, den glede.
     
    Last edited: 11. mai 2020
    puckno, Edvard, Kristian and 2 others like this.
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Palmekysten? Vestlandet? :D
     
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skulle egentlig 10 dager til Kreta men det er blitt kansellert. Så nå har vi booket fire netter på en rorbu i Lofoten (Mortsund) og en natt i Svolvær. Flyr OSL-EVE t/r med bonuspoeng.
     
    Sunnfjordingen and OttoL like this.
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,292
    Bonuspoeng:
    293
  19. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Har tenkt å kjøre innom noen dead-end steder i Vestland som jeg lenge har tenkt å besøke men bare kjørt forbi:

    Osa - rester etter mislykkede krafteventyr, galleri, fjellvei.
    Jordalen - Stort gjel, fjellturområde, ikke lenger livsfarlig å kjøre dit.
    Undredal - mikro-stavkirke, ost, veiløs før 1988.
    Ofredal - verdens bratteste veitunnel, gammel sag, tidl. poststed.
    Kinsedalen - tidligere gruvedrift, kaianlegg m.m. etter tyskerne.
    M.fl
     
  20. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Den ekte palmekysten og den norske riviera er såklart Arendal!
     
    Stuerten and Sooninson like this.

Del denne siden