Deres lengste non-stop flights

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RemiWM, 02. aug 2015.

  1. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Lurer kort og godt på hva deres lengste flytur(som har fast rute) er. Tenker da på tid, eventuelt lengde.
    Og hvordan var flighten? For lang synes du?

    Noen som har flydd den nåværende lengste kommersielle flighten, Dallas-Sydney Qantas A380 16hr 55min 13.804 km?

    Den lengste (i tid) kommersielle non-stop flighten jeg har funnet er Qantas (1943-1945) Vest-Australia - Sri Lanka med gjennomsnittstid på ca 27 timer. Rett meg gjerne om jeg tar feil her...

    Selv har jeg bare OSL-HKT på ca 11 timer og 50 min. Dette var bak gardina, og synes flighten var noe lang.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Mine lengste flyturer hittil har vært hhv:

    - FRA - HND 11,5 timer (Lufthansa First)
    - BKK - FRA 11,5 timer (Thai First)

    Begge turene var for korte, men det har vel mye med reiseklasse å gjøre!
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fløyet noe lengre enn ZRH-HKG, men det er egentlig en ideell lengde i mine øyne. Du spiser, ser en film, sover og så lander du. Om du er skikkelig trøtt sover du hele veien. Særdeles lite tid til å kjede seg.

    På Dallas-Sydney rekker man garantert å kjede seg, selv i F.

    Korteste må være Trondheim-Kristiansund ellernoe...
     
  4. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    BKK - OSL med Thai Air er vel det lengste jeg har fløyet, men gjør det relativt ofte så jeg føler faktisk ikke det er så langt. Det går mye på rutiner og vaner man legger til seg.
    Denne ruten er vel vanligvis satt opp med 11 t 20 min om jeg ikke husker helt feil.

    Har flydd en gang fra Seattle til Køben, men den ruten er vel litt kortere?
     
  5. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Min lengste flytur er LHR-SIN på rundt 12,5 timer. Fin lengde, Drinker, middag, film og søvn før landing

    Den flyturen som føltes desidert lengst var ZRH-SFO på nest bakerste rad i økonomi, med setet foran i fanget hele veien over. Da forbannet jeg meg på at det var lenge til jeg skulle fly en så lang distanse så langt bak i flyet :)
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    København - Singapore, som er 6193 miles. Altfor langt i økonomi, selv om jeg overlevde ... Den turen fløy jeg OSL-CPH-SIN-SYD og sov kanskje maks. 30 min. Etter det var jeg ferdig med økonomi på langdistanse.
     
    Cecilie liker dette
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    København - Singapore her også. 12 timer og 50 minutter. I økonomiklasse med kjerring mot vindu, junior på 3 i midtsete og jeg ved midtgang. Gikk faktisk overraskende greit. Men så har SQ et godt Eco produkt også da.
     
  8. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Mine lengste tror jeg må være Tokyo - London på 12t 30m (heldigvis trygt plasser på First), og Singapore - London som tikket inn på 13 timer i apekatt klasse på B(anana) A(irlines)o_O

    For hjernen sin del føles det jo ekstra langt å fly hjem fra Asia via London da man ofte passerer rett over Norge på veien.
     
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde 13:05t i flytid på BKK-LHR med Thai en gang - det var en drøy dagflight...
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det lengste jeg har fløyet i økonomi er København-Tokyo, på den turen bestemte jeg meg for at om eco er eneste alternativ blir jeg hjemme.

    Heldigvis hadde jeg råd til en enveis biz med Thai hjem, ellers hadde jeg sikkert vært i Tokyo fremdeles... ;)
     
    afirm liker dette
  11. Travelmate

    Travelmate Guest

    AUH-SYD med EY i business. 15,5 timer, gikk som en drøm med en på to og en baby :)
     
    Travellingalf liker dette
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Samme rute som Mr Herlov, samme flyselskap, men i Business :D
     
  13. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har samme bare andre veien SYD-AUH og i Monkey :( var forøvrig helt fullt noe som ikke gjorde reisen noe bedre.
     
  14. obergland

    obergland Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    IST-IAH på 13:10. Fin og stille arbeidsdag på TK comfort, meir mas (pampering) på BIZ. (Retur på BIZ med god søvn - 12h).
     
  15. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    I følge flightdiary er AUH-SYD (med EY) og SYD-LAX (med UA) like lange med 7.503 miles, men i tid tror jeg den siste var lengre. Det føltes i alle fall slik, men det var kanskje fordi den gikk på dagtid og ikke på natten slik førstnevnte gjorde... :)
     
    mhsalv liker dette
  16. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Samme som rute som BangkokBob med Thai i economy, gikk overraskende greit og det var min første langdistansetur. Noen timer på Suvarnabhumi, før det var videre til NRT med A380. :cool:
     
  17. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Mine lengste er HKG-LHR (5991 miles) tett fulgt av ZRH-SFO (5832 miles), begge i eco. 13h5min i Cathay føltes mye kortere enn 12h30 hos Swiss, men begge deler gikk helt greit. Kunne godt tenke meg å prøve enda lengre non-stop (ja, selv i eco).

    Til gjengjeld unner jeg ikke min verste fiende en chartertur (!) jeg hadde tidligere i år: Montego Bay (Jamaica) - CPH, 9h35min i en Thomson Dreamliner - burde i teorien være overkommelig. Sleng inn forsinket avgang (hvor vi satt ombord), en syk passasjer som måtte leveres på Bahamas (en time feil retning), null matservering (ovnene ble skrudd av i Nassau, hvilket resulterte i risiko for bedervet mat), påkrevet crew change i Manchester pga hviletidsbestemmelser (all ære til crewet som faktisk gjorde en strålende innsats) og total reisetid på 18h45min... Kort sagt en tålmodighetsprøve av dimensjoner. Når det er sagt så var Jamaica vel verdt strabasene! Anbefales!
     
    chrisbu liker dette
  18. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Min lengste flight er Frankfurt- Vancouver, ca. 5000 miles. Dette bli tilgjengelig bare småtterier sammenlignet med mange av dere. Dette var forøvrig min første flight i biz. Så opplevelsen var topp.
     
  19. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    BKK-HEL i eco med finnair , helt greit men litt utdatert underholdning ombord trakk ned,
     
  20. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    CX, HKG-NYC, 8062 miles, nesten 16 timer i økonomi. Gikk bedre enn fryktet med ledig midtsete, noen timers søvn og greit underholdningssystem.
     
    mhsalv liker dette

Del denne siden