Deres lengste non-stop flights

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RemiWM, 02. aug 2015.

  1. torfje

    torfje Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Flydde Doha - Auckland og Auckland - Doha i april og mai. Auckland til Doha ble til slutt på 17:50. :) godt med forretningsklasse då :)
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Lengste turer:
    OZ222 ICN - JFK rutetid 14h00m
    NH 11 ORD-NRT rutetid 13h25m

    Begge i F, tror ikke eco hadde vært så hyggelig...
     
    FFlyer liker dette
  3. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Har også fløyet OZ222 i F. Kan vanskelig se for meg at den turen i Eco er særlig hyggelig nei. Oppsatt flytid var 14h20m, men vi brukte 13h30m.
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    905
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    DXB-JFK. 14ish timer
     
    FFlyer liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,020
    Likes mottatt:
    22,991
    Bonuspoeng:
    293
    BA12 SIN-LHR i økonomi, 13,5 time oppsatt rutetid. No stress!
     
    FFlyer, Eddie47 and mathiasfe like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,029
    Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    ... jeg er 189 og nesten 98 kg ... virker lenge å sitte på økonomi i 14 tilmer ...
    På den andre siden ... fly er fly
     
    FFlyer and Upsaker like this.
  7. afirm

    afirm Veteran Moderator

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    5,848
    Bonuspoeng:
    183
    QR909 SYD-DOH i økonomi. Oppsett rutetid 14t50min!
     
    FFlyer, mathiasfe and Upsaker like this.
  8. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm, her ble jeg usikker på om denne teller. Men desidert det lengste jeg har sittet på samme fly er vel en tur med DY fra DXB til ARN. En i utgangspunktet litt for lang rute med 737 (etter min mening) på 7,5 timer. Ende opp med 13,5 timer grunnet vindforrhold. Inkludert en dupp nedom i budapest for å tanke opp. Hadde til og med midtsete med infant ved siden av!
    For å toppe det hele så kom heller ikke Bagen (med bilnøkler, ja jeg vet det er urutinert, men etter å ha streesset med å skaffe taxi på en muslimsk helligdag, som til og med kjørte til feil terminal 2 timer før avgang, før jeg måtte bestikke en anne taxi for å kjøre oss i pausen sin til korrekt terminal) med flyet videre til OSL fra ARN. Buss hjem fra OSL og hente bil da bag kom. Anbefales Ikke. :p
     
    Last edited: 19. juni 2017
  9. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde 8 timer i et Widerøe-sete en gang. Skulle gjøre en kjapp jobb i Honningsvåg, men kom ikke ned grunnet vindretningen. Ble med hele melkeruta helt til jeg var tilbake i Tromsø igjen. Det var litt for lenge.
     
    Sonictravel and Henrik like this.
  10. inkognito

    inkognito Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    AKL --> DOH med oppsatt rutetid på 17:40.

    Ble gjennomført som del av reisen
    CHC --> AKL --> DOH --> OSL --> ALF.
    Samtlige leg på økonomiklasse. Noe kjedelig når gutten i setet foran meg på langturen tydelig hadde dårlig mage og avsluttet med å kaste opp 3 timer før reisens slutt.

    Gjorde forøvrig samme reise i motsatt retning i februar.
     
    nepse86 and Upsaker like this.
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    animals liker dette
  12. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Mine 3 lengste flyvninger hvis jeg ikke tar helt feil:
    1. QR909 SYD-DOH A380 med oppsatt rutetid på 14t og 55m alene i F gikk som en drøm og alt for fort.
    2. QR747 DOH-PHL A350 med oppsatt rutetid på 14t og 20m i C gikk også alt for fort. (Fløy DOHPHLDOH t/r på 24t - møtte en kar ved gaten i DOH som skulle ha samme rute og tok ei litta mileagerun fra KUL. Kul opplevelse å faktisk se at jeg ikke er alene om å være klin gæren!)
    3. TK79 IST-SFO 77W med oppsatt rutetid 13t og 40m i C gikk helt greit med den delikate cateringen.
     
    Edvard liker dette
  13. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Har tatt DOH-SYD og SYD-DOH, litt for lenge selv i C men på den annen side helt optimalt fordi man fikk sove og stått opp også. Særlig på vei tilbake slet jeg lite med jetlaggen og tok like gjerne en morgenchamapgne i Doha kl 05 da flyet landet. Riste en del da vi fløy over ekvatorbeltet men det gjør det vel alltid. Kapteinen beklaget turbulensen som varte faktisk en god stund. Ekvatorbeltet er jo kjent for mye vær.
     
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,391
    Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    LHR-SIN var litt over 13 timer på Singapore eco med skrikende unge i nabosetet, holdt på å bli psykotisk av det etter å ha flydd ei stund :mad::confused:

    HKG-LAX var også litt over 13 timer i Cathay F, Kjøpte Alaska miles for 5000 kroner bare for opplevelsen av å fly den andre veien hjem på en litt kul måte :cool:
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Qantas (QF) CEO Alan Joyce is beaming.

    His airline’s new London to Perth route is performing splendidly. Since starting the route in March, load factors have exceeded 90%, including a 94% load factor in business class.

    Qantas plans nonstop service between Sydney and London by 2022.

    Qantas has issued a challenge: it wants to carry 300 passengers plus cargo without a technical stop. The prime candidates are new A350-1000s or 777-8s. With fuel tank customization, both aircraft could meet this goal.

    https://liveandletsfly.boardingarea.com/

    [​IMG]
     
    Avixlo, jgroneng and RoadKing like this.
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    "Airbus has confirmed that it can offer ultra-long-range versions of both A350 variants to Qantas to meet its "Project Sunrise" requirement for an aircraft able to operate nonstop flights between Sydney and London." link

    Boeing jobber mot tilsvarende range på 777X (ca. 21 timer). Utfordringen er ikke å fly så langt, men å finne balansen mellom pax/frakt og fuel for lønnsom drift.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Longest_flights

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: 11. okt 2019
    Avixlo, RoadKing and DanH like this.
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,708
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Kult! Denne ville jeg gjerne prøvd:) Qantas er OneWorld også, så da får man eventuelt også BA Avios og TP. Men på en slik tur er det jo helt uaktuelt med Yo_O 21 timer er en veldig lang tur. Det virker som om Qantas har en vanlig Y klasse også på disse flyene også. SQ kjører vel kun W og C på disse langturene?
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,828
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Kun W og C på SQ21/22 SIN-EWR, ja. 17 timer på denne gikk altfor fort :)
     
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,886
    Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlig Y ja, men til gjengjeld er det det beste setet i økonomi jeg har prøvd.
     
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,708
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men ikke i 21 timer vel?:p
     

Del denne siden