«Vi skal ikkje sova bort sumarnatta» var oppfordringen fra Aslaug Lygre, så da gjør vi ikke det i natt. Etter et lystig lag, med nok av både tørt og vått og vått på spisebordet, har det blitt rolig i stuen. Men et snev av lakenskrekk holder en lys våken, selv om klokken begynner å nærme seg normal vekkerklokketid. Feriefølelse! Man skal ikke kimse av det, gitt… Som nightcap var vi nødt til å tilby en «uisge beatha» levert av det lokale vinmonopol, siden en av (de absolutt mindre viktige) konsekvensene av korona er null turer utenlands siden begynnelsen av mars, noe som har ført til svært begrensede innskudd i barskapet. Mens uttakene dessverre ikke har vist samme utvikling… Her må det iverksettes tiltak! Billetter til selveste Utland er bestilt (dvs. de er ikke kansellert/avbestilt), hotell er booket, munnbind er kjøpt & testet: snart skal barskapet igjen fylles av godsaker, en flaske av gangen! Ha en feiende flott fredag, der ute, og kjenn «at vi er i slekt med jorda, med vinden og kvite sky.»
God morgen fra solkysten .. WF140 surrer over hodet på vei fra Sogndal til Bergen .. Vått og grått og kaldt .. 10 grader T-15
God morgen fra Numedal. Grått og ikke varmt, men fyr i ovnen og kaffe i koppen. Lyrisk start på dagens tråd, godt å se at folk står opp med rette benet først. (Egentlig ikke rukket å legge seg, men effekten er den samme ). Godt fornøyd med respons fra SEB kort i går kveld, de tilbakefører billettpenger SAS skylder oss. Kun tre uker etter tlfkontakt og påfølgende klageinnsendelse. Innlegget går sakte idag, allerede i skrivende stund har solen bestemt seg for å smile litt til oss. T-26, det går fremover. Ha en frisk og positiv dag!
God morgon frå Aust-Finnmark! Her lover meteorolygen ein ny dag med tosifra temperatur – tett opp mot 20-talet – og visstnok skal det halde seg slik gjennom helga. Vel, eg held ikkje pusten og pakkar ikkje bort verken sommarlua, sommarskjerfet, sommarvottane eller sommarjakka. Sommartrusa, derimot, er tatt fram. Så får vi sjå korleis dette går! Det er helg! Nyt det, folkens! Og ja, vi skal ikkje sova burt sumarnatta, ho er for ljos til det!
God morgen, god morgen! Tidlig inne på kontoret i dag og fikk gjort unna litt, så planen er å ta tidlig helg, men også ferie! Det skal bli umåtelig deilig. Tre uker uten å være "konstant pålogget". T-1 BGO-OSL, fikk kjøpt meg munnbind i går - blir spennende å "ikle" seg et slikt for første gang i morgen. Den mest interessante oppgaven resten av dagen blir å finne ut hva man skal ha i auto-reply på outlook-mailen. Om noen har forslag med snert i, tar jeg gledelig imot. Ha en fin helg, folkens. Måtte den bringe hell og lykke.
Goooood morgen fra Romsdalen! Det er fredag og ferie om kun noen få timer! Bilen er ladet og fylt opp med alt nødvendig og unødvendig og er klar for ferden mot Norges coronaepisenter. (Regner med @drsyk har fått tatt knekken på denne nå) Skulle gjerne skildret en feriehverdag som kom til å bestå av å sove lenge og rolige frokoster, men gjeldsarvingen tilsier at det blir noe kaotisk i år også Har ordnet oss med å møte litt slekt på veien, så kanskje litt avlastning blir mulig. Ha en vidunderlig fredag og god ferie for de som har/starter med slikt
I forumets beste ånd kunne du kanskje bruke noe å la dette: "Pga ferie blir for tiden all epost behandlet manuelt. Dessverre venter vi at dette vil ta ca xx uker, eventuelt noe lenger. Vi beklager eventuelle ulemper " Lykke til!
Goooooooooooooooooooood morgen fra VIKEN Idag har en offisielt skrudd av alarm klokken på eple telefonen Avreise er meldt og hotell innsjekking på kaltendret poper opp. Min lekre: Skulle vært med på Og fått min første: Til: Ha en super ferie kjære IF`re:
@drsyk har offisiell ferie, til F#€ med hele Covid 19 som har ødelagt hele 2020(husk Covid 19 er et meget sterkt banneord som kun fantasien setter begrensninger på)
God morgen fra Henningsvær. Dag 1 av årets ferie i Lofoten. Hadde bra vær i går og da så det slik ut: Ikke så bra idag og nå ser det slik ut: Idag går ferden til Mortsund for fire netter i rorbu der.
God morgen, I dag blir det visst ikke helt lyst ute, surt og grått men ikke så veldig kaldt egentlig. Travelt som pokker og neste uke er vi bare 40% bemannet på avdelingen jeg jobber på. Nå skal vi to ha et møte kl.10 og planlegge for hvordan vi skal "stå an av" den neste uken, kan bli tøft nok siden det er veldig travelt fortsatt. Til alle som skal på ferie; Riktig god ferie!
Siste arbeidsdag før ferien er i gang. Det skal bli godt, sjølv om det visst nok skal regne ei tid framover. Det er ikkje ofte det gjer det her vestpå, so då vert det nok litt innetid med arvingen. Ser du noko til ho Amanda, @indahla? https://open.spotify.com/album/4DzGIbws4rogDOjT6Q0Em7?highlight=spotify:track:18YrAFqFnHthivJmFwmZyr Det er bra du har satt Oxford University i arbeid medan du har ferie, @drsyk. Lovande nyhende frå den kanten i dag.
God morgen fra ytre Viken. Slækk morgen i dag, etter besøk med tilhørende bobler i går. Men jeg ser at folket på IF sover ikke (bokstavelig talt), og fyller forumet med lesestoff til nok en dag på ferie. I dag blåser det. Hadde jeg (fortsatt) seilt, hadde jeg tenkt at det var bra seilevær. Nå er det bare litt mye vind. Må snart stå opp, så jeg rekker å spise frokost før jeg skal gå og kjøpe is!
Hvor er ølen? Så nettopp en Instagram melding fra #bjornpilot ... mens han fløy SK909 til EWR «styrte» han sin gressklipper hjemme i Båstad med mobiltelefonen ...