Dim sum til frokost.
Det høres i utgangspunktet om som verdens beste idé. Jeg tror egentlig det er det også.
Etter å ha stått i en overraskende lang immigrasjonskø fikk jeg kastet meg på et tog mot byen. Kjapt bytte til MTR og en linje til Tsam Sha Tsui, og jeg var fremme på hostellet. Dumpet bagasjen min og løp ut døren igjen - jeg skulle ha frokost og det nærmet seg åpningstid.
View attachment 11019
Etter å ha ruslet gjennom noen gater som dette, kom jeg frem til målet - Tim Ho Wan.
View attachment 11020
Man finner tonnevis med greier om THW på Internett. Mange har meninger om det er den beste dim sumen du finner eller om det er noen som er bedre. Meninger om køene og populariteten.
Det som er udiskutabelt er imidlertid at det er billig og generelt veldig godt; så 15 minutter før åpningstid kastet jeg meg inn i køen og fikk lagt inn bestilling.
View attachment 11021
Noen mennesker klarer kanskje å lese skilt. Spesielt de der det står at man kun kan betale med cash. Eller andre viktige ting.
Det kan ikke jeg. Så rett før maten kom fikk jeg meg en løpetur noen kvartal for å få tatt ut litt penger - etter to ulike 7/11 og én bank, hver med to kort, gikk det til slutt hos bank nummer to - så da var det bare å løpe tilbake og fråtse.
Og det var en god idé. Nam.
Men hva nå?
Mer senere.
Vis alt...