Det hadde jo vært gøy å spise Dim Sum hos noen med Michelinstjerne...

Tråd i 'Reisebrev' startet av Henrik, 13. okt 2016.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for masse, flotte bilder og ein fin TR ellers. Veldig kjekt å vere med deg på tur! +1
     
    Henrik liker dette
  2. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Virker som en flott tur så langt :)
    Har spist på Tim Ho Wan i Singapore og synes det var en veldig bra opplevelse :) Ellers så ser jeg at du har fått utnyttet deg godt av Hong Kongs spisesteder så langt.
    Hvor mange spisesteder med stjerne har du plan om å komme deg innom i løpet av turen?
     
    Henrik liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    "Insert your restaurant here" er veldig gøy! Ellers er jeg helt enig når det kommer til lysshowet, da likte jeg mye bedre å se på de bygningene som hadde monteret lyskilder på en side som gjorde de til en lavoppløst ledskjerm hvor de animerte tekst og figurer. ICC hadde vel det?
     
    Last edited: 15. okt 2016
    Henrik liker dette
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Supert så lang!

    Hvilket hostel bor du på? Pris? Og har du bilder derfra?
     
    Henrik liker dette
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig rapport og bilder.
     
    Henrik liker dette
  6. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Du er helt sjef Henrik:) fantastisk!!
     
    Henrik liker dette
  7. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir kort.
    Kom meg tilbake etter Wetlands, samme veien med Light Rakl og MTR, og så et lite hopp med en buss - og da hadde jeg dratt helt over til øyen. Surret egentlig bare rundt og lot telefonen ligge mesteparten av tiden, så det er begrenset hva jeg kan få fortalt herfra.
    Kjappe turer innom litt markeder og ymse bakgater, men ingen faste, spikrede planer - og plutselig hadde tiden gått fort.

    IMG_0506.JPG

    Rett rundt hjørnet fra hostellet mitt lå en liten sjappe, nok en gang, med Michelin-utmerkelse. Denne hadde imidlertid ikke stjerne, men var på listen over anbefalt gatemat.

    IMG_0511.JPG
    IMG_0512.JPG

    Cheung Hing Kee Shanghai fried buns. 8 av disse rakkerne koster deg rett over femtilappen og er et fullverdig måltid - konge!

    Surret rundt litt på hostellet og var sosial med gjengen der. Mange bra historier og fortellinger, og plutselig hadde klokken passert midnatt uten at jeg helt skjønte hvordan - men da var det på tide å ta kvelden.

    Mer senere.
     
    Petter B-C, Kristian, geddi and 10 others like this.
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Det ble med disse to. Blir fort litt for mye kø på på mange av de billige til at tålmodigheten min strekker til!

    Jeg holdt fort på Urban Pack. Ligger konge til rett ved TST MTR. Betalte vel under 500 spenn totalt. Ingen bilder derfra, men de på nett er riktige - veldig ålreit sted jeg varmt kan anbefale.
     
    mathiasfe liker dette
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Siste liten før vi boarder om 7 minutt. Kjapp dusj og frokost hos United. Pysjamas er på.

    IMG_0515.JPG
    #WhoNeedsFirst #FirstClassPJsAreLame
     
    Kristian, Edvard, LineE and 5 others like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Morsom rapport! Får virkelig lyst til å reise. Nå. Med en gang! :)
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    #NoTheyAreNot :) #ButMickeyPJsAreBadassIllGiveYouThat

    Håpar du har ein fin tur heim!
     
    Henrik, geddi and Chrisbgg like this.
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Det begynner vel å bli på tide å runde av denne. På flyet hjemover nå. 8,5 timer igjen, vi nærmer oss grensen til Mongolia.
    Sitter i sete 30A nå. Av uante grunner likte jeg høyresiden av flyet bedre. Men setet er likt. Fortsatt danseplass. Fortsatt ingen i nabosetet - Expertflyer sa det var blokket på morgenen i dag. Det er isåfall generøst av SAS, blokke det setet for en dødelig gullstjerne fra en alliansepartner...

    ***

    Sist vi snakket hadde jeg nettopp postet pysjamasbildet mitt. Spiste mat rett etterpå. Det så cirka ut som dette. Rundet av med en GT, bare fordi jeg kunne.

    IMG_0517.JPG

    Så.... Hong Kong. Hvordan skal man oppsummere? Fascinerende by, virkelig. Men jeg er ikke heeeeelt sikker. Det var ordentlig bra der - men det klikket ikke helt 100%.

    Har hørt masse bra om utkanten av Hong Kong da. Gåtur på Dragons Back. Strendene ved Sai Kung.

    IMG_0523.JPG

    Jeg tror Hong Kong har mye bra å by på. Og ikke minst er jeg overbevist om at det er et fabelaktig kult sted å jobbe. Det kunne jeg gjerne ha gjort om muligheten åpnet seg.

    Men jeg ble ikke forelsket ved første blikk.

    Jeg drar nok tilbake. Man kommer seg fort dit, og billig. Men samtidig tror jeg ikke det blir førstevalget; skal jeg først så langt østover vil jeg utforske Tokyo først. Sør-Korea. Ikke fullt så langt øst er blant annet India høyt på listen.

    Hvis jeg er i området med ledig er jeg veldig klar for å dra innom igjen. Definitivt. Inviterer noen meg med, har jeg nok vanskelig for å si nei.

    Det er mulig jeg har misforstått. Kan hende jeg gjorde alt feil og ikke fikk riktig inntrykk av Hong Kong. Og misforstå meg rett - jeg reiser hjem med et stort smil altså. Jeg koste meg masse, og det var vel anvendt tid! Jeg har bare ikke noe enorm trang til å sette meg på første fly ned igjen.

    IMG_0538.JPG

    Mer senere. Definitivt. Kanskje fra et annet eventyr. Kanskje det skjer noe spennende fra Stockholm. Hvem vet. Men det blir mer senere.
     
  13. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Fin rapport, Henrik. Du får hive deg med igjen helgen 25 november. Da er det mange tilstede i byen på et høyst uoffisielt årsmøte som finner sted i champagnebaren i Felix restaurant, The Pen, HKG.
     
    MilageRune, Henrik and Pingus like this.
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for fin rapport, @Henrik !
     
    Henrik liker dette
  15. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for knallfin rapport! Gleder meg til neste runde! :)
     
    Henrik liker dette
  16. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Gøy å lese!
     
    Henrik liker dette
  17. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig rapport! Vært i HK mange ganger, men skal altså tilbake igjen om noen dager. Dette skyldes billige flybilletter og en venninne som trengte noen poeng, mer enn at det er favorittbyen min. Tokyo og Seoul kan anbefales, India kan du ha for min del. Vært der en gang og har ingen planer om å reise tilbake!

    Xxx.
     
    Henrik liker dette
  18. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Brillefin rapport :)
     
    Henrik liker dette
  19. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en flott tur Henrik. Virker som om du hadde en fin opplevelse i Hong Kong :)
     
    Henrik liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det ble et fint reisebrev og jeg er helt enig i konklusjonen din. En fin by jeg gjerne kan dra tilbake til, men den går ikke inn i rekordbøkene. Hadde vel 3 dager der sist og var godt fornøyd med det. Til våren har jeg en 2 døgn lang mellomlanding, så vi får se om inntrykket endrer seg. Alle disse flotte reisebrevene er gull verdt å ha så man kan være sikker på å få med seg kremen av opplevelser.
     
    Henrik liker dette

Del denne siden