Særdeles misvisende artikkel. https://www.vg.no/reise/i/4dq5jo/den-ultimate-osloguiden Kan ikke se hva annet enn domestic og/eller gull-loungen på utland som er verdt å besøke i Oslo i påvente på neste fly. Julehilsen fra Bergen
Prøv å skriv teksten litt mindre oppmerksomhetstrengende så kanskje du får noen i Oslo til å bry seg om misunnelige landbygutter
Enig med siste taler Hva med å dra tråden over til å omhandle Oslo-tips? Mitt bidrag: Mine top 3 burgersteder: 1. Kverneriet 2. Illegal burger 3. Døgnvill ********* Joda, vet at i hvert fall 2 av disse stedene ikke er unike for Oslo.. men men.
Holder en knapp på Koie Ramen fremfor Sapporo på Vulkan, faktisk. Primært kaffe/cocktails, men også mulighet for mat enkelte steder Fuglen for god kaffe og cocktails senere på kvelden. Izakaya for bortgjemt sake, cocktails og småretter. Rouleur når du skal være trendy og drikke cocktails mens du får sykkelen din reparert. Mat og øl Vippa for god gatemat og øl. Perfekt om sommeren og også svært bra resten av året. Hold øynene oppe for spesielle arrangement med ulike temaer. Mer mat St. Lars for ekstremt mørt og digg lam. Punjab Tandoori for sannsynligvis den billigste indiske middagen i Oslo. Tranen og Villa Paradiso for pizza. Handwerk Botaniske for torsdagsmiddag.
Emigrerte fra bergen i 2010 og kommer aldri til å flytte tilbake. Oslo er topp! Tips: 1. Maaemo fordi sikl 2. Nylig gjenåpnede Nedre Foss Gård var også kjempebra 3. Tusle fra Markveien til Karl Johan via Torggata om sommeren 4. Parkliv om sommeren 5. Inferno i påsken
Fuglen slår aldri feil. Bor alltid på scandic st.olavs når jeg er i Oslo og da er det mandatory med en svipp innom fuglen. God kaffe finner du ikke i Bergen til den prisen der.
Jeg stakk egentlig bare innom denne tråden for å forsikre meg om at noen hadde nevnt Norsk Folkemuseum. Hmmm, ingen har nevnt Norsk Folkemuseum. Altså: Norsk Folkemuseum. Mye av det andre som er nevnt her er vel og bra, men man kan oppleve ting som ligger veldig nært oppom det ganske mange andre steder også. Så vidt jeg vet er opplevelsen av Norsk Folkemuseum ganske unik. Om man er interessert i sånt da.
Om man ikke er kjent i oslo er disse fem stedene absolutt verdt ett stop: 1.Arakataka 2.Bon LIo 3.Kamai 4.Way Down South 5.Der Peppern Gror
Har vært der på Didjeridoo konsert, helt magisk. For å komme inn og ut må man bøye nakken for Emanuel, hans urne er støpt inn over en alt for lav dør ... Didjeridoo = australsk blåseinstrument
Tja, den guiden skiller seg ikke særlig fra mye av det som løftes frem i andre byer rundt om i verden. Jeg er egentlig ikke glad i Oslo, men jeg er heller ingen bygutt. Blir utrolig fort lei av byer, så de må helst være veldig store og at jeg bare er der maks noen få dager. Uansett hvor stor byen er, så går jeg fort lei av bylivet. Men sånn sett synes jeg guiden var grei.