Opptjeningen på Plus Full Flex (C) innen Europa har økt med 20-25%, tilsvarende for J og Z-klasse til USA og Asia. Men jevnt over er det nok reduksjonen i de lavere billettklassene som vil gjøre størst utslag
Jeg fløy for 2 uker siden OSL-CPH-HAM-CPH-OSL i vanlig Plus, for dette har jeg fått følgende poeng: OSL-CPH: 1.062 poeng CPH-HAM: 1.500 poeng HAM-CPH: 1.500 poeng CPH-OSL: 1.062 poeng Altså litt fler poeng OSL-CPH-OSL og en del mindre CPH-HAM-CPH, men totalt sett mindre enn det jeg skulle ha hatt i henhold til det som var gjeldende opptjening ved booking. Jeg har klaget til diamantmailen, så får vi se hva som skjer.
Same, same here : 15.marts22 CPH-GVA 1500 point GVA-ARN 1500 point ARN-CPH 1062 point Totalt 4062 point. På min betalings bekræftelse står tydeligt at rejsen udløser 4687 point. Billetten er købt i jan22 længe før offentliggørelse af en ændring. Jeg skrev også til Diamanten i går og fik straks svar : " Uanset hvornår aktiviteten blev booket, vil antallet af optjente point være afhængigt af optjeningsordningen, der gælder på aktivitetsdatoen ". I min optik er det svindel at oplyse et bestemt antal point på købskontrakten, antal point som slet ikke gælder. Så kan man jo slet ikke have tiltro til noget at det som SAS skriver i en købskontrakt. ----- Det er det samme som hvis jeg køber en bil og ved leveringen mangler motoren, og bilforhandleren fortæller, at det blot en lovlig devaluering af købet. Helt ærligt, SAS. Jeg har yderligere 7 europa billetter købt i jan og feb !!!!!
Hva skjer egentlig her? Er det meningen at man får nesten dobbelt så mye poeng for å reise med WF istedet for SK?
Var min konklusjon også. Og som den bonusnissen jeg er så har jeg nå booket om alle SK-flightene mine til WF mens morroa pågår
Sendte en epost til [email protected] ang. gammel og ny poengsats. Det skulle jeg ikke ha gjort, for det eneste SAS har klart er å ta en "points reversal" på de opptjente 2500 grunnpoengene, før jeg i dag fikk en epost om at noen goodwill var det ikke snakk om. (Jeg er diamant). Tips til SAS: Bytt den håpløse ventemusikken på kundeservice med Prøysens gode gamle "For i bakvendtland der går allting an". Skulle tro det var et bestillingsverk. Ny epost er sendt.
Glæder mig til at læse svaret (jeg har 8 billetter købt i januar og start februar til afrejse EFTER 01marts).
Vi beklager å måtte informere om at SAS EuroBonus har gjort endringer i EuroBonus-opptjeningen for Widerøe. Dette medfører at 11 Widerøe-ruter ikke lenger vil gi EuroBonus-opptjening fra og med 1. mai 2022. Rutene som mister EuroBonus-opptjening er: Bergen ↔ Alicante / Stavanger / Trondheim / Ålesund Stavanger ↔ Aberdeen Tromsø ↔ Alta / Bodø Trondheim ↔ Bodø / Oslo / Tromsø / Ålesund
Er dette Eurobonus som kutter opptjening på ruter som WF flyr i konkurranse med SK? Rimelig dårlige greier, Widerøe må vel snart vurdere å dumpe EB som bonusprogram.
Jeg snakket med SAS Corporate for noen uker siden og da fortalte de at "avtalen mellom SAS og WF er sagt opp". Jeg fikk først forståelsen at det var bare for Travelpass men nå ser det ut som at de kutter enda flere bånd. Virker å være som resultat av at WF har "tappet" SAS for kunder ved å tilby disse rutene med bedre avganger enn med SAS og at SAS nå forsøker å dempe videre reduksjon. Samtidig ser jeg at CityJet er satt opp med flere flyvninger igjen langs vestlands-kysten. Kan hende de også skal fly på disse andre rutene også?
SAS skriv i tillegg at KRS–CPH framover vil gi 0 EB-poeng: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/wideroe/ – Per no flyg ikkje WF her, men dei har gjort det og vurderer vel kanskje å gjera det igjen. Så SK har vel tatt med Køben-ruta frå Kjevik på sin oversikt...
Fy flate, dette var dårlige nyheter for en som bor i Ålesund og reiser med jevne mellomrom til Bergen, Stavanger og Trondheim og da ofte med Widerøe pga hyppigere flyvninger og mer passende avgangstidspunkt.
Og gå inn i 1W! #ønsketenkning Men ja, på dei fleste av desse rutene flyg både SK og WF, så det ser ut til at SK vil lokka til seg kundane frå WF ved å kasta nokre bonusslantar etter folket..
Før brukte jeg nesten alltid SAS på mine reiser langs kysten, men under og nå etter korona så er frekvensen på disse rutene barbert ned til nesten null og SAS må derfor øke antall avganger ganske kraftig før de blir ett alternativ til Widerøe igjen.
Litt rart egentlig for WF feeder fremdeles SAS mange steder. Så er spørsmålet om WF ser seg tjent med å fortsette et halvveis samarbeid med SAS, eller om de ser seg etter andre partnere. Det er jo mange å velge mellom fra Flyr og Norwegian, til KLM/Skyteam. OneWorld tror jeg ikke er så aktuelt pga svært få connections i Norge som WF kan spille på