Sendte ny mail på onsdag ang manglende poeng på nok en tur OSL-CPH-HAM-CPH-OSL og fredag ettermiddag fikk jeg følgende svar: ------------------------------------------------------------------ Hej Jon. Tack för ditt mail. Jag har lagt in 1374 baspoäng på ditt EuroBonus konto och det vill synas direkt du loggar in. Ha en bra dag. Med vänlig hälsning Eldbjörg Kjelsberg ------------------------------------------------------------------ Jeg sender mailene til den norske diamantmailen da, ikke til ebretro.
Hvilke ruter tilbyr ikke SAS servering? Fikk på OSL-AES i går og AES-OSL forrige uke med SAS. Skal fly AES-OSL-TRD i morgen. Skal sjekke da også
Det står i e-posten frå Widerøe at du etter 1. mai ikkje får EB-poeng på dei strekningane det er snakk om uavhengig av når bestillinga vart gjennomført.
Ganske sikker på at det samme gjelder AES - BGO og AES - TRD, men har stort sett flydd Widerøe (Finnair) på AES - BGO - AES i den senere tid og der er det salg/servering, men ikke kaffi/te på flyvninger under 45 minutter, noe som jeg finner litt merkelig. Men fikk sjokoladebiten nå sist da
Det stemmer nok det, men eg har berre flyge AES–BGO og AES–TRD i pandemitid og eg trur ikkje våtserviett kan reknast som servering... At sjokoladebiten er tilbake hos WF er jo bra, då!
Dessverre helt enig i at 1W neppe er aktuelt, selv om det er synd. Problemet for WF er vel uansett at de ikke har andre aktuelle allianser enn SAS/EB. KLM er for små i Norge, og alliansen deres er uspennende. Norwegian har et bra bonusprogram, men har aldri solgt det til andre utenfor eget selskap - og ønsker antagelig ikke å innføre en hel masse admin for å kunne tilby det til en så liten partner som WF ville være. Og da mener jeg ikke relativt til Norwegian, men helt generelt er de begge to ganske små selskaper.
Takk, men hva Widerøe gjør mot sine kunder får de svare for overfor sine kunder. Jeg har aldri hatt noe avtaleforhold med Widerøe og vil aldri ha noe avtaleforhold med Widerøe om denne reisen. SAS har solgt meg en billett hvor de sender meg med Widerøe på en del av strekningen. Om SAS sier opp en avtale med Widerøe om at reisende med Widerøe ikke får EB-poeng og at Widerøe ikke tar fighten for de som allerede har kjøpt billett, er strengt tatt meg helt uvedkommende. SAS har såvidt jeg har plukket opp ved sine EB-endringer vel alltid honorert ut fra bestillingstidspunktet og ikke tidspunktet for reisen. Det ville være rart om de gikk bort fra dette her. Jeg flyr på et SK-flight nummer.
Ja det stemmer. På disse strekningene rekker bare WF å servere men Sas har ikke lengre tid til det etter covid.
WF bruker jo hele 10 minutter mer på AES-BGO, fullt forståelig at sas sine supersonic jets ikke kan konkurrere her
Jeg har fått tilbake de 2.500 poengene de feilaktig trakk, og i tillegg har de kreditert 500 poeng som goodwill. Likevel mangler det 750 poeng opp til gammel sats. I typisk SAS-ånd er dette nok et bevis på at resultatet avhenger av hvem som behandler saken. Noen har fått full gammel sats på reiser foretatt fra 1.3., andre har fått avslag på samme type henvendelse.