Jeg er oppvokst med Bodø sitt fantastiske museum og har besøkt et militært museum på Travis Air Force base i USA. I tillegg har jeg vært på Deutsches Museums luftfartsdel i München. Bodø er noe som anbefales hvis man har noen timer til overs i Bodø, Travis kan være litt vanskelig hvis du ikke har militær ID, men et fint museum hvor mye er utendørs og i München er luftfartsdelen en liten del av et stort museum, som anbefales hvis man har interesse for teknisk historie. Har du noen anbefalinger?
Beste jeg har vært på er Steven F.Udvar Hazy ved Dulles Washington D.C. Her er noen bilder jeg tok der http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=124633&highlight=hazy
Museum of Flight i Seattle. Glem heller ikke 'filialen' på Everett og Paul Allen's samling samme sted. Delta's museum i Atlanta. SAS-museet på Galemoen.
Skal på de teknikske museumene i Speyer og Sinsheim i Tyskland neste helg. Der har de jo både Tupolev 144 og Concorde, en 747-200 og flere andre fly utstilt. Vet det ikke er et rent flymuseum, men har store forventninger til besøket.
Steven F Udvar Hazy er nok beste jeg har vært på. Det i downtown DC er absolutt godkjent, samt de på hangarskip i NYC og San Diego. I mer nærliggende områder har man Bodø. Sånn litt på siden og delvis relatert så syns jeg Kennedy Space Centre var dritkult også.