Jeg har lett etter erfaringer på dette tilbudet da jeg ikke har brukt dette før forrige runde. (hatt kortet siden nov 24, så er ikke så mange jeg har gått glipp av) Så håper vi kan samle litt gamle og nye opplevelser her. Vet det ligger en del i centurion tråden, men blir veldig rotete.
Sted: Delicatessen Grünerløkka Når: Mai 25 Set meny - Div tapas Vi fikk en ferdig satt meny bestående av masse forskjellig. Husker ikke alt så langt tid etterpå. Men syntes dette var godt og vi fikk nok mat for 2 "gutter". Litt øl og vin i tillegg så ble dette en fin kveld. Vi fikk et lite glimt av "regningen" for selve maten før det forsvant i appen. tror det var rundt 1200kr. Selve stedet kan vel beskrives som et laidback sted uten noe fine dining. App bestilling++ Når vi skulle betale så støttet ikke Amex, noe som jeg syntes var litt spesielt. så spurte og da kom kelner med betalingsautomat som tok Amex. Fant bilde av maten. Det får si hva vi spiste
For lat eller lite interessert for å sjekke, men kan jeg melde meg på foring i Norge med ett Amex Platinum som er utstedt i USA? Jeg får ikke lounger på OSL feks
Får prøve å følge opp denne siden jeg startet den da... Denne runden booket jeg på Sjømagasinet da jeg har sett noen bra kommentarer om dette stedet. Jeg har nok vært litt kort når jeg leste i beskrivelsen. For jeg trudde vi skulle få noen valg angående mat. Men det var låst. Valget var enten forrett eller dessert med hovedrett. Vi valgte forrett og hovedrett som besto av sashimi av laks til forrett og en hvit fisk(seabass?) til hovedrett. Ganske lite og ikke så smakfullt desverre. Fikk smakt på noe engelske bobler da. Det var tilogmed godt for en som ikke er superfan av bobler. Prøver et nytt sted neste gang
Da får du ikke dining heller, for det også bookes gjennom Amex Experiences appen, som er den man bruker for tilgang til loungene på OSL EDIT: Tydeligvis ikke ARN
Alltid vært slik. De aller fleste steder gir nettopp det valget du sier, med Dining by Amex. Innholdet i rettene er heller ikke valgfrie, men "chefs menu". Noen få unntak, feks Delocatessen hvor jeg har fått et stor, blandet tapas fat (som før øvrig innholdt masse godt).
Kort rapport frå mine to siste besøk med dining by amex: Mai 2025 - fresccohallen, Bergen: Fekk berre velje mellom to hovudretta (schnitzel av svin eller dampa laks) og to dessert (ein brownie sak og is) , ingen forrett. Tidlegare har ein kunne velje frå heile menyen, so var rimeleg skuffa denne gongen. Schnitzelen var bra, laksen til madammen var kjedeleg og smaklaus.. Juli 2025 - Vineria Ventidue, Oslo Nydeleg vær so satt ute. Kunne velje fritt frå heile menyen. God stemning og veldig god mat!
Ikke Bølgen og Moi. Forretten kan ikke velges og hovedretten er enten en fiskerett eller kjøttrett. Var der for noen dager siden
Var på Festningen retaurant i juli. Bare terrassen som var åpen. Mener vi kunne velge mellom dagens, bar to mulige hoveretter. Kyllingen var veldig god. Forrstten var ørret som også var god. Dessert ble softis på Pascal. Kommer nok tilbake igjen.
Er det noen som har noen flotte opplevelser i høst her da? Ble en kjapp tur til Tigerstaden i morgen. Så må vel prøve å få brukt dette tilbudet
Vi prøvde Festningen og Rugantino i helgen, begge hadde en svært begrenset Amex-meny en kunne velge fra men det var knakende godt.
Det ble delicatessen ikveld. kjørte safe og det var veldig nærme hotellet Får prøve Rugantino neste gang. så mye bra reviews der.