Da er det jo like greit å dedikere tråd til temaet... Men det er bare fordi jeg synes avgiftsdiskusjonen, evt flytur for å kjøpe tlf osv er mye mer morsomt å lese om enn tlf x/y.
Jeg tenkte egentlig omvendt nå i helgen da KLM skulle ha 7500kr for en upgrade til business class for 7 timers flight Toronto Amsterdam. «Det var en halv iPhone XS Max»
De kommer jo så smått med eSim til den nye Galaxy Gear klokka. Og OneCall har det allerede til en viss grad.
Nyeste iOS funker vel helt tilbake til iPhone 5s som kom i 2013 (Oppdaterer min gamle "backup"-telefon as we speak.
Litt mer enn samlesum. Fra valutaregisterforskriften §10: Poenget mitt er at muligheten er der, om man benytter seg av det er en annen sak.
De har hatt mulighet i flere år med blant annet iPad og Apple Watch Series 3, men håpet ble fornyet med denne artikkelen hvor Telenor selv skriver:
Portland Oregon er et godt alternativ - ingen Sales Tax og en flott by som fort kommer i skyggen av Seattle og tildels San Francisco. Bosatt i Seattle foretrekker vi Portland. Siden jeg sitter i jobb hos Apple skal jeg ikke gå inn på iPhone vs Android
Telenor og Telia støtter faktisk eSIM i henhold til ETSI/3GPP standarder. Problemet er at Apple var tidlig ute med en pre-standard løsning som ikke støttes direkte, men som må legges til som en egen funksjon. Uten at jeg vet det, så kommer da trolig spørsmål om hvem som skal betale hvem inn i bildet.
Jeg kjenner ikke så godt til Apple men dette forklarer jo hvorfor Telenor i linken til @Upsaker sier at de ikke vil støtte eSIM hos Apple ved lansering. Både Telenor og Telia vil i hvert fall støtte eSIM på salgsstart til Galaxy Watch-serien
Var i NY, og senere miami ved forrige iphone lansering, kaotiske tilstander og umulig å få noe som helst, både samme dag, og ukene etter. Synes Apple lager overpriset overhypa drit, men var tiltenkt som gave til noen som liker de.
Ettersom du har en fot innenfor Apple riket får du oppfordre dem til å lage en iPad med vesentlig bedre batteritid. 24 timer hadde vært fantastisk.