La oss håpe at hvis SAS blir oppkjøpt at det blir i *A enda! https://www.dn.no/nyheter/2018/04/10/1710/Luftfart/sas-nye-styreleder-venter-oppkjopsbolge
La oss håpe at EU er flinkere til å sette en stopper for dette enn hva konkurransemyndighetene i USA har vært. Konsolideringen blant flyselskaper i USA har vært, og er meget dårlig nytt for forbrukerne.
Hvis det er snakk om oppkjøp, er vel kanskje Lufthansa det beste for Eurobonus? Eller noen som har noen andre tanker rundt dette?
For å oppnå senator må du tjene 100 k poeng, for å opptjene Eurobonus Gold må du skrape sammen 45k poeng eller fly 45 ganger. Skal du med dagens opptjening dra Senator på billige billetter med SAS trenger du 800 flights i året.. Så kommer Lufthansa til Norge kommer nok mange til å gå til Aegean eller andre program..
Amen! Allah og Herregud... Men det spørs om ein skal fleske til med litt øyhopping i Grekenland i sommar så ein rekvalifiserar med A3. Morsom forsikringspremie i alle fall.
Kanskje ikke like ille for de med lifetime EBG? (evnt veldig negativt hvis EBG/EBD/EBP forsvinner i sin helhet..)
Om Lufthansa gir alle med evig-gull evig-senator så er det jo greit. Men meg bekjent deler de ikke ut evig-senator til andre enn pensjonister tilsvarende slik SAS har gjort frem til nå. Skal ikke se bort fra at om dette skjedde så ville alle EBG/EBD fått 2 års Senator og et klapp på ryggen med god tur videre. Pandion hadde muligens fått HON som et tegn på goodwill og for å sørge for å holde de på plass.
De med evig gull og over 60 (pensjonister) slik den gamle ordningen til SAS!! Blir evig senator! De må jo samordne reglene må vite!
Helt klart, alle som har EBG og har hatt Senator i 10 år får nok det i posten Men de som kun er EBG og ikke har hatt senator i 10 år derimot.. Det kan det bli oppstå nogle problemer.. Men du er jo ung og sprek så 100k poeng i året er vel bare et par ego-turer og vips Det er nok uansett et problematisk prosjekt for Lufthansa ettersom Eurobonus er en viktig del av SAS sin verdi.. Og Eurobonus er "kun" 5 millioner medlemmer, mens M&M har over 25m. Og sikkert en del på tvers av disse, så om de blir slukt og slaktet er jo et spørsmål.. Men hva om Widerøe kjøper opp SAS? Det hadde vært århundrets ironi
Og skal du dra EBD på billige billetter med Lufthansa må du opp i 720 flyvninger, mens EBG får du etter bare 360 flyvninger.
Jau, EBD er jo 90k poeng.. Og Senator er 100k.. Vi har det nok egentlig veldig lett her i nord altså...
Litt morsom diskusjon, akkurat som mor .... Tar bekymringene før vi vet om det blir en bekymring. Men det er jo riktig, tenk om det ikke blir noe mellom Lufthansa og SAS, da går vi jo glipp av en bekymring og problemstilling. Dersom det blir noe mellom dem, så har de nok løsningen og trer den nedover oss.
Nei, Lufthansa har fått over til opptjening basert på billettpris, så det er nok triste greier for de som flyr mye og regelmessig. De gav125 poeng for billigste billett mot SAS sine 250, og i tillegg får man kun sølvkort på segment. Gull er kun for poeng.. Hva ville vel internett være uten meningsløse diskusjoner om høyst usannsynlige problemstillinger..?