DNB Mastercard Upgrade nå Doble EuroBonus velkomstpoeng

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ina, 11. sept 2024.

1. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    I teorien. I praksis er de ganske avslappet på det om du tjener greit.

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Debetkortet koster penger. Man må ikke ha det.

3. heleriks

heleriks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har vanlig dnb pluss mastercard, jeg ønsker å oppgradere for å få eurobonus, hvilket kort vil gi best utbytte? Er ny i gamet, prøvd å lese litt men det dyreste gir 10000 velkomstpoeng. Men noen her nevner 20k?

4. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ikke har Upgrade på Pluss mastercardet ditt enda så gjør du det først. Da får du doble velkomstpoeng, altså 3000 x 2 = 6000 poeng. Så sier du opp Upgrade med en gang du har fått poengene.

Neste steg blir å få DNB Saga, og så aktiverer du Upgrade her også. Da får du også doble velkomstpoeng om du rekker det innen utgangen av kampanjen. Vanlig er 10.000 poeng, så nå når det er dobbel blir det 10.000 x 2 = 20.000 poeng

Totalt 26.000 poeng

Nordlands liker dette
  5. heleriks

heleriks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Går det virkelig ann å oppgradere sånn 2 ganger på rad? Kan jeg bruke samme kort når oppgraderingen går inn? Eller må jeg vente på nytt kort?

6. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,507
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde standard upgrade et par år siden, og har siden blitt SAGA kunde, og har aktivert Upgrade etter 2 år pause. Dersom dette misbrukes vil DNB lukke muligheten for alle SAGA kunder som har hatt upgrade før de ble SAGA.

7. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde det med under 2 mnd mellom selv, så det har i hvert fall gått fint før :)

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Antar du må hente på neste fakturering for å få poengene før du kan oppgradere. Og så må du vente på å få nytt kort i posten for å kunne gjøre ett kjøp og kvalifisere til velkomstpoeng igjen. Det kan bli litt vanskelig å gjennomføre før 29. September, og det blir nok minst et år til neste dobbel-kampanje

heleriks liker dette
  9. heleriks

heleriks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Da tror jeg at jeg bare oppgraderer til den som gir mest poeng. :) takk for svar

10. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,861
    Bonuspoeng:
    293
    Hva/hvem definerer misbruk her?

11. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,507
    Bonuspoeng:
    93
    Det vil nok skje som med Amex, hvor en må tilbakebetale poengene ved oppsigelse og/eller at en ikke får poeng før det har gått 12 mnd, eller ingen får det lenger. La det gå tid mellom 2 oppgraderinger, og ikke på samme kampanje så det ikke er så tydelig at det er kun for bonus. Med misbruk tenker jeg at DnB som Amex har nok intensjon om at etter oppgradering fører til aktiv bruk noe tid, og si opp umiddelbart for så å aktivere igjen og si opp igjen umiddelbart er ikke noe de tjener på og ønsker.

Last edited: 16. sept 2024
  12. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Slutt med dette her. DNB skriver tydelig i sine villkår at man kvalifiserer for ny bonus dersom man bytter kundeprogram. Altså er det ingenting å "utnytte". Iom at det bare skjer maks 4 ganger og i særdeles få tilfeller inntil 3 ganger med høy poengsum (saga, pb og evt elysion), så anser de det tydeligvis ikke som et problem...

Nordlands and Cumulus like this.
  13. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,507
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du vise meg til hvor dette står, for kundeservice i DNB har skrevet noe annet til meg, og da er det fint med infoen du skriver her og vise til.

14. kjellv

kjellv Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Siste avsnitt her er vel ganske klar tale?

upload_2024-9-16_23-1-37.png

jgroneng, Preference and Cumulus like this.
  15. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,507
    Bonuspoeng:
    93
    Så bra, da ble jeg feilinformert og videreførte info videre, beklager misforståelsen.

Kan forklaringen være at jeg aktiverte upgrade før jeg ble Saga kunde og sa opp Upgrade mens jeg var Saga? Kan det gjøre at man allerede er registrert som Upgrade kunde med Saga fra tidligere?

IMG_0987.png

Last edited: 16. sept 2024
  16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,904
    Bonuspoeng:
    93
    Upgrade måtte aktiveres på nytt i nettbank etter jeg hadde fått Saga kort, det "fulgte" ikke med fra tidligere mastercard. Vet ikke om de kan ha noe ekstra regel om doble poeng, tror jeg fikk vanlige velkomstpoeng først og så doble når jeg ble Saga.

ina liker dette
  17. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,507
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg måtte ikke aktivere på nytt etter ble saga, upgrade ble overført og månedsavgiften doblet automatisk . Når ble du Saga, kan de ha endret på måten å gjøre det på fra manuell til automatisk . Det er jo mulig at service ikke sjekker at man har hatt upgrade som Saga enn når det er automatisk datasystem.

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Vurderer å "bytte" fra SEB MC Premium til DNB Gold (pluss) med upgrade.
    SEB MC koster 2335,- i året og gir 15 poeng pr. 100,- (95% av min omsetning er i NOK).
    DNB Gold med Upgrade koster 708,- i året og gir 10 poeng pr. 100,-

Jeg har omtrent 60-70.000 i omsetning pr. mnd.

Level points:
    DNB: 30.000 level points
    SEB: 31.500 (70.000 x 12 / 100 * 15 / 4) level points

Bonus points:
    DNB: 84.000 bonus points
    SEB: 126.000 bonus points

SEB gir Fly Premium fordel, men jeg får dessverre ikke brukt den mer enn max 1 gang pr. år.

Noe jeg har glemt i vurderingen, eller noe jeg har regnet feil?

19. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som du har regnet ganske riktig, men forskjellen i poeng blir jo 42.000 bonus points for bare 1627 kr mer i kort-kostnad, pluss Fly Premium og doble poenghelger. Så for meg ser det ut som om SAS MC Premium er en nobrainer over dette kortet med den type forbruk du har.

Mulig du bør drite i den planen med mindre du kan få DNB Saga Gold med Upgrade som også gir 15 poeng pr 100 kr til 139 kr per mnd.

20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,592
    Bonuspoeng:
    183
    indahla and Preference like this.

Del denne siden