DNB SAGA Keylounge - hva koster det?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dineros, 14. jan 2020.

  1. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Med Mastercard Upgrade på DNB SAGA får man tilgang til lounger gjennom Mastercard Airport Experiences provided by LoungeKey.

    Noen som vet av prisene for disse loungebesøkene? Det eneste jeg finner ut av på DNB sin side er at de to første besøkene er gratis, men det står ingenting utover det.
     
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Det varierer, men typisk $30-40 mener jeg. Har bare brukt det mot betaling et par ganger.
     
  3. jarnt

    jarnt Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    I appen står det at alle besøk etter at de to gratis er brukt opp (per år), koster det 27 USD. Og det var også beløpet jeg ble trukket i Alicante i fjor sommer for å ta med en ekstra person.
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Du har rett. Mente å huske 37, men da var det helt sikkert 27. Søkte opp noen steder, nå, og alle koster som du sier 27.
     
  5. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, jeg har hørt $27 selv, men kun fra tredjeparter. Da høres det jo ut som om dette stemmer, da.
     
  6. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    hiawatha liker dette
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    At du må fly SAS for å bruke SAS lounges er vel en sannhet med modifikasjoner, også andre *A reisende i biz og *A gold har vel tilgang?
     
    Wiolenze liker dette
  8. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    https://danskebank.no/akademikerne/akademikerkortet

    Danske Bank akademikerkortet (Mastercard) har ingen årsavgift (men man må selvsagt betale årsavgift til en av de aktuelle akademikerforeningene for å få kortet), og man betaler 90 kr per besøk/gjest hos Priority Pass lounger + OSL Lounge* / North Sea* (Lounge Key).

    Ikke noe problem å ta med flere gjester, kjøpte nylig tilgang til meg selv og 6 gjester på KLM/Air-France loungen i BKK (Priority Pass). Alle gjestene måtte vise boardingkort (alle reiste økonomi), men vi reiste med forskjellige fly så tydeligvis ikke noe krav at gjestene skal ta samme fly.
     
    democomputer liker dette
  9. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Skal grave litt i detaljene og spesifisere det! :)

    Ikke sant, etter å ha snakket med Danske Bank innser jeg at det ikke er noe som heter Akademikerne Private Banking, så det er bare det vanlige medlemskapet som skal tas høyde for her. Takk for tilbakemeldingen :)
     
  10. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    For DNB Saga med EB oppgradering er det 2 besøk pr år som er inkludert.

    Kilde: https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/mastercard-upgrade-fordeler-saga.html

    «De to første besøkene per år spanderer vi, deretter vil prisen være oppgitt i den til enhver tid gjeldende prislisten. NB: LoungeKey må ikke forveksles med SAS sine lounger.»
     
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Må man ha EB oppgraderingen for å få de 2 gratis besøkene? Jeg får opp i app at jeg har to gratis innpass, men ikke EB opptjening slått på.
     
  12. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Det står i alle fall det på siden jeg lenket til over. «Med oppgraderingen får du Mastercard Airport Experiences provided by LoungeKey, noe som betyr at du får tilgang til eksklusive tilbud på mer enn 400 flyplasser over hele verden. Loungetilgang gjelder for deg som er hovedkortholder (ikke tilleggskort).»
     
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Så kjipe DnB er da, jeg får 4 gratis besøk pr år med Nordea Premium. Ikke at jeg noen gang trenger de selv, men kjekt å ha f.eks. i Oslo eller Stavanger om jeg trenger å gjeste inn fler enn 1. Tror det koster 200 kr per besøk i OSL/North sea lounge etter det. I utlandet aner jeg ikke prisen pr besøk.
     
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Kan være at man må ha det når man registrerer kortet, men ikke trenger å ha EB opptjening på ved årsstart...
     
  15. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker du app der også, eller trekker du bare kortet i skranken og Nordea trekker det ifra fakturaen?
     
  16. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    På Premium-infosidene til Nordea står det at det koster €32 pr besøk etter det.

    Men kan du få EB-opptjening og 20000 statuspoeng med Nordea Premium? Og President’s club i Avis?
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange statuspoeng får du i året hos Nordea? :p
     
  18. hiawatha

    hiawatha Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg hadde EB oppgradering hos DNB tidligere, men avsluttet dette for en stund siden da kampanjen jeg signet opp for løp ut. Jeg hadde imidlertid fortsatt loungetilgang inkludert, og benyttet dette i desember på DBX. Fikk 1 gratis tilgang for meg selv, og ble belastet 2x USD27 for konen og datteren (5,5 år). Sønnen på 2,5 år gikk gratis.

    Loungen nevnte at det som er spesielt med Lounge Key er at prisen er en avtale mellom kortutsteder og kunde. Så du belastes ingenting der og da, men signerer for antall, og så belaster DNB/MC avtalt pris like etterpå.
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg ingen av kortene, men jeg er ganske sikker på at jeg hadde valgt ekstra loungebesøk istedenfor statuspoeng. Har nok statuspoeng :p
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Det er selvfølgelig en vurdering man må gjøre selv. Men, hvis man trenger statuspoengene, så er de mer verdt enn to loungebesøk..
     

Del denne siden