DnB SAGA

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av yukho, 11. mai 2016.

  1. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg snakket Euro Bonus Poeng ;)
     
  2. PetterH

    PetterH Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Reiseforsikringen til Saga Platinum Mastercard er bedre enn på Gull. Man trenger heller ikke å betale med kortet for at det skal være gyldig.

    Nå har jeg ikke sjekket opp mot forsikringen til ekte DNB Amex Platinum.
     
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom du velger å gå for platinum.. MÅ du også gå for Amex Platinum kortet som koster 5000kr i året.
    Pluss 99kr mnd for MC

    Vet at dette ikke stemte før i tiden og unntak fra regelen har forekommet. dvs glipp.

    Man får billigere reiseforsikring som er bedre for 5000kr.

    I praksis er det fargen på kortet som er forskjellig. Og litt kreditt grenser
     
  4. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    DnB Platinum er vel uansett dårligere enn sas amex plarinum? 6000 per pers ved forsinket bagasje er rimelig solid.
     
    n0gga liker dette
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,847
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg signerte Saga Platinum avtalen så stod Amex som et valgfritt tillegg, så hvis jeg sier Amex Plat opp til sommeren så håper jeg på beholde Saga Platinum.

    Hvis man har både Saga Plat og Amex Plat så har man i praksis to helårs reiseforsikringer, så man kan summerer dekningene. Ingen dekker reiser reiser innad i kommunen, men begge har en helårs ulykkekomponent.

    Individuelt vil jeg verdsette Saga forsikringen til 900kr, og Amex forsikringen til 1200kr. Samlet gir jeg dem en verdi på 1500kr.
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sa opp amex plat, og har fortsatt Dnb saga platinum. Så kan hende det går på deg og :)
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,847
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med at det går bra, men har ikke helt bestemt meg. Priority Pass og FHR er verdt litt, det beste hadde vært et incentiver for å fortsette. Har fått halv årspris på SAS Amex et par ganger, men har forstått at de ikke er like åpne for den slags på Amex Plat.
     
  8. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sa opp Amex Platinum og ble umiddelbart "satt ned til gull". Hadde en lengre prat med en i kundeservice som hadde oversikt. Blir ikke feilen oppdaget er det i såfall bare kjekt for dere :)
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Flaut av DnB og ha 2500kr ved forsinket bagasje(etter 4T?). På et platinum kort hadde jeg forventet 6000.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,847
    Bonuspoeng:
    113
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Amex plat har 6, snakket Just med dnb og 2500 stemmer på saga MC platinum. grunner var at detvar en gratis forsikring som gjelder selv om ikke reisen er kjøpt på kortet. og dem gjelder hele året ;)
    Gjelder for deg + 3 yngste medreisene
     
  12. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Har selv Saga Gold, og tok kontakt med min kontaktperson, så jeg kan muligens oppklare en del ting, såfremt jeg ikke fikk helt feilinformasjon (måtte gå via et par personer før dette ble stadfestet.)

    Saga Platinum ble avviklet hos DnB i 2015. De som allerede har programmet vil ha dette til kortene utløper. De har nå AmEx platinum som tok over for Platinumprogrammet til Saga. Dette koster dog 5000 kr.

    Forskjellen på Platinum og Gold? - farge på kort og 100K ekstra i kreditt på MC.

    Er det forresten noen andre som har andre slike kundeprogram? - Jeg syntes programmet til DnB er veldig "kjedelig".

    - Jeg har lite lån så rentefordelen er ikke så interessant
    - Utrolig dårlig med kundearrangement for premium kunder
    - Lite fornøyd med Conciergetjenesten.
    - Er ECONA-medlem, så forsikring etc er uansett billigere der.
     
  13. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vil tro at man beholder Saga Platinum Visa-kortet og Saga Platinum MasterCard-kortet om man er AmEx Platinum Card-medlem (ekte AmEx Platinum).

    Concierge Servicen til AmEx Platinum (ekte) er meget bra.

    Jeg var også fornøyd med Concierge Servicen jeg fikk via AmEx Gold Card (samme som SAS AmEx Platinum og Saga), men den man får via AmEx Platinum er virkelig bra og i en helt annen liga enn den som leveres til "alle" de andre i DNB + en haug andre banker i resten av Norge og resten av Norden.
     
  14. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Støtter argumentene dine.

    SAS Mastercard Premium er etter min mening mye mer spennende
     
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,847
    Bonuspoeng:
    113
    Ble SAGA Platinum kunde i fjor, var riktig allerede Amex Platinum kunde, men på min programavtale står Amex Platinum som valgfritt.
     

Del denne siden