Hei, Long time lurker her med et kanskje litt rart spørsmål. Jeg har en 2 ukers bonus reise Tur-retur ORD i mai. Men siden jeg egentlig er litt "lei" den delen av USA så hopper jeg på et fly og drar til Anchorage for et par uker i Alaska... Det betyr det er to bestillinger: neseklasse til TRD-ORD og krøtter med United ORD-ANC Ut har jeg ingen problemer, en reiser jo til USA med kun håndbagasje. Men på retur har jeg et par spørsmål: 1: med litt flaks og litt godvilje så er det ganske store muligheter til å få sjekket inn bagasje hele veien til Trondheim uten å ta bagasjen ut på ORD, stemmer dette selv om det er to bestillinger? 2: Dersom jeg får sjekket inn bagasjen helt til Trondheim, og siden jeg har >8 timer i Chicago, Kan jeg da sjekke inn en ekstra koffert i ORD? (har noe verktøy som jeg gjerne skulle brukt opp mine 4x32kg bagasje kvote på...)
1. Jeg fikk nei siste uke. Jax-Ord etterpå sjekket på nytt Ord-Cph-Osl. Måtte ta ut bagasjen min. 2. Ja det kan du, så lenge du har fortsatt kvoter men du må vente til sjekk in counter åpen
Forstår det slik at det krever litt medvilje fra de i skranken og plenty av tid for overgang... Det siste har jeg: ankomst ORD 09:42, avgang 19:45 Men medvilje på innsjekk er vel veldig individuelt og dagsform avhengig... Får prøve å være veldig snill og beskjeden... Har med meg en kompis som reiser krøtter hele veien så Polaris Loungen vil nok være litt dårlig gjort ovenfor han... Så da er shopping mer "fornuftig"...
Min erfaring er ja og ja. Fløy LAS-SFO i betalt UA Y før 10 timer mellomlanding til SFO-CPH-OSL SK C på bonus i november. Sjekka inn to kolli hele veien i LAS, før jeg leide meg en Model Y og var turist i SFO inkludert et pitstop for litt shopping inkl en tredje koffert med innhold. Var null problem å sjekke inn denne i SFO.