Doble poeng SAS MC - Samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 23. mars 2017.

1. sondre251

sondre251 Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Emnet på mailen jeg fikk er «
    Registrer deg for å tjene doble poeng med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium
    » og videre står det opp til 50 poeng. Kanskje greit å sjekke at du er registrert med riktig kort på kampanjen?

2. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk bestilt ferien til neste sommer, helt greit at prisen var 5000,- lavere enn den har vært frem til nå, og med MC Premium så forventer jeg 12500,- ekstra poeng.

God fredag dette:)

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Et lite obs angående Curve og time travel. Jeg gjorde et forsøk på flytte transaksjoner fra siste uken over til SAS MC litt over midnatt, men kom ikke særlig langt før Curve ble blokkert av kortutsteder. Måtte ringe SEB for å få det låst opp igjen i dag.

4. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Det var rart! Dette fungerte fint på SAS MC hos på meg i dag tidlig. Kanskje størrelsen på transaksjonen(e) trigger noe? Jeg flyttet kun to transaksjoner, på henholdsvis 500,- og 600,- Egentlig bare for å teste.

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Her var det fem mindre transaksjoner før det ble stopp.

6. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, tipper fem transaksjoner rett etter hverandre midt på natten kan ha trigget noe hos dem. De har jo algoritmer kjørende som ser etter "unormalt bruksmønster" på kortet, for å forebygge svindel.

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt, ikke veldig overaskende at slikt kan skje. Var derimot ikke noe problem å få det låst opp igjen. Jeg vet ikke om det var hele kortet som ble fryst eller om det bare var Curve-transaksjoner som ble sperret, så dersom andre planlegger lignende flytting vil jeg anbefale å ta det før kundeservice stenger for helgen.

8. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Fik låst kortet i morges, men virker igen. Skete helt automatisk.

trygveat liker dette
  9. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, det er vel ikke så veldig rart at bruksmønsteret til en bonusjeger i 2018 kanskje kan fremstå som litt "unormalt":D:rolleyes:

Are and Pyro like this.
  10. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,509
    Bonuspoeng:
    93
    Vedrørende time travel på Curve, ser at det andre kortet er belastet uten at beløpet på det første er refundert, begge kort er belastet, hvor lang tid tar det før beløpet blir frigjort fra kortet som var opprinnelig belastet?

11. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    1 -5 dager, slik jeg tolker det. Det håndteres nemlig som en vanlig refusjon mot det underliggende kortet, som du flytter fra, av Curve.
    Hos meg tok det vel 2 virkedager sist, fra status "refunded" til det underliggende kortet hadde fått tilbake pengene. Men det var en helt vanlig refusjon da.

ina liker dette
  12. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,509
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar. Angrer på at jeg ikke brukte Curve på Omakase regningen :)

Erlingni liker dette
  13. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Beklager om det er besvart før: Om jeg bruker kortet til å bestille en refunderbar billett på SAS og får 50p/100NOK, vil det bare trekkes 25p/100NOK om jeg avbestiller den senere?

14. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,385
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager om du har hørt det før, men å utnytte systemet på den måten synes jeg egentlig ikke så veldig mye om.

Kjøp heller et gavekort på Kiwi eller andre ting du faktisk kommer til å bruke.

Liza, Spurs, SAJblue and 4 others like this.
  15. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Einig. Det er unødvendig å misbruke kampanjane. Slike kampanjar kjem med jamne mellomrom og vert annonsert ei tid i forvegen. Då er det lett å hente bra med poeng legitimt. Her er eit par tips til å generere traffikk på kortet den aktuelle dagen:
    - bestill frisørtime ein av kampanjedagane.
    - handle inn dagligvarer for ei veke eller to. Kanskje spesielt tilbodsvarer som du brukar mykje.
    - book hotell, fly eller andre utlegg som du veit du skal ha i tida framover.
    - betal rekningar i Payr
    - kjøpe bursdags- eller julegåver som du veit du skal gje vekk dei neste par månadane.
    - handle inn andre ting (på nett) som du veit du brukar jamnt og som har lang haldbarheit (batteri, boksershorts, sokkar, såpe, deodorant etc).
    - treng bilen service?

SAJblue, tombom, Sonictravel and 4 others like this.
  16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det går opp i opp.
    Har måttet avbestille reise booket på en slik kampanje tidligere og var ingen gratis poeng til gamlefar da.. :/

ina, SAJblue and tombom like this.
  17. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,509
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en ganske stor regning til utlandet som jeg må betale snart og lurer på hvordan jeg kan betale den og få EB poeng? Jeg har fått informasjon som IBAN og BIC etc, for å overføre via konto. Takknemlig for konkrete forslag.

18. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar fra deg hvertfall!
    Ser andre hoppet rett til konklusjonen om at jeg planla å utnytte kampanjen, men det er en legitim bonusreise jeg planlegger. Var bare usikker på hvilken helg og tenkte bestille flere helger i denne omgang. Derfor spørsmålet.

Xflipper and oyvindm like this.
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Benytt Revolut.
    Fyll opp Revolut-kontoen med SEB MC eller Shell MC og betal regningen i app’en.

ina liker dette
  20. kimananda

kimananda Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Var ikke påmeldt kampanjen og har ikke fått doble poeng. Andre i samme situasjon?

Del denne siden