Doble poeng SAS MC - Samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 23. mars 2017.

1. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    I dette tilfellet er det bl.a. strategisk planlagt utenlandsstudieinnbetaling på ca 85k som han overfører fra studielånet. Tesla-innbetalingen var tilfeldig ifm lansering av modell Y, og enkelte flyreiser er også planlagt nettopp denne helgen.

animals liker dette
  2. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Trolig fra kredittkortet :)

3. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Og hvordan finner dere på så mye dere kan kjøpe med kredittkort? Jeg sliter med å få utgiftene til å strekke til....

BangkokBob liker dette
  4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    En del her inne tjener veldig godt og/eller har veldig høyt forbruk. Ikke bli bitt av misunnelsesbasillen. Du har den lønnen du har og det forbruket du har. Det eneste du bør gjøre med det er å få et smartere forbruk. Bare kjøp ting du skal ha, vurdér om det er verdt det å kjøpe noe du kan få i butikk A (som bare tar mc) i butikk B som har høyere pris (men tar amex), uten å betale for mye ekstra osv.

Dog har du alternativer som er tilgjengelige for alle, slik som tilby deg å være betaler ute på restaurant (så slipper dere 6 betalinger når folk skal gjøre opp), tilby deg å være reiseleder på tur for deg selv og/eller andre, booke hotell og reiser osv. Tilby deg å være med i kommiteer eller være innkjøper ifbm arrangementer, julebord ol på jobb osv.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Kan svare for meg selv:
    - Årskort hos Ruter.
    - Har meldt meg frivillig til å booke hotell og fly for 20 mann på guttetur. De andre er fornøyd med at jeg legger ut, jeg er meget fornøyd med å få poeng. Og Trumf..
    - I tillegg holder vi på med litt oppussing, og jeg har bestilt div møbler og utstyr til det.
    - Har lagt ut for datautstyr til hjemmekontor, som dekkes av jobben.
    - Har booket noen flyreiser til høsten. 50p/100kr er jo digg!

Plutselig var kredittgrensen overskredet.

Som @Neonex skriver over: ikke bruke penger på ting du ikke uansett skal kjøpe. Og vær sikker på at du kan betale regningene når de kommer.

Sunnfjordingen, Liza and Ombo like this.
  6. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er grensen på SAS MC på å fylle opp TW?

7. Oohbigbrain

Oohbigbrain Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Ref forbruk, så er helgens forbruk et resultat av taktisk planlegging, ikke normalforbruk. Er nettopp startet eurobonus-oppsamlingen, og hadde et mål om å nå 100k på ett år. Klart man må mobilisere når denne kampanjen kom, og resulterer i ca 90k på en helg. Føler jeg får godt kompensert som reiseplanlegger for storfamiliens felles ferie 2019;)

Sunnfjordingen, Ombo and holmen like this.
  8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    379
    Bonuspoeng:
    83
    Noen som har erfaring i om handel på xxl no i kveld vil gi doble poeng eller ikke?

9. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Her i gården var det også taktisk planlegging av innkjøp. Kjøper ikke ting jeg ikke trenger, men kan fint samle opp ting jeg vet jeg trenger i det kommende halvåret og kjøpe på en slik helg. F.eks. ble det kjøpt inn nytt bilsete og trille til junior, selv om det ikke trengs før til sommern.

Eneste som ble en nedtur var at kona ikke fikk avklart når hun kunne ta fri over sommeren, så da ble det ikke booket langtur.

Ombo liker dette
  10. Aleksen

Aleksen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    I appen får jeg nå kun opp doble poeng på kjøp gjort på fredag, og ingenting på det som ble kjøpt i løpet av helgen. Er det slik at poeng på kjøp gjort i helgen ikke vises før i morgen?

11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk appen i kveld, da er det nok synlig.

Aleksen liker dette
  12. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Forhåndsklareringen til SEB er en vits. Jeg ringte inn for å klarere en større transaksjon, fikk da beskjed om at det ikke var mulig, og at jeg måtte ringe når det evt. oppstod et problem, for det var først da de kunne gjøre noe. Fikk ingen problemer denne gangen så la det bak meg.

Neste gang jeg skulle ha et stort utlegg tenkte jeg at det ikke var noe poeng å ringe inn. Transaksjonen ble stoppet, og da jeg ringte sperretelefonen fikk jeg beskjed om at så store beløp måtte forhåndsgodkjennes... :rolleyes:

SAJblue and Xflipper like this.
  13. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg valgte å ha kundebehandleren på tråden mens jeg gjennomførte transaksjonen på 82' og hun refererte da at den ville gått igjennom uavhengig av forhåndsklarering/tlf. Cutoff er kanskje vilkårlig eller basert på historikk? Amex har cutoff på store enkelttransaksjoner som er 150% av tidligere høyest innbetalte enkeltfaktura.

14. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Han jeg snakket med sa at de hadde en hard limit på kjøp på restaurant på 50K, uavhengig av kjøpshistorikk og kredittgrense. Han sa at det eksisterte egne grenser for mange typer utsalgssteder.

Interessant! Det lover godt da jeg har hatt en fælt stor faktura derfra :D

15. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    SEB har sikkert hatt variabel erfaring med enkelte besøk på "late-night-redlight-establishments"... :rolleyes:

CrotchRocket and wilco like this.
  16. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    InkedScreenshot_20190319-202150_LI.jpg
    Denne gikk gjennom uten forvarsel, så ingen hard limit på 50k på mitt kort...

K
    #snikskryt

Gullars, wilco, Markal and 3 others like this.
  17. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Den skulle du hatt 15-17. mars ;)

18. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    ¯\_(ツ)_/¯

Lurer på om noen hos SEB vet hvordan kortene deres funker jeg...

Xflipper, democomputer and SAJblue like this.
  19. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,309
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har nyss i om det kommer en doble poeng-kampanje igjen i september, og om det er en limit per transaksjon på SAS MC Premium? Tenkte å overføre inn penger på forhånd. Vi skal renovere taket på huset for ca 300k, og har avtale om å gjøre opp faktura med valgfritt kredittkort :D
    CT nr 2 i 2019 og 200k på DNB Saga MC er bænkers, så beste dealen jeg kan håpe på da er en doble poeng-kampanje.

20. Oohbigbrain

Oohbigbrain Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg klarte å gjøre noe lignende. Først må du betale inn forrige måneds faktura, så betal inn det du har utestående i aktuell mnd. Hvis du overfører penger slik at du kommer i minus på kortet, så overføres de (visstnok) tilbake til deg. Jeg løste det slik at jeg overførte 100k til kortet (etter at all gjeld var innbetalt) torsdag kl 1330. dette ble registrert på kortet torsdag kveld. Fredag kl 0001 startet jeg betalinger for doble poeng. Det var en sperre på ca 95k mener jeg. Måtte ringe kundeservice fredags morgen for å få låst opp sperren. dette måtte gjøres på nytt senere på fredag også. Er jo også en fordel å maxe opp kredittgrensen i forkant...
    lykke til! (hvis kampanjen kommer da, regner med det!)

Del denne siden