Doble poeng SAS MC - Samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 23. mars 2017.

1. Ariella

Ariella Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg bestilte meg et SAS mc premium i desember 2017, da det pågikk en kampanje om at hvis man bestiller dette kortet før den 8. desember, vil man få doble eurobonuspoeng i januar 2018.
    Jeg sjekket nylig og oppdaget at jeg ikke hadde fått doble poeng i januar, og ringte derfor til kundeservice. De påstår at man måtte melde seg på nyhetsbrevet for å få disse poengene. Jeg mener derimot at jeg leste da jeg bestilte at alle som bestilte kortet før 8. desember, ville få doble poeng. Jeg vet ikke helt hvordan jeg går frem for å få de poengene jeg mener jeg har rett på. Den jeg snakket med fra kundeservice mente at jeg burde ha en screenshot fra det jeg hadde lest for å kunne komme fram med min sak, men det er jo ikke noe jeg ville trodd at jeg måtte trengt da jeg bestilte kortet.
    Har noen forslag til hvordan jeg kan gå poengene jeg mener jeg har rett på? Jeg makset virkelig kortet i januar i god tro om at jeg skulle få doble poeng, så jeg er temmelig frustrert nå.

2. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Hei. Jeg bestilte SAS Eurobonus MC 5. desember og jeg har fått doble poeng for hele januar. Jeg meldte meg ikke på noe spesielt så her har alt gått automatisk.

Sånn ser det ut når jeg logger på nettsiden og ser under fanen Eurobonus.

upload_2018-2-20_21-48-59.png

Hva du skal si til de er jeg usikker, men det stemmer i værtfall ikke at du måtte melde deg på kampanjen.

3. trugrand

trugrand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Hva ble konklusjonen her? At de med premium ikke trengte å melde seg på dette tilbudet?

4. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan blir det med payr betalinger med sas mc og doble poeng? Blir regningen(e) som blir satt med dato 2.mars trekt den dagen sånn at man får doble poeng?

5. Kallingen

Kallingen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har tidligere vært inne på sas.no (innstillinger) og huket av at jeg vil ha e-poster, sms og telefoner fra SAS (under "administrer abonnementene mine"). Når jeg går inn igjen og sjekker er ingenting huket av. Jeg har nå testet med 3 forskjellige nettlesere på PC + på mobilen. Det står "lagret" men ingenting klarer å få SAS sin hjemmeside til å huske at jeg vil ha nyhetsinfo fra SAS (ved ny innlogging er valget glemt). Andre med samme problemer? Noen som har løsningsforslag?

6. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ser sånn ut står jo tydelig i mailen «Du får poengene automatisk og behøver ikke å registrere deg for å få doble poeng på kjøpene dine i denne perioden – gjelder også alle evt. tilknyttede pointearner»
    Jeg har premium

trugrand liker dette
  7. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Forrige gang det var doble poeng en helg så betalte jeg en PAYR regning på fredagen. Fikk doble poeng da i hvert fall.

indahla liker dette
  8. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Payr trekkes med engang altså beløpet reserveres ikke? Det som tar tid at reservasjon blir oppløst og pengene blir trukket

Last edited: 01. mars 2018
  9. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Pengene ble trukket MC samme dag sist i hvert fall. Så satser på det samme igjen. Jeg betaler i morgen og satser på det beste igjen :D

10. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaringer om hvor vidt portaler som f.eks ViaTrumf kan forsinke kreditt transaksjoner ved nettkjøp?

Skal kjøpe ny Mac, planen er å handle gjennom Apple Store Norge med ViaTrumf (2,5% Trumf), samt å betale med dansk MC Premium som da vil gi 40 pr 100,-

11. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk mail om at jeg fikk doble poeng på mitt Sas mastercard (ikke premium), så kortet skal få kjørt seg i helga :D

12. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Når da Miele kjører 20% rabatt hos Power i Oslo-området og det er nyhetsslipp på Vinmonopolet i dag er vi på god vei til pen poengsaldo....

jgroneng and CrotchRocket like this.
  13. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Slik jeg forstår hvordan portaler som viatrumf virker skal det ikke ha noe å si siden det fungerer som om du hadde blitt videresendt fra feks et reklamebanner på en nettside. Det er vel også grunnen til at man kan miste trumf om man går inn på en reisesøkside, prissammenligning osv. Jeg har aldri opplevd forsinkelser pga dette.

Dessuten er vel trumfen uansett verdt mer enn de ekstra 20 poengene per 100kr? For 100 kroner får du 2,5 kroner i trumf, som alene er verdt 35 poeng, hvor trumf dessuten gir en del ekstra fleksibilitet. Sånn sett er den en nobrainer å bruke viatrumf i nesten alle tilfeller, også når det går utover hvilket kort en bruker (med unntak for større kjøp på amex mot CT feks)

14. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Betalte PAYR på fredag og ble kreditert doble poeng idag som bestilt. Swippels :D

indahla liker dette
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg er det ikke registrert noen poeng i helgen i det hele tatt.

Pleier det å komme inn i oversikten umiddelbart, eller er det vanlig at det tar tid?

16. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    324
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg opplever som regel at det er 2 dagers forsinkelse fra kjøp til poengene vises. Men om kjøpet er gjennomført i perioden 2-4. mars ville jeg følt meg trygg på at man får doble poeng.

holmen liker dette
  17. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Dobble poeng for kjøp gjort på fredag har kommet til meg, men det kan jo være forsinkelser.

18. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Tok litt lengere tid med kjøpene som var gjort på lørdag, noen som har fått poeng?

19. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått poeng for kjøp hos Amazon, men ingen andre steder

20. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng: