Vurderer en langdistanse MR tur i business class, max 1 connection, før denne doble poeng kampanjen utløper. Noen gode tips om hvilke ruter dere ville valgt?
Fant ën MR tråd, var mye multi-multi-leg/Europa turer i Plus der, men kan fortsette å lete der, takk.
Ellers er det sikkert andre som kan komme med gode konkrete forslag her eller i en av de aktuelle trådene.
Rådet til @ccurrahee om den andre tråden er godt, siden du kan plukke opp mye poeng på en Europa-tur med et par mellomlandinger hver vei. Men siden du sier det skal være langdistanse, er mulighetene ganske få på såpass kort varsel: New York, Washington eller Chicago. Med mellomlanding i Stockholm eller København hvor langdistanseflyet tar av fra.
Jeg ville ha tatt Miami for litt sol og varme. Det trengs jo nå i den kalde årstiden. Hvis du aldri har vært i Florida så er det jo en tur som er verdt å ta. Sett av minst 5 dager IMHO. Mer hvis du vil ta leiebil oppom Orlando for fornøyelsesparker.
Digger Miami selv også. Men å få biz billetter på EBP dit (og innenfor de neste 2 ukene som han spurte om) er ikke enkelt
Det har du helt rett i! Her svarte jeg på et annet tema enn jeg trodde. Men til mitt forsvar må jeg legge til at revenue biz billetter til MIA i de 2 ukene kampanjen fortsatt varer også vil være en veldig dyr MR, til ~43.000 kr t/r.
Takk for tips, også til dere som foreslår Miami. Jeg er vel litt annerledes enn andre MR reisende, jeg orker ikke hoppe rundt i Europa for å sanke poeng, men å kose meg i business over Atlanteren e.l. er ikke så stort offer For meg ville dobbel poeng på en slik tur fornyet Diamant-kortet igjen og det ville først og fremst gjort min samboer happy med gullkort for ett år til Utover det er det ikke mye ekstra Diamant gir dessverre.
Mest poeng for pengene er vel ORD på denne tiden, men de kansellerer en del så kanskje fylles flyene opp resten av måneden.
Hehe, skjønner BA fanboy imaget mitt begynner å virke ja Har jeg nevnt at BA har gått opp igjen fra 2 til 3 daglige fly OSL-LHR? Pleide å være 5 daglige før covid, men de 2 flightene de har hatt lenge har vært på dårlige klokkeslett. Bedre nå, med fly midt på dagen også. BA C til LHR, med påfyll av BA C (og oppgradering til F minst en av veiene) til en storby i USA blir ikke feil. Men gir ikke doble SAS poeng Det gir hauger av Avios og forlengelse av status i BA/OneWorld, som heller ikke er dumt!
Noen som vil ta over denne? Jeg booket følgende som en kombinert MR og weekendtur neste helg, men kan bli litt problematisk for meg å få til.. Den er booket i Plus Pro så kan få full refusjon, men om noen er interessert så kan jeg avvente litt. (setter eventuelt pris på om kjøper har litt historikk på forumet, så jeg føler det er verdt "styret" med å ordne navneendring.. ) Med navneendring blir det NOK 5500,- og vil gi 6000 grunnpoeng + eventuell gullbonus, altså inntil 15000 statuspoeng med kampanjen. Tror det kan være en grei deal, om man sammenligner med prisene nå. Bare skriv her og/eller send meg en PM om det er aktuelt for noen.