Doha, hotellanbefaling ønskes

Tråd i 'Reisemål' startet av Wiolenze, 19. febr 2023.

Tags:
  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer ei kort langhelg til Doha, er det noen som har tips for hotell for ett opphold? Altså ikke gratishotel på flyplassen.

    Sett på IC resort, Hilton Doha og Ritz men tar gjerne imot tips om noen har vært der det siste året.


    2 reisende, Jr og meg.
     
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    4,293
    Bonuspoeng:
    113
    Det begynner å bli endel år siden, men da bodde jeg alltid på Swisshotel som var toppen da. Ganske sentralt i forhold til Souken og museene, nært flyplassen og internasjonalt hotell, dvs med bar.
    Det er nok kommet mye nytt som er enda bedre pga. dette idrettsstevnet som nettopp er ferdig, og prisene er behagelig lave nå i etterkant, så ingen grunn til å gå for lavere sjikt.
    Bare ett råd hvis Jr (og du…) er i rette alderen: For all del planlegg en heldags Dune Bashing. Grisemorsomt (men ikke bruk det begrepet der nede). Jeg fikk ny respekt for Toyota Landcruiser V8 etter den turen…
    Ja, og ikke å forglemme det shoppingsenteret som er det optimale innen hvordan bruke masse interiørpenger på feil måte: Villagio mall.
    God tur!
     
    Wiolenze liker dette
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for tips, mulig vi dropper både shopping og ørkenkjøring hvis vi finner ett bra hotell/basseng/strand siden vi bare får 2 fulle dager.
     
    kiev liker dette
  4. sirjobis

    sirjobis Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    13
    Hei! Jeg var i Doha for 5 år siden og bodde på Sheraton Grand og Banana Island Resort By Anantara.

    Sheraton: Greit pool/beach-område, men ganske "dødt". Mektig resepsjon, veldig bra frokost og store rom. Sentral i byen mtp. kun 2 netters opphold.

    Banana Island: Dette tror jeg kan være midt i blinken med Jr. på slep! Surfemaskin, vannsport, bowling, minigolf, tennis, kajakk, badeland osv. Meget bra service og luftige rom for en hver smak. Kritthvite strender og bra mat fra alle verdensdeler.

    Skulle jeg tatt med Jr. ville jeg nok kjørt 1 overnatting i Doha og sett litt av byen en halv dag, og så dratt ut til Banana Island og fått et godt døgn der med aktiviteter:)
     

Del denne siden