Om ett par måneder så er jeg i Nepal, og jeg har booket en bonusreise "KTM - BKK - OSL - BGO - OSL - BKK - KTM". Nå er det slik at jeg skal feire jula med familien på Koh Samui, så heg har derfor tenkt på å hoppe av i BKK hubben på returen, men det droppe flygingen BKK - KTM. Er det noe fare for at det skal få noen konsekvenser foruten å miste det siste segmentet BKK - KTM?
Hvis det fungerer så er det genialt ... For jeg starter bonusreisen i sone "India" også avslutter jeg reisen da i sone "Sørøst Asia" hvis det fungerer denne gangen. Så hvordan avbestiller jeg billetten uten at det oppstår en error i systemet? Gjør jeg det på flyplassen i Bangkok ved ankomst?
Burde ikke du klare å svare på spørsmålet selv når du skryter av at du både gjør det og anbefaler det i hytt og pine?
Ja, stemmer delvis... Men ser du nærmere på det, så snakker jeg om billetter som er booket med Cash, ikke med poeng fra min bonuskonto. Jeg vil jo ikke risikere masse poeng og status på at de sletter kontoen min.
Ja, skjønner du frykter for det. https://insideflyer.no/forums/threads/hvordan-oppnår-dere-fly-premium-nivå-4.12778/ (Opprinnelig innlegg slettet, men sitert i tråden)
Tror ikke det er noen som forvirrer mer enn deg. Men, jeg har jo allerede svart på spørsmålet. Og det har du jo også selv, i de sitatene @Henrik viser til. Dersom du ikke har bagasje sjekket inn, så er det bare å la være å boarde på det siste flyet. Men det kan være hyggelig å gi beskjed om at du ikke skal være med.
Siden det er en bonusbillett, så kan det også være hyggelig å gi noen andre muligheten til å kunne benytte seg av en bonusflight.
Det går fint å hoppe av, så lenge flyet til BKK ikke må nødlande pga peanøttallergi-sjokk. Ville tatt med en ekstra adrenalinsprøyte i tilfelle. Epipen kan anbefales