Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,161
    Bonuspoeng:
    183
    OK. Veldig ryddig og ganske raust av SAS vil jeg si. Men det var jo tross alt de som kansellerte en flight du sikkert gjerne ville tatt.

Jeg har aldri en gang tenkt på å spørre om poeng for flights jeg ikke tar, men rekker ikke å bruke opp poengene uansett før jeg blir pensjonist. Så da må jeg bare beholde EBD så ikke poengene utløper på dato før den tiden :D

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,006
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ba ikke om ekstrapoeng - kun statuspoeng - trodde det var rimelig standard for kansellerte flights nå for tiden. Men ja, service er det.

tobeornot999 liker dette
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke føl det. Med tanke på et du kan kjøpe 6000 Trumkroner i familie/venne nettverket for 6-7k, så er SasMc dealen fantastisk. For å få gull må jeg jo både betale cash, og ender opp med en forhåpentlig oppgradering på poeng. Så det blir jo dyrt ;)

tobeornot999 liker dette
  4. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at jeg akkurat har fått de 23 flyvningene og 22500 poengene som ble gitt som bonus til de som har avsluttende kvalifiseringsperiode 31/1 og 28/2 :).

For min del, så går jeg heller for dianmant istede for gull :rolleyes:

Kristian liker dette
  5. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,032
    Bonuspoeng:
    113
    Da går man for Diamant i husholdningen her, både Fruen og jeg. Et par turer tur-retur BGO-OSL på noen vilkårlige lørdager i november og vi er sånn ca. i boks:)

Kristian, Insomnia4u, Shyneno and 3 others like this.
  6. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,032
    Bonuspoeng:
    113
    Noe så vakkert!! :)

Drev også å funderte på å legge inn to separate bookinger hvor det var mindre enn en time mellom, og samme fly inn og ut. Datt ned på at risikoen for irrops ble for stor. For eks. er det dumt om flyet BGO-OSL er forsinket eller kansellert slik at man ikke når OSL-TRD. Med to forskjellige bookinger har man plutselig mange postkasser i skjegget.

7. melind

melind Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det er en fallgruve, men ved ankomst BGO på morgenen er det nok samme fly tilbake til OSL så det bør gå, ved ankomst BGO fra SVG på booking 2 er det 2,5t til TRD flyet skal gå, så om noe skjer der får jeg ordne event ekstra kostnad med reiseforsikringen :)

watchaddicted liker dette
  8. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Siden CT turen til TYO i desember ble kansellert, ble det en MIA tur for poeng istedenfor. 175k blir til nesten 100k statuspoeng (og 24k «vanlige»)… :D

obay and holmen like this.
  9. Ljmong

Ljmong Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for innspill. Så på det, men virket som at jeg måtte ta 3-4 dager i LA før returen for å få de lave prisene. Får satse på at reiseaktiviteten tar seg såpass opp i 2022 at jeg kan rekvalifisere på vanlig måte :)

10. awardtiger

awardtiger Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg er EBD fra før og har poengår som slutter 28/2

Fikk mail om statusboost, dvs at SAS gir meg 45.000 poeng så det bare trengs 45.000 til. Gikk inn på Min Eurobonus nå, og ser at de har satt inn 90.000 statuspoeng og 90 reiser, dvs ny diamant uten noen reiser.

Kan dette stemme? Har noen hørt om det? Eller må jeg regne med at det er en feil som vil bli korrigert. (Er Lifetime Gold også om det skulle gjøre noen forskjell).

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,205
    Bonuspoeng:
    113
    Haha - det hadde vært noe, det! Regner med at det bare er en spøk eller forsøk på å få SAS's sider til å knele under innlogging fra IF-ere :p:p

Eller så var det en knakende god phishing - og du har gitt bort brukernavn/passord til en annen bonusnisse.

Last edited: 12. okt 2021
    Dusk liker dette
  12. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,989
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke overrasket :)

Kona fikk for 2-3 år siden stadig 20000 og 40000 statuspoeng på konto over en lang periode. Endte opp med 671810 statuspoeng ved utløp av opptjeningsperioden. Men de var jo liksom ikke verdt så mye da.

43E11651-8380-40BB-81A3-5FB48C09727D.jpeg

13. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,926
    Bonuspoeng:
    183
    Om man får gavegull, trenger man da bare 45 segments/45 000 poeng til diamond?

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Nornal opptjening for EBD

milehigh liker dette
  15. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,926
    Bonuspoeng:
    183
    Ugh scrap that plan- tilbake til tegnebrettet!

16. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,567
    Bonuspoeng:
    183
    T/R Los Angeles/SF/Miami med to mellomlandinger, en vei i pluss en vei i business og du er i mål :)

Shyneno liker dette
  17. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,926
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte mest på kjøpegull for hele familien og 4 turer til GDN, med tider som passer en skolegutt. +at USA er ikke så glad i bereiste folk. Ergo må det søkes visum.

Last edited: 15. okt 2021
    Flyingdutchman liker dette
  18. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,567
    Bonuspoeng:
    183
    En tur til Tokyo i pluss (mellomlanding i CPH) der man ikke forlater flyplassen kan da være et alternativ. Ferdig på en tur heller enn 4 turer og dermed muligens lettere å planlegge? 54000 statuspoeng.
    Eller hvis du går for legs heller enn poeng trenger du bare 2 turer med 2 mellomlandinger for å oppnå gull.

19. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,926
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, men vi vil ha diamond. Og det går på 4 turer til GDN med melkerute.

20. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,567
    Bonuspoeng:
    183
    OK, du skrev kjøpegull, derfor tenkte jeg på gull.
    Men uansett, sjekk pris for Tokyo med to mellomlandinger, en vei i C, en i pluss og da er du i mål for diamant og unngår visumgnål. Kan hende det er både kjappere og billigere enn melkeruta :)

Del denne siden