Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

1. spambot

spambot Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor er trappen? Var der forrige uke og da ble vi eskortert rett inn i en kø med sjekk av pass og koronapass. Så var det rett inn i baggasjehallen.

2. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har 15k poeng igjen til gold, noe jeg allerede tjener opp med kommende flygninger. Jeg ønsker å bli diamond-medlem før dette tilbudet går ut (31. jan). Hva er beste (og billigste) måte å gjøre dette på?

Tenkte på business til LA eller NYC, men usikker på hva som er best. Har ikke tid til å ta mer enn 1/2 dager egentlig. Men åpen for forslag :)

3. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,856
    Bonuspoeng:
    93
    Evt. bruke SAS Classic. Ser på samme rute sjøl og SAS lar deg bestille t/r ved f.eks bruk av poeng+penger som går via classic-sidene. Expertflyer oppgir også MCT til 35 min ved international to international på GDN.

4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, da er det endring der nå pga C-19, og da blir det selvfølgelig vanskeligere.

5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,618
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel bedre økonomi i en plus-reise long haul, med evt bud på oppgradering. Forskjell i opptjening mellom plus og bis er somregel ikke verdt prisforskjellen, i et reint MR-perspektiv. Billigere til ORD enn vestkysten. Så kan du vurdere om du vil gamble på at det kommer et salg. Jeg kjøpte via F&F plus til SFO for 6k, nå er det vanskelig å finne til USA for under 10k. Men hvis du har tid så er det vel ofte like god økonomi på en long haul tur som i omveier t/r GDN/LHR

Inspirasjon kan hentes i MR-tråden.

K

6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert dumt spørsmål, men hvor finner man SAS Classic og hvordan skiller denne seg fra den ordinære nettsiden?

7. Goodfellas

Goodfellas Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Så vidt jeg har forstått så er det når man velger betal med "poeng" => "Betal med poeng + penger".
    Eventuelt bruk: "sas . no / classic"

FYI: SAS skal ha problemer med Classic i dag

upload_2021-11-17_14-43-59.png

Last edited: 17. nov 2021
  8. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    260
    Bonuspoeng:
    63
    Klarte nettopp å kvalifisere til gull for første gang pga kampanje. Kvallifiseringsperiode frem til februar 2022. Men ser at status kun er gyldig ut mai 2022. Beholdes ikke status ut neste periode. Altså februar 2023 i dette tilfellet?

Attached Files:

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,890
    Bonuspoeng:
    293
    31 mai er slutten på inneværende periode pluss grace (3 mnd). For alle praktiske formål har du EBG til 31/05/23

petrate and Travellingalf like this.
  10. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    skulle fly HAU-OSL-CPH-BER i morgen (3 leg)
    Nå ble HAU-OSL kansellert og jeg er booket om til HAU-OSL-BER (2 leg).

Kommer raskere frem, men mister jo bonusopptjening x4 på et leg.
    Er det noe mulighet om å be om refusjon for "tapte" poeng?

(Beklager hvis dette blir feil tråd)

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,890
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv, gode muligheter vil jeg si.

benair liker dette
  12. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har endelig klart å nå gullnivået :D. Men nå lurer jeg på om det som står i Eurobonusprofilen min er riktig? Kvalifiseringsperioden min går til september 2022 og utløpsdato for medlemsnivået er 31.12.2022. Burde det ikke vært 31.12.2023? Jeg tenkte egentlig at medlemskapet gjelder for kvalifiserende periode plus et år (+grace) til?

upload_2021-12-1_8-16-31.png

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,159
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, det burde det.

Og slik skal det være, men SAS IT kan ikke telle til 2023, så du må nok bare vente på at de endrer dette. I mellomtiden kan du nyte gull, helt til vi skriver 2024 :)

themichael, Kristian and petrate like this.
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Denne telleren viser vel nåværende periode + grace uavhengig om man har (re)kvalifisert for neste periode vil jeg tro

themichael liker dette
  15. cuivien

cuivien Medlem

Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    93
    Kan det være at SAS IT har gått på en liten (positiv) smell her og at statuspoengene som jeg fikk for AmEx også har blitt telt 4x? Jeg mener ihvertfall at jeg hadde ca 23k poeng igjen til diamant for en ukes tid siden :D

upload_2021-12-2_9-49-37.png

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,159
    Bonuspoeng:
    183
    Du har ikke fått årets overføring av status poeng fra Amex, da? 20k om du har elite kort.

17. cuivien

cuivien Medlem

Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, jeg har fått 20k poeng fra Elite 30.11, men med standard (1x) overføring så skulle jeg fortsatt ikke vært helt i mål med opptjening til Diamant. Derav spørsmålet om kanskje det hadde blitt regnet 4x også på disse :)

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,803
    Bonuspoeng:
    293
    I appen kan du se totale Basic points, så der vil du vel kunne sjekke det?

19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Med opptjeningsperiode som går ut i februar er du vel i gruppen som har fått godskrevet halvparten av poengene som trengs for å opprettholde status?

cuivien liker dette
  20. cuivien

cuivien Medlem

Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    93
    Der tenker jeg vi har det. Har kun fått mine 20k poeng fra Elite, men har plutselig hoppet til nesten 130k statuspoeng, så det må være en forsinket godskriving. Jaja, da er jeg iaf trygt over, og kunne droppet plus til Køben i morgen :p

Del denne siden