Tips til milagerun (samletråd)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Haakon1981, 24. mai 2017.

  1. Haakon1981

    Haakon1981 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

    Er takknemlig om noen kan hjelpe meg med tips til en milagerun for å oppnå gullstatus. Jeg har nå 26900 poeng opptjent for inneværende periode, og trenger derfor 18 000 poeng til gullkortet. Budsjett 10 - 20 000 kroner. Er det noen som har et godt tips til en tur på business, som gir meg poengene jeg trenger? Ser at man kan fly med Turkish på business fra Osl til BKK i Juni for ca 13 000 kroner, men klarer ikke å finne ut hvor mange poeng dette vil gi.
    Hvordan kan man regne ut det?
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det blir booket i C, D, K eller Z er det 150% av 6200 miles, altså 9300 poeng. SAS business til New York og Boston eller Beijing, Chicago, Washington vil gi deg henholdsvis 18.000 og 20.000 poeng. Hvor lang tid har du på deg? Man vet jo aldri når det dukker opp et godt tilbud.
     
    Eddie47 liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Evt en tur i Plus med SAS til HKG, og deretter en svipptur i Plus til Gdansk/London/Hamburg/younameit. Burde gå for under 10000
     
    Wiolenze, Fredrik81 and Eddie47 like this.
  4. Haakon1981

    Haakon1981 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Betyr det at man får 9300 poeng pr vei?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, beklager at det ikke kom tydelig frem.
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å se at bonusfeberen sprer seg :)

    Du veit kanskje om verktøyet Great cirkle mapper? Der taster du berre inn reiseruta og vips ser du avstanden i luftbårne mil. Dersom du veit bookingklassen, sjekker du hvor mange prosent opptjening per mil det er hos SAS med Turkish. Om bookingklassen kommer fram under bestillingsprosessen hos nevnte flyselskap husker jeg ikke i farta.

    Beklager om jeg her slår inn åpne dører :)
     
    Cphexpat, Herlov and RoadKing like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    ... en liten helgetur til Chicago i Go koster ca 4000 kr ..... 5 sånne turer for 20000,-
    Eller Boston, New York, Hong Kong og Miami?
    MYE kult det går an å gjøre ......
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Hos Turkish må du fylle ut navn og kontaktinformasjon før du kommer til det steget hvor du ser bookingklassen. Where To Credit er også et godt verktøy for å se hva de ulike bookingklassene opptjenes hos SAS, hvis du ikke vil kuke rundt med tabellene til SAS.
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ca 18 000kr med SAS i Biz til MIA og HKG om du er litt fleksibel. Begge gir 20 000 eller mer uten status.
     
  10. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Osl-CPH-Ams/ham/LHR-CPH-osl gir ca 3700 poeng i plus og koster ofte ca 2000kr.

    AMS har dårlig lounge.

    /koffert.
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    LHR virker og være stort sett billigst + at Lounge utvalget der er jo relativt greit. I HAM er det vel kun Lufthansa Lounge men den har forøvrig en super takterrasse (kun Senator delen) + at det er røyke muligheter i begge Loungene.
     
  12. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Misterix liker dette
  13. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har en oversikt over hvilke *A-selskaper utover SAS som gir 100% poeng også billigbilletter?
     
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Where to credit er fin for å sjekke spesifikke flyselskaper og deres opptjening. De har også et API du kan få gratis tilgang til som sikkert kan brukes for reversert oppslag - nå gir man input på flyselskap og evt. bookingklasse og får opptjening for en rekke selskap.
     
    pef liker dette
  15. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Følger på her.

    Jeg har litt ledig tid til en tur/retur formidagsflight 20. september før jeg skal på jobbreise med SK1471 til CPH kl. 15.10 og videre med SK609 til ZRH.

    Noen som har tips til en gunstig t/r i SAS Plus som kan gi meg en god start på ny opptjeningsperiode, slik at jeg er tilbake på OSL innen avgangen med SK1471 kl 15.10? Avgang fra OSL bør ikke være tidligere enn 10 da jeg må levere krapylene i barnehagen først, og jeg bør vel være tilbake på OSL ikke så mye senere enn 14.10. Så det er litt begrenset, men håper å få klemt inn mest mulig milage på denne tiden.
     
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    10-14 er omtrent det du har tilgjengelig her? Du rekker vel en tur retur Stockholm eller lignende. På så begrenset tid, og uten en gjennomgående booking med jobbflighten din er det ikke mye å anbefale.
     
  17. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Bare fire timer blir for kort med tid for å få en "ok" mileagerun, uavhengig av om det er poeng eller segmenter du er ute etter. Er det poeng, bør du ta turen helt til f.eks. AMS eller HAM for å få høyere opptjening på poeng (se poengtabell) noe 4 timer er for knapt til. Er det segmenter bør du ha minst 4 og fortrinnsvis 6 for å få ned prisen på hvert segment, noe du da ikke har tid nok til.
     
    Chrisbgg liker dette
  18. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde håpet å klare OSL-HAM, men ser ikke ut til at jeg klarer det og at tidene blir litt feil. Får vel nøye meg med OSL-ARN-OSL eller liknende, så får jeg booke senere flight neste jobbtur så jeg kan få inn litt milage. Denne kommende opptjeningsperioden (Sep-Aug) kommer jeg nok fint til å klare gull, men jeg har lyst til å prøve EBD på milage med en god del IC turer i løpet av perioden, så viktig med en god start ;)
     
  19. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekker ut en flight t/r CPH. Prøver å booke en flight som lander 11.10 og retur 11.50. Det får jeg tydeligvis ikke lov til. Se screenshot. Er dette kun CPH, eller hva for noe tull er dette?
     

    Attached Files:

  20. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan går dere eksperter frem for å finne ruter med meste mulig segment? Er det måter å lete på som ikke innebærer å tegne abonnement på expertflyer?

    Setter pris på tips dere har.
     

Del denne siden