Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

1. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    City-Jet og X-Fly "operated by SAS" gir full opptjening.

2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, manglar 8-9k til diamant. Kvalifiseringsperiode går ut 31.Mars.
    Ingen mail frå SAS om dette. Skal etter planen til NYC i mars. Men kanskje ein skal flytte til april om dette er sant?

3. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk dette svaret fra gullmailen:
    Hej Jan

Tak for din E-mail

Det er desværre kun muligt at blive kompenseret for manglende indtjening såfremt man grundet Aflyst SAS afgang har fløjet med andet selskab om manger point i optjening.

det er ikke muligt at få kvalificerende point for aflyste afgange hvor man har modtageg refusion .

Er dette riktig? Har andre fått andre svar?

4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,201
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønte jeg problemstillingen riktig? Flyvning kansellert av SAS, alternative ruter hele foreslått men passet ikke, så hele reisen ble frivillig avbestilt og refundert i sin helhet?
    Og så var det da ønskelig å få kreditert poengene som egentlig skulle blitt opptjent?

Hvis det er riktig forstått, så synes jeg det intuitivt høres riktig ut at det er konklusjonen ja.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det var mulig tidligere, men jeg finner ikke noe referanse til dette på eurobonus faq-siden nå. Kun som agenten sier at man kan få kompensert poeng hvis man blir flyttet til partnere.

Mener at det var et punkt for dette tidligere, men aner ikke når det har blitt fjernet isåfall.

6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det ville hjulpet deg med å få høyere status så definitivt skal du ha poeng selv om de har kansellert turen. Hva var tilfellet ditt egentlig?

7. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    989
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var mulig før ja. Jeg ba om dette i mars 2021, da vi hadde samme problemstiling i desember 2020 med flybilletter som ikke ble brukt pga. covid-19. Jeg har funnet frem til mailene jeg sendte med [email protected] angående dette. Da er svaret jeg får at dette er mulig dersom det antall poeng man da får kompensert fører til at man rykker opp et medlemsnivå. Jeg får avslag på min forespørsel da, fordi jeg mangler mer poeng for å rykke opp til diamant, enn det som jeg ville fått kompensert av dem. Men samtidig så sier de dette: "Såfremt du kontakte os før 31 maj 2021 hvor tilbudet er gældende til, og mangler de ca 8000 points til at blive Diamant så vil jeg gerne kigge på det igen."

Så det kan jo tyde på at den ordningen gjaldt frem til 31. mai 2021....

8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Det ville hjulpet med høyere status, ja.

9. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste foreslåtte alternativ endret oppholdet fra 4 døgn til 1 døgn, det ser jeg ikke på som et reellt alternativ. Du kan godt kalle det frivillig avbestilt, men jeg vil si at jeg ikke hadde så mye valg. Poenget med reisen falt bort med datoendringen.

10. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Da ville jeg definitivt klaget inn igjen. Du må huske på å nevne at du skulle reise i den perioden de var kampanje på 4x statusen og at pga kansellering så fikk du ikke opptjent det du skulle ha for å få høyere status.

11. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,201
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har tidligere kommunisert at de for en begrenset periode kompenserte for manglende poeng som ville blitt opptjent men som ikke var mulig fordi det var massive kanselleringer.

Da denne ordningen kom på plass var det kanselleringer i hytt og gevær, innreiseforbud og i praksis umulig å fly noe sted.
    Nå har de aller fleste land gjenåpnet med ulik grad av innreise-/karantenekrav, og den ordningen har blitt avviklet.

Jeg klarer ikke helt å skjønne hvilket grunnlag det skal være for dette. Her har det blitt gitt tilbud om ny routing eller mulighet til kansellering mot full refusjon. Hadde ny routing blitt gjort med partnere på andre passende dager er SAS villige til å kompensere for original routing pluss den ekstraopptjeningen med 4x-kampanjen, og ny routing med SAS ville jo gitt samme poengopptjening (eller høyere om bookingklassen hadde hoppet opp), og alt hadde vært riktig.

Det som bes om her, er å få alle pengene tilbake, ikke gjennomføre en reise og få 4 ganger så mange poeng på topp. I mitt hode er det en selvfølge at det ikke er innafor, og potensialet for misbruk hadde vært enormt.

holmen, tobeornot999, Eddie47 and 8 others like this.
  12. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Som du sier har det vært slik inntil nylig, jeg har nå fått et nytt svar fra SAS om at ordningen ble avviklet fra 1. november 2021, så det er ikke så veldig lenge siden…

13. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    848
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde en MR under 4x perioden hvorav noen legs ble avbestilt, og derfor ble turen også avbestilt. Noen som har erfaringer med å få poeng for den da, eller går det innunder overnevnte reglement?

14. Eksempel

Eksempel Medlem

Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har 89 legs registrert denne kvalifiseringsperioden som utløper denne måneden.

Har kjempet en kamp for å få registert et kansellert leg fra Desember (kjøpte ny billett med DY). Gullmailen har henvist meg videre til [email protected] men der er det ikke svar å få.

Jeg har ingen flere reiser planlagt denne måneden og risikerer å ikke få oppgradering til Diamant. Har SAS noe goodwill på 89-legs eller er systemet så firkantet?

15. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Ingen goodwill om du mangler et segment eller et poeng dessverre. Dønn firkanta.
    Men fortsett å purre på EB retto. Sendte du til .se eller .no? Hørt flere få raskere svar på .no

16. DamnStraight

DamnStraight In ebretro we trust

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Trenger bare å ventilere litt før jeg får svar fra [email protected]

Som flere over har snakka om så "tok jeg en sånn på slutten av kampanjen".

Hadde en tur Trondheim-Gdansk helga 28-30. januar for å komme opp på diamant. Skulle vært 40k statuspoeng inkl gullbonus og 4x kampanje.

Her ble turen fra Trondheim desverre så forsinket at jeg mista flyvningen videre fra Bergen. Fikk nye billetter med KLM frem til gdansk og altså 2 legs mistet med SAS i B.

På turen hjem ble flyet fra Gdansk kansellert og rerouting via KLM dagen etter her også. Her mista jeg 4 legs i Z.

Jeg sitter altså per nå igjen mer særs lite valuta for pengene... Det som skulle være 40k status ble knapt 4k...

Håper inderlig ebretro fikser biffen :(

17. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville bestilt noe billig asap :)

18. DamnStraight

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Historien fikk en lykkelig slutt!
    9999 grunnpoeng og 29995 statuspoeng på toppen, nydelig!

19. nico22

nico22 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor lang tid tok det før du fikk svar fra ebretro? Jeg sitter og venter på svar på to forskjellige saker, den ene sendt til .se og den andre til .no

20. DamnStraight

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Nei det tok ikke lange halten, jeg skrev mailen min på engelsk for å maximere sjangsen for hurtig svar. Sendte til .no.

Jeg sendte inn mail rett før jeg hadde den første ranten over, altså på mandag ca kl 17, og fikk mail tilbake fra sas onsdag kl 05:34.

Vil si det var over all forventning!

edit: Det skal sies at de behandler ikke saker som er mindre enn 7 dager gamle, så jeg ville sendt inn klage først etter 8 dager. Første mailen min som var rett etter endt tur fikk jeg i retur med beskjed om å sende inn på ny etter 7 dager var gått.

Del denne siden