EB-tilbud til diamantmedlemmer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cecilie, 07. des 2014.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Er bare ORD som er på 50% clearance sale
     
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare jeg som ser ironien i at rabatten er størst til arnestedet for FTU. Er jo ikke akkurat i EBs interesse at medlemsmassen tar seg utdannelse og evner å se forskjell på gull og gråstein... ;)
     
    LN-BEF and Cecilie like this.
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jo tenkes at "Rød-snutene" kommer med ORD ganske snart?
     
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er overkapasitet til ORD på vinteren, med ARN og CPH. De har tidligere kjørt flere ORD kampanjer i julekalender, jeg fikk gode gamle Eco Extra til 10 000 poeng per person en gang i februar.
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    ...og der tok nettsidene til SAS kvelden?
     
  7. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Chicago og Washington skiller seg ut som potensielle reisemål for meg. Hvilken av destinasjonene ville du valgt i midten av februar?
     
  8. slh1968

    slh1968 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ja nettsidene til sas "henger" ved innlogging, men dette var jo som forventet.
    Får feilmelding ved bestilling:
    Det oppstod et problem med å nå vår kundedatabase.
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Chicago kan være utrolig kaldt. Var der i midten av februar i år, det frister ikke til gjentakelse. Windchill på -40C.

    Ville nok i så fall valgt DC, men vær forberedt på at alt av museumer og attraksjoner kan stenges om det kommer 10 cm snø. Snakker dessverre av erfaring.
     
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville nok valgt omvendt. DC er vidunderlig vakkert om våren og passer seg bra for å spasere rundt en hel dag, mens Chicago - etter mitt syn - ikke er så avhengig av godt vær for å være interessant. Kaldt som fy når det blåser som verst, men vi er da nordmenn og vet å kle oss...

    Jeg ville dog ikke har brukt hhv. 30.000 og 36.000 poeng + 5-600 kroner i skatter på en slik tur. Ser priser med SAS i Go (low) fra 3700 NOK i februar. Da opptjener man i tillegg minst 8000 EB-poeng (statusbonus ikke inkludert), som man ellers måtte ha flydd 32 ganger innenriks for ca. 1000-lappen hver gang for å opptjene.

    Edit: Etter å ha tenkt litt, har jeg konkludert med at jeg definitivt ikke ville brukt så mye poeng for en billett som er såpass rimelig (avhengig av datoer selvsagt). Ville heller betalt cash og forsøkt å bruke 15.000 poeng hver vei for å sitte i Plus.
     
    Last edited: 09. des 2014
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Synd de ikke kjører 50% på innenriks, men siden jeg uansett skulle bestille og kun har ventet på tilbudet så tar jeg nok å slår til på 7000 poeng.
    21000 poeng for en reise som ofte koster 10 000 kr er vel grei deal :)
     
  12. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for feedback. Jeg er også litt usikker nå. Får tenke litt på det. De fleste poengene mine utløper ikke før 31.des 2018. Så jeg har god tid ifht. å bruke de opp. hehe.
     
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Alt kommer jo til syvende og sist an på hvordan du verdsetter poengene dine. Fordelen med EB-reise er at den kan avbestiller inntil 24t før, men ved å avvente bestilling, kan prisen (i cash) t.o.m. synke når nyttårssalget tar til. United er f. eks. eksperter på å prise seg akkurat litt lavere enn konkurrenter som har kampanjer (ofte uten å reklamere for det), så litt is i magen kan fort lønne seg.

    I mine øyne har 30.000 poeng større verdi som "last mintute" innenriksbooking, enn ved å bruke de på SAS Go på longhaul. Go-produktet til SAS er kuttet til beinet og nærmer seg med stormskritt et BoB-konsept, så opplevelsen ombord vil nok være bedre hos f. eks. Lufthansa og Swiss (men da opptjener du også færre poeng). Plus hos SAS er helt kurant, særlig hvis du har oppgradert med en billig Go-billett. Så vidt jeg vet flyter fortsatt alkoholen fritt i Plus, men de virker å være litt uenig med seg selv om snacks (f. eks. chips) skal være gratis i Plus eller ei (det er jo gratis i Plus shorthaul).
     
  14. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har prøvd å søke på bonusbilletter i en 3 timers tid kommer ikke gjennom hos sas, bare står og henger:mad::mad::mad::mad:
     
  15. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis man skal ha god opplevelse, forholdsvis billig, så er det helt klart ORD med opphold rundt 14.mars 2015. Da er det 60 års jubileum for St.Patricks day paraden i Chicago. Liker man en god fest, gjerne en god amerikansk fest med masse teite hatter og kostymer (me not so), og hvor alle er blide, så er dette greia. Stor fest, kombinert meg mange shoppingmuligheter :)

    Behøver heller ikke være så veldig kaldt, se vedlagte fra 20.mars 2012...helt sykt...o_O
     

    Attached Files:

    Herlov liker dette
  16. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    For meg som i utgangspunktet ikke reiser i jobbsammenheng men har flydd ekstremt mye på privaten de siste to årene. Nå planlegger jeg å ta det litt med ro de neste årene. (Vi får se om det går). Så derfor har jeg ikke så store forhåpninger om å spe så veldig mye mer på bonuskontoen med det første. Og det blir jo mindre aktuelt dessverre etter disse omleggingene i opptjening og uttak generelt.

    Kremt. Så jeg svei av 36000 poeng og 590 NOK på en tur/retur IAD jeg. Aner meg at det blir små sjanser til oppgradering. Men man skal vel aldri si aldri? Det eneste som var litt teit er at jeg må et ekstra hopp via BGO på utreisen. Men man overlever vel det også. Har i alle tilfeller sikret meg sete på nødutgang på IAD-CPH på returen.
     
  17. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg endte opp med å betale 586kr for en liten tur til MUC, skjønner ikke meg helt på disse avgiftene. Turen hadde kostet 2240kr hvis jeg skulle betalt cash, og med tilbud på poeng så synes jeg det er greit å veksle 10K EB inn for 1600 kr, hadde jo bare fått 1875 poeng for turen uansett.
     
  18. Hobo hobos

    Hobo hobos Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Var det slik at ein kan avbestille go-billettar, og få tilbake alt av poeng/avgifter?
     
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, bonusbilletter er refunderbare :)
     
  20. Hobo hobos

    Hobo hobos Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar.
     
    Royal liker dette

Del denne siden