Etter jeg ble EBP(mars15), blir jeg alltid oppgradert om det er ledige seter en klasse opp når jeg flyr med SAS, så sant jeg ikke flyr business. En sjelden gang har det skjedd med LH og nå sist med Koreanair.
Tror neppe Korean Air upgraden din har noe med statusen din å gjøre, de er ikke i Star Alliance engang Korean Air er medlem av Sky Team med KLM etc
Fikk en oppgradering i dag... 18 timer ca før avreise på email Oslo- New York Hadde orginalbilett i sas tilbud etttelleraent ekstra billig... Sas Plus er ikke godt nokk for meg, skal nokk få biznizz til slutt skal du se...enten fra loungen i Oslo, eller ved Gate Gikk sist gang til Hongkong fra Arlanda
En liten oppdatering fra SK-907 Oslo-newark. Er meget missfornøyd med servicen i dag, Biznizz klassen hadde mange ledige seter igjen, og eneste mulighet å bli oppgradert, var med poeng, måtte ut med 25.000, siden jeg hadde blitt oppgradert til Sas Plus fra før, men nei, jeg slo ikke til på dette. Tok til takke med setet Plus, noe som var meget komfortabelt, og angra ikke så masse på verken oppgradering med optiontown som skulle ca 5200 kr, så nei her blir jeg sitttendnes, men litt oppgitt på sas at drikkevann gi vekket sete i Biz til en god kunde, selv ved stor ledighet. ellers god tur så langt denne lørdagen Storkoser meg i setet her, ledig sete ved siden av,men eneste så irritere meg foreløpige trenge nettbrett å skrive på, ellers har drikke komt, og sideformer er halvveis fult. Ha en god helg så langt. Blir bare 6 timer igjen, så hjemover med Delta airlines ikveld, jaja ha det litt gøy! v
Nå ikke for at være pernippen her, men fikk du ikke courtesey upgrade til plus sist du reiste også ? Og videre gratis til business ? Og denne gang courtesey upgrade fra go til plus med en billig billig billett...? Synes da egentlig det er ganske bra levert av SAS Nyt turen i plus så godt du kan da
En liten status etter å ha kommet frem til HKG: Fikk ikke oppgradert videre til business i loungen på CPH, det måtte de ordne Stockholm visstnok. Vi ble kraftig forsinket ut fra CPH pga manglende piloter, men de ventet på oss på ARN (var rundt 15 personer med connection til HKG). Prøvde da med poengoppgradering ved gate, men det var visttnok fullt (var mange ledige dagen før). Talte rundt 10-11 personer i Plus, så det var mange ledige seter og hadde en to-seter alene, samt ingen foran eller bak meg. Servicen og maten var helt topp, og setet meget behagelig. Var andre gang i Plus på langdistanse og må si at på dagflygninger så er det et svært godt produkt. Var strålende fornøyd og godt utvilt når jeg kom frem, så takk til SAS for courtesy upgrade selv på den billigste billetten
Jeg er vel ikke akkurat eneste som tenker du burde være fornøyd med servicen om du har betalt ca 3000,- og sitter i Plus Du har nok bare blitt litt bortskjemt Akkurat dette er vel også grunnen for at hverken courtesy upgrade eller seatblock er offentlige goder. Alle er fornøyd om det skjer, men tror man at det skal være sånn blir man potte sur om det ikke skjer.. For all del, jeg blir sur om jeg ikke får ledig midtsete når jeg flyr..
Ja det stemmer det, fikk til plus sist gang til hongkong, og gratis opp til biz, sinnsykt kult! Er da det virkelig er kjekt å fly uansett når du ser du blir verdsatt en gang iblandt ved tilgjengelighet. Klart det e stas å bli oppgradert gratis, men det sko jo bare mangle å få noe igjen, etter å ha nådd statusen selv ut fra egen lomme, bortifra di så får reiser dekka av arbeidsgiver og diverse. Er vel flere av di så har brukt egne penger på det, men dette er min mening.
Helt logisk at du ikke får gratis oppgradering til Business bare pga det er ledige seter der. Hvorfor skulle SAS gi bort det? Og hvorfor skal det være forskjell på om det er betalt av jobben eller din egen lomme? At SAS gir oppgradering til PLUS er jo helt kanon, du får mer enn du betaler for.
Hadde du betalt alle turene selv, og virkelig fått en oppgradering å to iblandt som takk for at du flyr med Sas, og er en trofast kunde med Diamant status, så hadde du forstått hva jeg hadde ment... Men kansje du flyr med sas, og ikke helt forstår hva jeg mener, jaja, da er det ikke opp til meg å prøve å la deg forstå. Absolutt flott med gratis oppgradering, men ja skulle bare mangle å få noe sånt tilbake som en av godene av å vær trofast mot ett selskap, synes nå jeg! Send meg en privat melding viss du vil diskutere heller....
Men hvis SAS giver upgrades til C hver eneste gang der er plads til EBD/EBP, hvad er så incitamentet for at købe i C, hvis man alligevel bliver upgraded. Mener at Diamond-up er et rigtig fint initiativ af SAS, og det giver ydermere en lyst til at booke Plus Saver når de er på tilbud, da det blir Up'et til C, og at det tillader flere på samme PNR er jo super for familier/venner. Og mener ikke at SAS skal skeldne mellem hvem der bruger mange penge privat/på job/ el. begge dele - ville glæder mig over hver eneste upgrade man fik, i stedet for at ærgre sig over ikke at komme på Buis hver eneste gang der stadig er ledig plads
Jeg spør igjen, hva er forskjellen? SAS vil faktisk heller har en forretningskunde enn en privatreisende i de aller aller fleste tilfeller. Jeg reiser en hel del med SAS skal jeg si deg, både privat og med jobb. I fjor hadde jeg 123 legs med SAS om jeg ikke telte helt feil. 3 måneder inn i ny opptjeningsperiode har jeg 50 flights. Både langdistanse, full-flex billetter, SAS Go, SAS PLUS, intra europa, travelpass i Norge etc. Så joda, jeg flyr en hel del med SAS. Fikk oppgradering på privat tur til Hong Kong i høst, topp fornøyd. Om jeg da ikke får noe jeg ikke har krav på (oppgradering til business), kan jeg ikke bli sur for det
Forstår heller ikke logikken her og ikke minst: Hvordan i alle dager skal SAS vite om du har betalt fra egen lomme, eller om det er arbeidsgiveren som har betalt? Xxx.
Er ikke diamant, men en lousy sølv. Ble likevel oppgradert til Plus fra Shanghai til København i beg. av januar. Da vi sjekket inn fikk vi, både sønnen (uten status) og jeg klistremerke med et 1-tall på boardingkortet (betyr det noe mon tro?). Før boarding ble navnet mitt ropt opp og vi fikk begge nye boardingkort. Xxx
Faktum er at du har vært heldigere enn de fleste her inne mtp oppgradering. Heldigere enn normalt... og fortsatt klager du. - Med slik misnøye og tydelige mangel på hvordan det normalt sett fungerer, skjønner jeg at flere av oss får "piggene" litt ute. Hvem som betaler billetten kan ikke SAS bry seg om, og hva vet de om du får pengene igjen av arbeidsgiver eller ei. Dette blir bare rør. Tror bare du får være glad for de oppgraderingene du har fått og håpe det fortsetter... men å klage at du ikke får gratis oppgraderinger, selv om det er ledige seter i biz, det er bare tull
Diskusjonen om egnes vs. andres penger passer sikkert best i en egen tråd, men det er rimelig spesielt å hevde at billetter betalt med egne penger skal ha forrang til / større rett på / være mer rettferdig om de får oppgradering enn billetter kjøpt med andres penger. Og hva er egentlig andres penger? Bedrifter flyr jo ikke folk rundt omkring fordi det er gøy, i motsetning til privatreisende som i stor grad reiser nettopp fordi det er gøy. For bedrifter er reising en investering og et nødvendig onde, som på sikt forhåpentligvis genererer økte inntekter. Da kan plutselig pengene komme tilbake igjen, i motsetning til privatturen til Las Palmas. Las Vegas kan være et unntak, men de fleste taper også der. Finnes det folk som utnytter en bedrifts reisepolicy til egen vinning? Garantert. Det er det imidlertid bedriften selv som må avdekke og håndheve, ikke flyselskapet gjennom oppgraderingsregler som skiller mellom privatreiser og bedriftsreiser. Som om det noen gang skulle være mulig å kontrollere. Hva hvis man får en reise i gave eller vinner en konkurranse der hovedpremien er en flybillett? Hva hvis man booker fem reisende sammen på en guttetur til München, legger ut for alle for så å få pengene igjen? Skal man sende inn kvittering til SAS for å bevise at alle reiser for egne penger og følgelig stå først i køen når oppgradering deles ut? Nei, at det kan føles surt å oppleve at noen får Diamond-status "gratis" (mot at de oppgir 100-150 døgn av sitt liv hvert år til andre formål enn f. eks. familien) mens en selv makser kredittkortet på å gjøre det samme privat (med familien?), kan kanskje være et poeng. I så fall er det ikke usannsynlig at det er ens eget (for høye) forbruk som er problemet, ikke andres. Til de anbefaler jeg Luksusfellen. Ps... Jeg har sittet i begge leire. Både brukt altfor mye av egen lomme på (unødvendig) reising (som førte til EB-status) og nå reise altfor mye for andres penger (som har ført til EB-status).
Tror nok BA Gold GGL er veien å gå hvis du vil ha en regelmessig god sjanse for free upgrades etter hva jeg har lest av andres erfaringer... Gleder meg til den dagen min første SAS long haul-tur kommer og spenningen om jeg får eller ikke får gratis plus eller kanskje til og med business for en simpel go-billett setter inn En courtesy upgrade er jo et ekstra gode, ikke en "hygienefaktor" for de som har lært om det på skolen.
Er der nå, skal til NY i morgen i GO, men ikke hørt noe ennå. Første langturen og da selvfølgelig aldri blitt oppgradert før. Me får sjå. P.