EBD: Smoothie er ikke drikke

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CrotchRocket, 24. sept 2015.

  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kranglet frosne kjøleelementer gjennom sikkerhetskontrollen på OSL.

    Is er ikke flytende.

    /koffert
     
    KainBenwi liker dette
  2. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    De som fikk "æren " for innføringen av disse reglene burde vært belønnet med 40 "drager" - hver.
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel kun SAS-crew som klarer å gjøre en sak ut av om smoothie er drikke eller ikke. Jeg blir helt målløs.
     
    gregas85 liker dette
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    SK4098 as we speak.. Fikk vann på flaske, smoothie(!) og to glass eplejuice uten å betale. Måtte ut med 25 for en Pringles!

    Så Purser her annerkjenner smoothie som drikke!
     
    Scandipendler and Baldrick like this.
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble en gang forklart at deostick var å betrakte som flytende. Var i ferd med å fyre meg opp, men så var volumet jammen meg markert som ml, så jeg måtte kapitulere. Har siden lagt deosticken i håndbagasjen uten å ta den opp på ren trass, og aldri fått noe problem.
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Deostick går under regelverket som flytende ja. Men jeg tror dem fleste ikke gidder å bry seg om den selv om den ikke er lov vis den er over 100ml.

    Den værste plassen jeg har vært borti var i manchester. Hvor dem scanna baggasjen min 3 ganger. Grunnen viste seg å være at jeg hadde linser i den. Som tydeligvis er flytende. Hvilket tok meg litt på senga. Linsene er flytende :p
     
    Baldrick liker dette
  7. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tipper at CC som sa til deg at smoothie ikke er drikke har nok ikke særlig høy IQ. Uansett så går dette inni rekka med å latterliggjøre hele EBD. Sorry SAS, men en smoothie koster dere 10-15 kr i innkjøp.
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Her er jeg enig med CC;
    Smoothie er helt ut - Ramløsa er helt in.
    Tøm de svenske fjordene først.
    Når det plutselig blir "Mjøs vann" og Hamar Export, da har vi på .no siden et problem.
     
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis de handler på COOP Obs (Ola Strands gamle arbeidgiver) får du 6 for 30,- dog kampanje.
     
  10. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis de handler over grensa i sverige så får du dem enda billigere ;)
     
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Da bør jo også vin falle utenfor drikke da det lages av druer, som så vidt jeg vet kommer i fast form for deretter å prepareres til det vi kjenner som vin. Kan ikke noen med EBD spørre om dette ved anledning? Fortrinnsvis samme dame som mener at smoothie ikke er drikke(!). Ellers er jo dette en liten sak, men jeg kan forstå at man som EBD blir litt lei når det averteres med fordeler og så er produktet så lite konsekvent.
     
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det må kun være noen få besetningsmedlemmer som ikke har lest "memo'n" i det siste. Jeg spør alltid om smudi på tur, og har ikke blitt nektet en eneste gang til nå!
     
  13. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    I går måtte jeg betale for sprudlende vann fra Oslo til TOS, så hverken orientert om hvor EBD sitter eller observant nok når jeg overleverte kredittkortet med EBD på. Giddet ikke ta diskusjonen når kort og kvittering kom tilbake - damen virket både stresset og småsur. Til hennes forsvar var det stappet til randen ombord.
     
  14. AtleSimonsen

    AtleSimonsen EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Det var jeg som opplevde dette. Switcher mellom å ta ramlösa eller smoothie på flightene. Første gang jeg har hørt dette og ble tatt litt på senga av det hele. Min mor som har vært CC i 40 år hadde aldri hørt om det, antar at CC hadde håpet på å få ha smoothiene selv. Spesielt når kundene kan reglene bedre enn de ansatte.
     

    Attached Files:

    Jan Fredrik, Herlov and Cecilie like this.
  15. MathiasH

    MathiasH Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Det eneste jeg er heeeelt sikker på, er at østers i alle fall må regnes som drikkbare. DET lukter ny EBD-perk, det!
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan vi vel neste regne med kaviar som flytende også? I alle fall i kombinasjon med sjampis?
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Osl-boo i går.
    Jeg og fruen hadde byttet seterad. CC spurte om jeg var EBD med en diskré tone , og vi fikk både vann og smoothie uten spørsmål. Slik skal det være :)
     
    Scandipendler liker dette
  18. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    De 5 flightene jeg har hatt denne uken har de tilsynelatende ikke hatt oversikt over hvem som er EBD. Kortmaskinen klar hver eneste gang (og på siste flight tok de for sikkerhets skyld også betalt for drikke... ;)). Kanskje jeg bare ikke smiler nok... :)
     
  19. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Iflg. TSA så er den ikke flytende:
    http://blog.tsa.gov/2013/07/tsa-travel-tips-tuesday-flying-with.html

    http://blog.tsa.gov/2015/03/spring-forward-with-tsas-2015-spring.html

    Ei heller iflg. Luftfartstilsynet, så velkommen i forvirrings-gjengen @blystan ;)
    http://luftfartstilsynet.no/avdelinger/Security/Væskeforbud_taxfreevarer_barnemat_og_flytende_medisiner
     
  20. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Og der ser du hvorfor det er vanskelig for vekterne. Fordi jeg f.eks fikk aldri opplæring i at akkurat Deo-Stick er ok. Mens lepestift skal ikke være ok, for det er flytende (Fikk vi vite) Såeh, alle må tolke selv. Og vi tolket det til at Deo ikke var ok i alle typer (måtte i pose med 100ml regel)
     

Del denne siden