EBG bag tag

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Mr.FastTrack, 21. mai 2015.

?

EBG bag tag innafor eller ikke.

  1. ja praktisk det

    97 vote(s)
    80.8%
  2. Nei, skikkelig ukult

    23 vote(s)
    19.2%
  1. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Bruker de på all bagasje som må eller kan sjekkes inn, pluss PC-trilleveska mi som WF helst vil merke med "delivery at aircraft". Hvorfor bruke disse? De er gratis, og lette og kjenne igjen. Utover det gir de ingen fordeler. :)
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har lekt med tanken på å produsere et matt-sort kort med en sølvfarget panda på. Pandaon.

    #EBP
     
    DanH, Kjakan, Scandi and 5 others like this.
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Synes det er helt greit med EBG tag på håndbagasje, men hva gjør man hvis man mister status? Tar man den av, eller lar den henge?
    Uten å nevne noen så vet jeg om personer som flyr rundt med Pandion bagtags uten at de har EBP status, og det synes jeg blir litt overkill :confused:
     
    Larata liker dette
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet blir vel litt om du noen gang har HATT Pandion-status? If so er det mindre kritikkverdig enn vår venn som flyr rundt med det og som aldri har vært i nærheten av å inneha statusen..
     
    Last edited: 22. mai 2015
    Joachim, Scandi, vegardg and 2 others like this.
  5. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, sett meg på listen over forhåndsbestillinger!
     
  6. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    #touche
     
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    For å videreutvikle denne tråden litt ... Hva om man har flere statuser innenfor ulike selskap. Har man da flere bag tags (typ BA Silver og EB Gold) på bagasjen? ;)o_O
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp.. Blir som en Rimowa med masse klistremerker ;)
     
    Herlov liker dette
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en strålende idé; Det burde vært mulig å produsert en Bonusfeber-tag! Det ville nok bidra til fred på jord og at alle fremsto som like. Jeg vil foreslå knall rød som farge, det ville vært lett synlig og fjerne enhver tvil om at her kommer et menneske som ikke er helt som andre; som store deler av året sitter ensom og skjelvende på et oppgradert hotellrom med en gratis vannflaske (hilsen fra vertskapet), og sjekker bonuspoengene sine...

    Felles skjebne er alltid en trøst.
     
    Sjefen1234, DanH, Funkybob and 8 others like this.
  10. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan man ikke gjøre! En tag per koffert! Det blir komplett kaos og uoversiktlig dersom man ikke ser status ved første øyekast ;-)
     
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    For mange tags ift. kofferter? Fortvil ikke!

    [​IMG]

    God fredag!
     
    Sjefen1234, Edvard, Funkybob and 3 others like this.
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    καλό Σαββατοκύριακο
     
    Henrik liker dette
  13. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har ikke "landa" enda. I min omgangskrets er det veldig få statusreisende, så jeg føler meg så drøyt konge når jeg flasher Bagtag i gull fra EB og OW. Satt faktisk ved tanken på omtrent å feste en tag til jakka mi når jeg leste denne tråden. Endte opp med å fjerne alle på alle kolli jeg bruker. Så nå trenger jeg hjelp til å fortsatt framstå som kul blant dere reiseglade. Dette var en skjellsettende opplevelse på en fredagskveld...
     
    Cecilie, Asbjorto, Baldrick and 2 others like this.
  14. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ingen skam å flashe bag-tags... Jeg synes det er superstas! Har festet en på ryggsekken jeg går med til daglig, og later stadig som er jeg er på vei til nye eventyr i Langtvekkistan - selv om jeg bare er på vei til jobben i Nydalen. Liker å tenke at mange sikkert kikker litt misunnelig og ikke så lite imponert bort på bag-tagen min. "Lurer på hvem han uber-coole fyren der er - kanskje han jobber i PST med superhemmelige oppdrag der han bare har med seg en liten sekk full av ulike pass og kredittkort?" Og at jeg må fylle dagene, kveldene og nettene i ensomhet med krevende oppdrag for å redde verden eller en vakker kvinne.. puh.. tøft, men noen må gjøre jobben.

    Altså - det skal ikke mer til enn en bag-tag eller to for å redde en dagdrømmende bonusfeberist - det er vel ikke noe galt i det? (Fikk nettopp EBS-kortet i posten i dag, så jeg er kanskje litt preget av det - synes det er stas, jeg)
     
    Sjefen1234, DanH, Cecilie and 8 others like this.
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he... Du er borte noen dager, og så... DÆNG!!! Made my day

    Du er så klart kulest om du har samtlige på håndbagasjen. Jeg har alle! SAS, BA, KLM, Fairmont, Hyatt, Marriott... ALT!!! Det er eneste måten å vise de andre på flyet at du har rang.

    Elefanten har tonet litt ned nå. Fra å veive sølvkortet over hodet ved boarding og hoie, har han gått over til å bare holde det stille i strak arm.

    Spøk til side: På innsjekket bag bruker jeg det alltid. Hvorfor ikke? Det er jo ikke flaut å ha gullkort eller sølvkort? I "værste" fall prioriterer de bagen din
     
  16. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har kompis som har reist mye nede i søramerika og han hadde da fått beskjed fra en kollega der nede at han ikke måtte ha gullkorttags og eller dyr koffert, for da var det mye større sannsynlighet for at bagasjen "forsvant" eller at noe oppi bagasjen "forsvant". I Brasil så var det visst om å ha så nøytral koffert som over hodet mulig.

    edit. Sikkert mange andre steder i verden det og kan være en fordel ;)
     
  17. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Har forlengst sluttet å ha på innsjekket bag.. De rives så lett av. Liker bagasjelapper av typen som noen selskap har, som LH. Rapper mange med meg I MUC og FRA ved innsjekk.

    Ditt navn, adresse , tlf, mail etc på venstresiden, hotelladressen på høyre siden. Lukker og henger på. De er så lette at de ikke rives av..

    Venstresiden har jeg skrevet på Word, lagd en hel remse , klippet av mange. Limt inn på venstresiden med limstift og har hjemme . Ved hjemreise, krysser jeg ut høyresiden og lukker igjen. Selvfølgelig har noen reswerver med meg...
     
  18. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    For å si det sånn; på en hvis Do for en stund siden var EBG/D/P tags godt synlig i hattehyllene.

    Norge er jantelovens høyborg og EBD tagen på min Rimowa er min måte å vise fingern til alle jantelovelskere i formsko der ute ;) :p
     
    Sjefen1234, FastLane, Jørgen and 4 others like this.
  19. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bagasjetag på innsjekket bagasje. Varierer med dagsformen om jeg slenger på den røde Emirates-taggen, EBD-tag, airberlin Gold eller en liten kul Singapore Airlines tag jeg fikk av Singapore Airlines Mannen i fjor. Hvis jeg virkelig føler for det, kombinerer jeg selvfølgelig alle fire. Håpet er jo selvfølgelig at noen skal tenke "åj åj åååååj, hu der der skikkelig bereist"

    På min PanAm messenger skulderveske som er min nye standard håndbagasje (gått bort fra 71 grader nord ryggsekken) så trenger jeg jo strengt tatt ingen flashy tag. Bare baggen i seg selv oooooser selvtillit ved å gå med memorabilia fra et flyselskap som gikk konkurs 119 dager etter at jeg ble født.
     
    Sjefen1234, Brunello, SASDC8 and 2 others like this.
  20. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    He. He får vel dra fram min PA også . Eller fargerik Natonal Airlines , 40 år tilbake .
     

Del denne siden