EBG bag tag

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Mr.FastTrack, 21. mai 2015.

?

EBG bag tag innafor eller ikke.

  1. ja praktisk det

    97 vote(s)
    80.8%
  2. Nei, skikkelig ukult

    23 vote(s)
    19.2%
  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer 2 stk i brevet med Eurobonuskortet/Co-brandet kredittkort.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer med nye kredittkort (om du har noen av de co-brandede).. Ellers vil jeg tro at de kommer med medlemskortet. Om alt feiler kan du bestille på SAS.no - Mine sider..

    Har noen ekstra liggende, så du kan omså si fra så sender jeg. Kun gammel type dog, men det er kun det frua har fått fra SAS, selv om hun har fått disse leeeenge etter EB 2.0..
     
  3. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke noen co branded. Men satser på at det kommer med kortet da. Vis ikke så bestiller jeg. Og kanskje blinker til @Jørgen for å øke harry faktoren med å ha en fra før jeg ble EBG selv :p
     
  4. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer samlet i konvolutten
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De kommer i posten når du blir EBG. Det kommer ingen EBS-tags fordi de ikke finnes lenger :)
    "Alle" er jo uansett EBS...
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Fordelene med EBS er jo så små at dem er latterlige også da. Av det som har noe å si sånn innimellom må være 10% best tilgjengelighet og 1 ekstra baggasje.
    Skal bli godt å bli EBG og faktisk få noe. Veldig spent på om dem godtar at jeg bruker fasttrack i USA med EBG gull på appen, men ikke fysisk kort når jeg drar. (Vis jeg har så flaks at det rekker å bli oppdatert)
    Men nå fikk jeg mer lyst på en sølv bag tag også. Siden dette ikke eksisterer lenger. HAHAHA
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det ville jeg ikke tatt for god fisk. Det fungerer ikke på OSL en gang...
    Det står heller ikke utløpsdato på kortet i appen..
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg scanner da bare boardingpass i FT på OSL?

    Det er værre med *G lounger SAS ikke benytter seg av, i loungene SAS benytter seg av (f.eks. LH T2 LHR) har jeg aldri vist fysisk kort. Men nå har jeg heller ikke besøkt alle loungene da... ;)
     
  9. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Nei. Jeg tar ikke dette som god fisk. Selv om SAS sa til meg at dette har same gyldighet. Så vis det har dukka opp så tenkte jeg at jeg skulle prøve å få innsjekk her i Norge til å oppdatere innfoen min. I et håp. Siden jeg lander på ORD 12:20 og har connection 13:56. Og har stått i LANG kø der før. type 1 time kø til SK.

    Det som irriterer meg mest er at dem ikke godtar boaringpassene som SAS gir meg. Så må bytte til nytt boardingpass i skranken før jeg kan gå til SK. Noen som vet hvorfor?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er korrekt. Men har du f.eks, med deg en statusløs kollega som gjest må du værsågod vise fysisk kort. At du har trykt SK*G eller EBG på boardingkort er ikke på langt nær god nok dokumentasjon på at du kan ta med en gjest...Kort i app er også noe som blir fnyst av og ikke akseptert.
     
  11. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Da printer jeg denne og tar med. Og går ikke det så får SAS en irritert klage mail i håp om et lite plaster på såret ;)
    You are now talking to Ronni
    How can I help you?
    Ronni: Hello and welcome to SAS - what can I help you with?
    You said: Hello Ronni.
    You said: Is it true that I can use my EBG card in my app for using fasttrack and lounges, or do I need my physical card? I have'nt gotten this yet and want to use the fast track in Chicago
    Ronni: no you can show them the app and that should be enough
    You said: Will it be the same at Oslo when I'm flying there too?
    Ronni: yes you can always use the app as a digital card
    You said: Thank you for your help :)

    Har den på mail, så printer seff ut fra mailen og ikke bare teksten her ;)
     
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Mine tags kom sammen med co branded kort, mastercard og Diners kom samme uke, Amex kom 3 uker etter, vanlig kort måtte jeg bestille fra sas.no
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv i alle fall å unngå han litt eldre mannen som ofte står der.
    Jeg sendte en klage til diamondmailen om dette da jeg vet at mange har blitt stoppet. Jeg vet ikke om de ikke forstår norsk eller bare prøver å avvise det men svaret var at "det er viktig å ha med seg bevis på status når man reiser i tilfelle blablabla" og "ikke alle kan godta co-branded kort bla bla bla"...
    Forøvrig er det i følge fasttrack-ansatte SAS selv som har satt kravet om at man må fremvise fysisk kort for å passere med gjest... (forstå det de som kan)

    Det var jo ritkignok et co-branded kort som hjalp, og ikke appen...
     
  14. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Har jobba 4,5 år i SK på gardermoen. (Men et annet område) Og alle sjefene er dem samme. Så da ber jeg om å få snakke med Vaktsjef. Som jeg av alle er på fornavn med. Joda, jeg gjør jo det da bare for å være drittsekk, men da regner jeg med at jeg får komme inn ganske fort eller at den personen får seg en fin innsetting i hvordan reglene er.
    Men mest sannsynlig får jeg vel vite at vaktsjef at da gir SAS ut motstridende info der også. Men at jeg skal få slippe inn. Hehe. (Dette vil seff ta meg LANG tid, så må passe på å ikke blokkere for alle andre i FT som trenger den der og da.
     
  15. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Det er snakk om en liten sort tag? Selv sas crew vet ikke hva det er! ;)
     
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk min Emirates Skywards Silver bagtag i dag og har tenkt til å bruke den med stor stolthet da det er den eneste bagtaggen jeg har
    Tar snart alle statuskort uansett valør, fly hotell osv i hullemaskina og henger de på pc-baggen, så vet jeg hvor jeg har de!!
     
    KristianSk liker dette
  17. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Uhm, finnes disse taggene lenger? Kanskje baggage handling kunne dumpet disse på båndet litt kjappere/lenger fram i køen? *fåfengt håp*
     
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har festa kort på alle glidlåsane på allværsjakka mi som alltid vert brukt på reise. Veldig enkelt å opne lommer og no går det også bra å opne eller stenge luftinga under armane med vottane på. I tillegg er det ikkje lenger nokon som vert spesielt gruske i barten når eg pressar meg fremst i køen for boarding.

    LRM_EXPORT_20170905_200737.jpg
     
    Jhafeld, drsyk, Bolle and 31 others like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Du har vel et par bak også .... så alle får sett ... også de med sølv du passerer i køen ved gate ...
     
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Di flestes bedre halvdel smykker seg i gull og diamanter for alt det er verdt. Så da syns jeg virkelig at vi her inne også kan få gjøre det på "vår" måte. Prismessig koster vel fort et diamantkort like mye som en diamant ringt :cool:

    Btw @Stuttfeiten det forventes ved neste felles MR at du stiller opp i den jakken + en IF t-skjorte under!
     

Del denne siden