Når jeg reiser slik som dette reiser jeg bare med kabinkoffert .. den pakkes systematisk for å få plass til alt og så jeg nesten kan finne det jeg trenger i mørke på flyet. I dag skulle security absolutt sjekke skoene som ligger nederst i kofferten, sjekke Las Vegas støvet .. når han da hadde rotet alt opp og skulle lukke så han dypt fortvilet ut og lurte på hvordan jeg hadde fått plass til ALT dette .. Jeg pakket selv.
Det er noe underlig med United .. Club United! Ved innsjekk spurte jeg om hun trengte gullkortet, neida alt er inne her. Kom til Loungen .. nix, ingen adgang! Vel, jeg har gullkort i SAS har dermed adgang .. hun fikk kortet, tastet nummer og masse greier .. , det står dypt her inne at du er gullmedlem .. Damen hadde en betydelig bedre tilnærming enn hun på EWR, der var det NEI med store bokstaver .. måtte da gjestes inn av min sønn. Her på LAS sa damen.. gå inn du, så skal jeg se om jeg fikser dette. Etter en stund kom hun smilende inn og sa at hun hadde vunnet over maskinen! Ser dere forskjellen?
De hadde ikke mat så langt bak .., men på den annen side så fikk ikke de foran heller. Men noe fikk vi Jeg kan ikke huske å ha reist med en B737-900 før, men det kjentes ikke anderledes ut
Litt kult på flygningen da, han gikk rundt til de få i Business og delte ut servietter hvor han hadde skrevet ankomstgate og tider og gate på neste fly .. da han kom til meg hadde han lappen «dessverre uten gate» jeg visste alt som sto på servietten og i tillegg kunne jeg fortelle ham at gaten var G9 ..
Siden ble avslått (sikkert for gniten) hadde jeg ingenting her inne å gjøre. Det er underlig kjennes litt hjemme når denne dukker opp i synsfeltet Ellers er alt som normalt .. og 22H er tomt
Så var vi der igjen .. samme førstebestilling hver gang Lett blanding av svensk og dansk besetning, de smiler foreløpig
Veldig fin flygning .. kylling til middag og den var faktisk god. Litt soving og litt film .. sov gjennom noen kapitler i lydboken og må vel spole litt tilbake. Var en tur bak og hentet en dobbel GT, så Eddie har hatt en godkjent tur i Plus
Kjenner meg igjen. Minnes spesielt en gang da jeg hadde vært jorden rundt på foredragsturne i 3 uker. Siste foredrag var i Chicago, da jeg kom til loungen på kvelden og så maskina utenfor var det nesten så jeg gråt en skvett. Den gang fikk man papiraviser ombord også. Det å sette seg tilbake i godstolen med øl, akevitt og aftenposten... Snakke norsk etter uker på farten... Priceless.
Så var det SK458 CPH-OSL.. . på plass i setet og konstaterer at alt er normalt, god plass for knær. Det eneste avviket her er at setet heter 2D, men riktig plassert i flyet.
Svensk damekapteinen .. Som mitt eldste barnebarn ville sagt med innlevelse: «Morfar ... det går nok bra.»
SAS er vel et av selskapene som henger etter med kvinnelige kapteiner, så det er jo nesten like stor sannsynlighet for å få en kvinnelig kaptein hjå SAS som å vinne i lotto. Bare å slenge inn kupongen for morgendagen
Polarrullen med kun ost synes jeg ofte blir tørr. Den du fikk der er ikke så verst. Måtte siste del av reisen gå knirkefritt!