Vi fløy andre "andre veien" for å unngå Russland og Ukraina, noe en flyvertinne fortalte at de hadde gjort siden februar i år, men flytiden skulle være den samme
Det gikk med litt tid på å følge med på denne grafikken:
Så var det dessverre tid for å forlate ANA for denne gang. Vi ankom Heathrow ca 30 min før vi skulle, så jeg fikk bedre tid i Singapore Airlines’ SilverKris Business Class loungen. Der var det bra utvalg av varmmat, blant annet beef bourguignon, chicken jalfrezi og champignon ravioli.
Sammenlignet med hva jeg fikk hos ANA, var ikke dette supergodt, men helt greit.
Det skulle i prinsippet være mulig å bestille fra bordene:
Men det fungerte ikke. På ANA Suite Loungen på Haneda var det også mulig å bestille ved bordene, men det var ikke mulig å bekrefte bestillingen med et norsk telefonnummer... Jeg får skaffe meg et Japansk nummer neste gang, så ordner det seg.
På SilverKris Business Class loungen hadde de betjent bar med Tiger øl på tap blant annet. Ellers hadde de Becks, Heineken og San Miguel flaskeøl. De hadde også småis, som lignet på Mövenpic. Stort pluss for dusjrom.
Ut i fra forventningene, ble jeg mer imponert av
SilverKris Business Class loungen enn First Class loungen på vei til Japan.
Vel hjemme ble det rene julaften med japanske gaver:
Jeg har allerede begynt å se etter nye billetter neste år, men da må jeg nok nøye meg med business class hvis jeg tar med familien...Den tid den sorg, enn så lenge har jeg ANA First Class friskt i minnet
Jaggu ble ikke dette en liten julekalender!
GOD JUL ALLE INSIDEFLYERE!
Last edited: 24. des 2022