Jepp. 15:05 Telefon fra Danmark, satt i møte og kunne ikke ta den. 15:07 Mail med spørsmål om kredittkortdetaljer. 17:03 Mail med eticket.
Det gjelder å TA telefonen når de ringer (jeg rakk den i siste sekund) Når det gjelder to pax sammen, så var det for en time siden mye ledig på treraderen i midten, så ikke fortvil.
Prisen i economy er 2440 DKK altså 2700 NOK. 500 mer enn forespeilet men la gå. Billig er det jo. Men! Jeg fikk vite at ecobillettene ikke vil være gyldig for bonuspoeng? Det er vel er lite drawback selv om jeg personlig kanskje ikke får bruk for poengene med det første.
Stuset over prisen jeg også som trodde at det skulle bli 2153 nok og ikke 2440 dkk, det ble også skrevet "som selvsagt opptjener vanlige bonuspoeng". men tommy777 ordner vel dette
Ja, håper virkelig dette er feil som blir ordnet kjapt, ser nå at min billett (t/r i business) har det samme: ADDITIONAL INFORMATION VLD EK ONLY/REB FOC/NON REF/NO SKYWARDS/PEPNO14 OSLDXB NSM DXBOSL NSM
Vel jeg ble aldri oppringt og fikk kun en mail som ba meg gi kredittkortopplysninger. Jeg er egentlig litt skeptisk til å sende kredittkortopplysninger pr epost. Prøvde så å ringe Emirates på det norske nummeret deres (som blir viderekobla til utlandet et eller annet sted, prata med en inder), men fikk vite at de ikke kunne billettere den pga det var "staff ticket". Og det henger nok sammen med det dere har fått om at det ikke opptjener bonuspoeng. Staffbilletter tjener jo vanligvis ikke opp det (les ID billetter). Men de er kjappe til å ta telefonen, det skal dem ha.
Jeg ringte hun Elina i Danmark som mailen var fra, i ettermiddag. Jeg hadde ikke noen kort på meg akkurat der og da så jeg skulle ringe henne i morgen tidlig.
Hmm, skeptisk til at de surrer med både bookinger og priser, men håper på en samtale i morgen. De rekker naturlig nok ikke å ringe alle 60 samtidig.
Tviler på at de uansett er på jobb der nå på denne tiden av døgnet. Får kanskje prøve i morgen . Sendte nå av gårde dette på epost da tross min skepsis.
Dere som har fått e-ticket, osv, hadde dere korrekt bookingklasse etc i den første mailen fra Emirates i morges, eller hadde dere også feil som ble rettet underveis? Hverken jeg eller fruen (som havnet på to separate bookinger) har hørt noe fra Emirates i dag, og vi står begge oppført på venteliste på business nedover. Krysser fingrene for at ting ordner seg, selv om det er jævli kjipt å se at utvalget av seter i business blir færre og færre, mens andre folk (med samme vilkår) plukker fritt... Edit: har også forsøkt å ringe Emirates norske nummer, men der kom jeg til en Inder som ikke skjønte hva jeg snakket om...
Inderen hos meg kunne ikke gjøre noe pga han sa det var staff ticket og lurte på om jeg jobbet i Emirates.
Fikk en mail fra EK i dag med eco. Hadde satt meg opp på biz. Ikke hørt noe siden, ikke mail og ikke tlf. Midtsete i biz er dessverre ikke aktuelt, hadde håpet at EK hadde en mer seriøs bookingprosess enn dette, der det er tilfeldig hvem som får velge de setene de vil ha osv. First come, first server...
@tommy777 Kan du bekrefte endring til kl 16:00? Blir det i så fall oppmøte kl 13 i stedet for 11? Er ingen bråhast, men det er greit å ha det avklart ganske kjapt for oss som må booke tilslutning.
En prøvebooking på Emirates sier avgang 16.00 og handling på OSL har også fått beskjed om endringen. Er vistnok pga limited space på non-Schengen at de har utsatt pga festivitene de har planlagt i forbindelse med ruteåpningen-
Jeg fikk ingen telefon men en suspekt mail om at jeg måtte sende creditkort oplysninger for flygnin OSL-CPH men det sto OSL-DXB lenger ned i mailen. Denne måtte sendes snarest, er dette trygt? Har sent den men er skeptisk. Stemmer det at vi ikke opptjener skywards miles på denne turen?
Ja, jeg regner med at det stemmer, men hadde vært fint å vite at det er endelig eller om det er fare for flere endringer. Og at programmet før flighten flyttes tilsvarende. Suspekt? Med unntak av at det stod OSL-CPH i stedet for OSL-DXB ett sted, så stemte alt annet for min del i hvert fall - navn, datoer, flightnummer osv. Å kalle det suspekt når man på forhånd vet at EK skal kontakte hver av oss direkte er vel å ta ganske hardt i. Når det er sagt, så er det egentlig ikke trygt å sende slikt over epost. Eller, det avhenger av to faktorer: om man stoler på mottaker (noe jeg gjør i dette tilfellet), og om de mottar kryptert (som jeg ikke vet om de gjør). Jeg bruker Gmail, som alltid er koblet opp med https og krypteres når det er mulig - men bare 50-60% er kryptert hele veien, i følge denne ferske rapporten: http://googleblog.blogspot.no/2014/06/transparency-report-protecting-emails.html. Den andre halvparten kan potensielt bli lest av en tredjepart underveis. Sannsynligheten for misbruk er liten, men det er mulig, og sunn skepsis er alltid bra. Hvis du ikke hadde sendt det allerede kunne du ha ringt inn opplysningene i morgen i stedet. Angående poeng, det står foreløpig "no miles", men det er forhåpentligvis en glipp som blir rettet.