Hei alle sammen. Er for tiden på ferie i USA og har begrenset med internett-tilgang. fikk brått litt høy puls i det jeg så at jeg er satt opp i økonomi på OSL-DXB, selv om jeg har hatt bekreftet plass i Businessclass T/R. Ser at noen har blitt ringt opp, det har ikke jeg.. Nå som jeg har fått tilgang på nett så ser jeg på EK sine sider at jeg er på venteliste for business på vei ned. Er dette noe som vil bli endret på av EK?
Da var min reservasjon også billettert, antagelig noe første denne agenten gjorde da hun kom på jobb i dag.
Ja, da har jeg hørt fra Emirates og de kan ikke finne plass til meg i business på returen, til tross for at Tommy har bekreftet dette i e-post. Off, det var dette jeg fryktet. I tillegg må de ha beskjed i dag. Ja, da er det bare å gå i tenkeboksen i noen timer.
Da håper jeg virkelig at han gir lyd fra seg på forumet så fort som mulig, så vi som er blitt feilplassert vet hva vi skal gjøre med dette. Jeg antar at han følger med og er orientert om alle feilene, til tross for at han ikke har kommentert enda.
Snakket med EK-damen på telefon i dag tidlig og gav henne kredittkortinformasjonen da. Fikk e-ticket på mail noen minutter senere. I økonomi begge veier.
Jeg er veldig usikker på om jeg skal akseptere tilbudet om eco begge veier og så heller satse på at Tommy blir streng med de i etterkant, slik at de rydder opp og flytter om på deltagerne på returen og gjør plass i business, eller om jeg skal si nei til eco begge veier, og da risikere å miste hele turen siden de ber om svar i løpet av dagen. Vet noen om bestillingen eventuelt kan kanselleres etter bekreftelse? Noen anbefalinger?
Ja jeg reiser også da. Har ikke valgt sete enda da jeg venter på at reservasjonen skal bli rettet opp.
Vi ble heller ikke forsøkt oppringt, og når mailen kom, så vi at min +1 var plassert i økonomi begge veier.. Sendte svar og påpekte feilen, men fikk da bekreftet at de ikke hadde flere seter i business på returen den 5., så derfor ble vi splittet. Gjett om dama var fornøyd med det... Er ikke veldig keen på å degradere meg til eco. Opplevelsen i biz var jo mye av poenget for meg med å dra på denne turen. Krysser fingrene for at Tommy kommer med gode nyheter etter møtet i dag..
OK, hyggelig møte hos Emirates i dag. Kanskje ikke verdens smootheste bookingprossess, beklager dette, men slik er det ofte når man går out of the box for en god deal. Vi er booket på reisebyråbilletter som ikke gir miles. Det er ingen annen måte å booke dette på dessverre. Men jeg tar dialogen med Skywards slik at poeng blir registrert manuelt ala ett MegaDo. Kommer tilbake med korrekte tall mv. De ønsker selvsagt at alle som er med skal bli gode Emirateskunder og opplegget er selvsagt satt sammen for å imponere. Poengbiten ordner seg. Når det gjelder business, har revenue management eller RM, kun gitt tilgjengelighet på 8 seter, dette må overrides manuelt, så vi avventer billettering til dette er klart for de som har fått waitlist i biz. De 25 første på listen blir å sitte i business class til Dubai, no worries. Summen blir (VENNLIGST LES DETTE TO GANGER ) - Manuel registrering av poeng jobbes det med. - Har du plass i Economy begge veier eller Economy ned og business tilbake, billetterer vi NÅ. Er det ikke plass på returen i biz (GJELDER KUN DE SOM IKKE ER BEKREFTET I BIZ, MEN SOM ØNSKER RETUREN I BIZ), avvent til Emirates i København har kontaktet RM, de må bare åpne flere seter manuelt. - Er du blandt de 25 som har plass i Business bekreftet, vil du bli kontaktet på nytt for billettering i biz, så vennligst avvent. - @Flemming Poulsen er hyret inn som vår kontakt mellom Elena hos Emirates og oss siden han sitter i København. Han vil ta seg av seating, problemer etc. videre. Mye raskere enn meg. SÅ HAR DU ETT PROBLEM, EN REQUEST ELLER ETT SPØRSMÅL, SEND HAN EN MELDING HER PÅ FORUMET ISTEDETFOR Å POSTE SÅ RYDDER HAN OPP. Takker for oppmerksomheten!
Muligheter for kun utreise? (med tanke på andre Emirateseventyr ut i verden) Ala muligheten for en veis som ut i eco og hjem i biz. Merk også at en av mine kan strykes fra venteliste i biz (har bedt om eco på den) per min e-mail (for et tynt håp for de som står bak på lista)