Tenkt at det kanskje er lurt å senden kofferten, med tanke på det som skal foregå på gaten på avreisedagen
Jeg tenker også å sjekke inn bagasje. Men passkontrollen i Dubai pleier å ta sin tid (selv med saktegående fast track), så bagasjen er sannsynligvis på båndet før vi kommer dit uansett.
Med såpass sen ankomst DXB er det ikke aktuelt å vente på bagasje. Da er alternativene EK limoservice, el billigtaxi. Regner med C/F får fast track (selv med ID billetter), og ellers kan Y passasjerer trolig bytte til seg noen fast track vouchers på forhånd.
Det går jo alltids an å kjøre en Marhaba løsning for å sikre kjapp ankomst/immigration med påfølgende EK- chauffeur men vet ikke helt om det planlegges noe felles... https://www.marhabaservices.com
aventer til programmet ankommer kan jo hende det blir noe felles opplegg med tanke på felles skyssen fra DXB
Som sagt, passkontrollen i Dubai tar laaang tid, også i Terminal 3. Håndbagasje, "vanlig" innsjekket bagasje eller prioritert bagasje spiller trolig ingen rolle, alle blir klar omtrent samtidig. I følge programmet er det satt opp buss fra flyplassen til hotellet. UAE/Dubai er GMT+4, så ankomsten er ikke så ille (søvnmessig).
Hehe, her får man mye for 6000 kr, EK må gå på direkte tap på businessbillettene (utenom PR-effekt osv). Jeg trenger ikke sjåførservice selv, reiser direkte videre fra/til BGO, men fint om dere rapporterer tilbake hvordan opplevelsen er, hvilket selskap som brukes osv.
http://www.emirates.com/no/English/flying/chauffeur_drive/chauffeur-drive.aspx Within 60km of Gardermoen airport.Excess mileage charged at NOK 15 per km for First Class passengers and NOK 14 per km for Business Class passengers and multi-vans. Payment can be made by credit card only directly to the driver.
Billett mottatt, har taktisk bestilt aisle ved treseter med ingen innenfor. Håper på å få treseters seng. Undrer på hvor mange I tillegg til oss. Vil holde øye med dette hver dag for ev. bytte hvis noen tar vindussetet. Uansett mange andre muligheter
@Flemming Poulsen @tommy777 Fikk akkurat mail fra Emirates der jeg og samboer fikk billetter i øko ned og biz hjem. Vi har vært bekreftet i biz begge veier siden dag 1, men nå hevder Emirates det ikke er flere plasser ledig i biz nedover. Help please?!
Fikk mail om Y ut og C tilbake her og (som forventet ut grunnet venteliste). Hvor mange seter i C ut endte det med totalt?
Samme her også, fikk denne tilbakemeldingen: I am afraid we have no more seats left in Business on OSL DXB on Sep 2nd, hence booking in Economy.
Da har man fått bekreftet billett. 28C i øøøøhkonomi på vei ned, og 8B i biz på vei hjem 4. september. Dette blir gøy!
Nå har jeg fått billetten, og den er også korrekt for meg (øko ned, biz tilbake). Det ser ut til at jeg må fylle ut endel opplysninger på nytt, siden bookingen ikke er linket til Skywards-kontoen.