Beklager, men opplysninger "bekreftet privat av en bekjent" anser jeg rett og slett ikke som en tillitsvekkende kilde. Du står selvfølgelig fritt til å stole på dine nærmeste (som du bør). Men for meg som verken kjenner dem eller deg, vil det være helt usaklig å skulle ta dette for en faktaopplysning. Ansvaret for nasjonale skjenkebevillinger (fly og tog) ligger hos Helsedirektoratet. Innsynsbegjæring har jeg sendt for et par dager siden og jeg venter i spenning på svaret. Bevillingen postes her når jeg eventuelt mottar den. Denne paragrafen er ikke relevant da området åpenbart er innenfor kontroll av den som har tillatelse til skjenking. Der vil du bare få treff på saker vedrørende Loungene på Gardermoen
Det tok litt tid å få et skikkelig svar fra Helsedirektoratet. Vedlagt er de siste to relevante dokumentene. Mitt spørsmål: Deres svar: Jeg kommer ikke til be om at de bruker tid på å grave frem dette dokumentet fra fjernarkivet. Ref. dialog over har det ikke vært endringer i regelverket siden 2004, dermed er det vil det heller ikke finnes begrensninger i den opprinnelige søknaden da begrensingen på antall enheter er av nyere tid enn dette. Slik jeg ser det er det lite rom for tolkning, men folk får gjøre sine egne vurderinger. Min er i hvertfall som tidligere: myndighetene legger ingen begrensninger på SAS i forhold til utdeling av så mye dårlig vin de bare vil på SAS Plus innenriks.
Kudos @Flyskrekk , for at du giddet å sjekke oppe dette Hadde det vært EBD møte nå, så hadde jeg vært fristet til å ta med dokumentet og lese det opp, for deretter å spørre Men... Det er jo i høyeste grad i lands problematikk...
Fabelaktig "gravejournalistikk"! Dette er noe som man i alle høyeste grad burde ta opp med SAS. Det sier seg selv at man må gå forbi førstelinjen, som er hjelpeløst lite opplyst, men vil anta at @tommy777 eller andre har gode kontakter høyere opp i systemet. Ville vært veldig interessant å høre SAS´ respons. I alle tilfeller kan jeg garantere at norske klikkmedier ville elsket å få en ferdiglaget sak på dette. "SAS alko-diskriminerer nordmenn" "SAS stenger kranene for nordmenn" "Øl-krøll for SAS" "Skjenkebrems for nordmenn" (akkompagnert av et SAS-bilde) etc. Enn så lenge det ikke foreligger noen begrensning fra norske myndigheter, er dette en meningsløs forskjellsbehandling fra SAS´ side. La oss forene krefter, folkens. Fri bar i Plus!!
Nuvel, de sjenker jo ikke til svenskene heller? Iallefall, de burde få på pukkelen for å skylde på staten, når det faktisk er dem selv som ikke vil.
Kanskje det er noen som ikke drikker alkohol og har overtalt alle sine venner og bekjente til å lage den begrensningen for @Scandipendler og alle oss andre ... Det handler nok i bunn og grunn om penger! De kutter jo alle steder de kan ... selger unna alt fra sloter på LHR til datterselskaper. Oppretter baser i lavkostland og flyr med billigbestning inn til Skandinavia. En øl her ... En polarrull der ... En pose cashewnøtter her .. En flaske vin der .... En tredjeparts Lounge der ... Det blir penger av slikt ... For ikke å glemme våtservietter og First Price chips og Toro Rettikoppen .. Det er viktig å holde imagen oppe og åpne flere City-Lounger ... (Det har ikke Norwegian)
Sendte en klage til gullmailen igår. Fikk svar idag om at de hadde videresendt til vanlig kundeservice. 4 min etterpå fikk jeg svar fra vanlig kundeservice om at de beklaget hendelsene osv. osv og at de hadde videresendt internt til aktuelle enheter. Så raskt svar der altså, men tviler på noe særlig realitetsbehandling utover et kopier lim inn standard svar. Bra jobba SAS.