....fra den beste lille øya utenfor Seattle, hvor årets første Ute IPA nytes i vårsolen. Det lokale bryggeriet (ingen god øy uten minst et Mikrobryggeri) er innenfor sykkel distanse, selv med en rimelig heavy Off Road trail på vei til (hjem er noe annet etter 2-3 10% IPA (brygger ikke frøken øl her)). Uansett godt å bevege kroppen i dag siden de 2 neste dagene blir tilbrakt ombord i diverse fly maskiner, en ny versjon A350 ULR (har fløyet A350 tidligere) men dette blir første gang med SQ Nonstop LAX - SIN og hjem igjen på fredag samme vei.
Begynner søndagen tidlig her ja. God søndag fra Sørlandet. Huset preges av omgangssyke og bonusfeber... Guttungen spyr regelmessig og jeg forsøker å finne neste års juleferie.. Er ikke langt unna at jeg snart kan vurdere å tenke på å fremlegge ruta for konemor slik at den kan slaktes med noen kommentarer at den er alt for omfattende og sinnssykt.. For at jeg so sier det allerede er booket og tilgivelse kommer i løpet av par uker når planen synker inn... Så med unntak av syk unge går alt etter planen her.. God kveld/morgen folkes
Morn fra Olja også. En ny dag og nye muligheter, men om jeg faktisk kommer meg hjem i dag er vel opp til helt andre krefter enn mine. Skulle ha vært hjemme onsdag kveld så nå begynner det å tære på tålmodigheten både her og på hjemmefronten. I tillegg er stort sett alt av fly med SAS og Norwegian mellom Oslo og Ålesund fullbooket i dag av en eller annen merkelig grunn, så selv om jeg kommer meg til Stavanger nå på formiddagen så må jeg vente i fire-fem timer før SAS skal frakte meg på melkeruta SVG - BGO - TRD - AES. Og da fikk jeg visst den siste billetten som var å oppdrive der også! Blir en lang dag dette her. Uansett, ha en god søndag og god bedring til guttungen @Are!
God søndag fra fjellheimen i Hallingdal. 18-20 cm med superlett nysnø gjør at morgenstellet tar vesentlig lenger tid enn normalt. Vil anbefale alle som ikke er ute og flyr å komme seg ut og få et par ski på beina.
God sundag frå Sunnfjord. 14 grader i stove i dag tidleg, so no fyrer ein for full maskin. God sundag i kulden. Blir no bra med legs, @Travellingalf !
Morgen i hovedstaden også. Den er sånn passe god. Men, jeg våknet i min egen seng, etter å ha kommet meg helskinnet hjem i går kveld. I dag skal jeg ikke gjøre noe som helst. Kanskje flytte meg inn på tv-rommet.
God søndag. Glogerfestspillenes operapub er mer slitsomt enn man skulle tro, men vi gir oss ikke så lett så idag blir det mer sang og musikk. Fly? Ikke ennå, men snart Med ønske om fin dag til alle,
God søndag morgen fra LHR! TG fraktet oss trygt gjennom natten, og nå sitter man nydusjet i loungen, ferdig med første frokost. Har også observert at det ikke bare er på OSL at det drikkes tett allerede fra morgenkvisten av, gutta i baren har vært overraskende busy så tidlig på dagen. For egen del starter vel noen sårt tiltrengte hvite dager nå. Nyt hviledagen, folkens!
God morgen folkens. Søndag blir reisedag for meg. BA til CDG via LHR. Avreise først 16:45 så seint framme i Paris. Skal for første gang på ca 10 år bo på ett hotell hvor jeg starter helt på null statusmessig, men det får gå det også. Jeg er booket inn på Park Hyatt Vendome, det ser jo ikke helt ille ut. God tur til alle om det er skitur, en langflight i F eller melkeruta fra utihavet via via til AES.
God søndag fra Nordens Paris -13 meldes det om her ute og da er det godt jeg sitter inne i varmen på studenthybelen min 30 dager til avreise med Norwegian til Oslo også til Helsinki I dag fikk jeg epost om at jeg ble valgt ut til å være patruljefører (troppassistent om man vil kalle det det) for en tropp i den norske kontingenten som skal på europeisk speiderleir i Gdansk, Polen neste år, European Jamboree. Så her var flyvning for 2020 allerede planlagt (Kontingenten som fikser så her får jeg ikke gjort mye så kanskje det blir å prøve Ryanair/WizzAir for første gang) Men ellers får alle dere der ute ha en god søndagskveld!
God kveld fra Tanzanite loungen i DAR, tja hva skal man si ... Den er bedre en Aspire loungen i Amsterdam Loungen på Zanzibar var full, så der kom vi ikke inn. Og måtte da menge oss med eco-passasjerene i ventehallen. Aircondition klarte vel å presse temperaturen ned til 27-28 grader. Litt senere så går turen til Zurich med LX294.
God kveld fra SK812. Straks klar for pushback. Her har junior og jeg blitt oppgradert til Plus . Min første oppgradering siden jeg fikk Diamant for ca. 1 år siden faktisk. Ha en fortsatt trivelig søndagskveld alle sammen
God kveld folkens. Blir seint før en finner bingen i Paris men reisen er grei nok den. En BA Burger fra First Wing, selvsagt med sjampis.
Fullt av mas på Loungen, har satt meg på C-fløyen for å få litt ro på Gardermoen. Lurer på om jeg burde kjøpt meg en snøspade, er redd for at bilen min er innsnødd på Haugesund lufthavn når jeg muligens lander der ca 2320... Men de selger ikke spader her Håper på fly i rute ✈️
God kveld fra det sørlandske. Helgen ble omtrent så snørik som meldt, selv om det ble fordelt over både fre-lør og lør-søn. Atskillig mer snø å fjerne i dag, men den var lett, og kladdet ikke til utkastet på snøreseren som som gårsdagens. Bortsett fra en solid økt med snømåking ( Fitbit'en mente bestemt at jeg hadde hevet meg på en treningsøkt, og gratulerte med innsatsen) har det vært innendørs-aktiviteter i dag. Har flådd 2 orrfugl og en rype, og etter noen timers kokkelering har mine to søsken, min mor og undertegnede har hatt et fortrinnlig måltid. Det ligger anslagsvis 25 t svette bak de fuglene, men de smakte heldivis av pors og myr, skog og hei, og fikk følge av en Côte du Rohne. Kommer ikke til å bli sulten før utpå morgendagen en gang
Heldigvis ikke.. 8,5 ser normalt ut.. https://www.flightradar24.com/data/flights/lx294 Alle vet jo ellers at den ideelle flytur er rundt 11-12 timer.. 3-4 timer til mat, film og drikke og kos. 6 timer på øyet og 1-2 timer til frokost og kaffe